Vse, kar ste želeli vedeti o shujševalnih tabletah

Shujševalne tablete je mogoče razdeliti v dve osnovni skupini. Tako poznamo shujševalne tablete, ki vam jih lahko predpiše samo zdravnik, in tablete za hujšanje, ki jih je mogoče kupiti brez recepta.

Mikroplastika prvič odkrita tudi v človeški krvi

Mikroplastika je bila namreč prvič v zgodovini odkrita celo v človeški krvi.

Kakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

Za pozitivne učinke kakava naj bi bili zaslužni predvsem flavanoli. Gre za izjemno koristne bioaktivne spojine, ki so znane po pozitivnem vplivu na prekrvavitev.

Težave s spanjem pri otrocih: 5 korakov do kakovostnejšega spanca

Kako lahko kot starši poskrbite, da bo motenj spanja pri vašem otroku čim manj?

Bulgurjeva solata z zelenjavo (tabbouleh)

Recept za odlično bulgurjevo solato z zelenjavo (tabbouleh).

Izkušnja skorajšnje smrti – več kot samo halucinacija

Opisi izkušnje skorajšnje smrti so malodane univerzalni, saj so si med sabo zelo podobni, ne glede na kulturno okolje in druge okoliščine.

Večina ljudi misli, da se prehranjuje precej bolj zdravo, kot se v resnici

Ali menite, da je vaša prehrana zdrava? Verjetnost za to, da se motite, je precejšnja, vsaj če sklepamo po novi raziskavi.

Blazina, ki diha – nov izum za pomoč pri anksioznosti

Blazino so razvili raziskovalci z univerze v Bristolu. Osnovni cilj je bila izdelava splošno dostopne naprave za pomoč pri anksioznosti, ki jo bo mogoče uporabiti kadar koli in kjer koli.
Zdravje & prehranaSpanje po skandinavsko: 7 navad iz severnih dežel za boljši spanec

Spanje po skandinavsko: 7 navad iz severnih dežel za boljši spanec

MORDA VAS ZANIMA

Znano je, da pri raziskavah, ki preverjajo srečo prebivalstva, najvišja mesta pogosto zasedajo skandinavske države. Osnovni razlog za to je zagotovo ugodna socialna politika, ki prispeva k občutku varnosti. Toda tu so še različni »detajli«, za katere se zdi, da jih Skandinavci obvladajo nadpovprečno dobro. Eden od njih je tudi spanje. Prebivalci severnih dežel se zavedajo pomena kakovostnega spanja, zato temu vidiku posvetijo ogromno pozornosti. Kaj natančno je njihova skrivnost?

1. Minimalistično urejene spalnice

- Oglas -

Skandinavski slog notranje opreme običajno povezujemo z minimalizmom. Zanj so značilne ravne, prečiščene linije, kar pa nikakor ne pomeni, da prostori delujejo hladno in odbijajoče. Nasprotno: zaradi pogoste rabe naravnih materialov, kot je les, so skandinavski domovi topli in domačni. Kombinacija preprostih oblikovalskih rešitev in naravnih materialov je značilna tudi za skandinavske spalnice, kar je zagotovo eden od pomembnih razlogov za to, da je spanec ljudi s severa Evropa nadpovprečno kakovosten. Če je prostor, namenjen spanju, prenatrpan, poln živih barv in vpadljivih materialov, se namreč precej težje umirimo.

2. Prilagoditev doma naravnim ciklom  

Skandinavski domovi so pogosto zasnovani tako, da je spalnica obrnjena proti vzhodu, kar je pomembno za urejen bioritem, usklajen z naravno svetlobo. Spreminjanje lege spalnice seveda ni tako preprosto, vendar je lahko ta princip navdih za malce bolj realistične spremembe, ki bodo pripomogle k boljšemu spanju. Če zaradi teme težko vstajate, si lahko na primer pomagate z budilko, ki simulira sončne žarke. Postopno povečevanje količine svetlobe v spalnici bo poskrbelo za precej lažje, naravnejše zbujanje, posledično pa boste imeli čez dan več energije. Obenem pa je pomembno, da poskrbite, da bo zvečer vaša spalnica čim bolj temna – na primer s pomočjo dodatkov, kot so zatemnitvene zavese.

3. Uporaba odej različnih debelin

Skandinavci imajo doma običajno odeje različnih debelin, ki jih nato prilagajajo letnemu času. Kakovost spanja je namreč močno odvisna od naše telesne temperature. Poleg tega pa skandinavski pari skorajda brez izjeme uporabljajo dve ločeni odeji (namesto ene večje), kar pomeni precej manj motenj med spanjem.

4. Zdravo razmerje med delom in prostim časom

Čeprav seveda tudi v skandinavskih državah obstajajo ljudje, ki večino časa posvetijo pri delu, gre pri tem pogosto za izbiro, ne za nujo. Zaradi že omenjene socialno naravnane politike imajo Skandinavci praviloma precej več prostega časa, kar med drugim vpliva tudi na to, koliko časa lahko posvetijo spanju.

5. Večerni rituali

- Oglas -

Za Skandinavce so večerni rituali zelo pomembni. Veliko ljudi večere preživlja v družbi skodelice čaja in knjig, ki jih je mogoče najti na praktično vsaki skandinavski nočni omarici. Ponavljajoči se večerni rituali poskrbijo za jasen signal, da se približuje čas za spanje.  

6. Zgodnja večerja

V državah, kot je Norveška, je večerja glavni obrok dneva. Običajno se postreže precej zgodaj, in sicer med 4. in 5. uro popoldne. Čeprav si ljudje nato pred spanjem včasih privoščijo še manjši prigrizek, so večji obroki v poznih večernih urah zelo redki. Telo ima tako na voljo dovolj časa za prebavljanje hrane, zato je spanec precej globlji.  

7. Preživljanje časa v naravi

Telesna aktivnost v naravi poskrbi, da smo zvečer prijetno utrujeni, zato lahko zaspimo precej hitreje, kot bi sicer. Ena od skandinavskih skrivnosti za dober spanec je prav čas, preživet v naravi. Skandinavci namreč izredno cenijo naravo, zato izkoristijo vsako priložnost za aktivnosti na prostem.

8 Spanje z odprtimi okni

Nekoliko nižja temperatura zraka v spalnici ima lahko zelo blagodejen vpliv na kakovost spanca. Skandinavci zato pred spanjem pogosto vsaj rahlo priprejo okna – če seveda zunanje temperature niso prenizke. Vsekakor pa je nujno večerno zračenje spalnice.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×