Zagotovo ste že slišali za misel, da je lahko tudi dobrega preveč. Podobno velja tudi pri zdravih navadah. Če z nekaterimi izmed njih pretiravamo, je lahko učinek povsem nasproten od želenega. Tako je pomembno, da poskušate najti zlato sredino. Za katere navade velja to še posebej? Preverite v nadaljevanju …

Energetske ploščice

Pretiravanje z energijskimi ploščicami

Večina ljudi dojema energijske ploščice kot precej zdravo živilo. Če se izdelave lotite sami, lahko uporabite zares kakovostne sestavine, zato drži, da gre lahko za praktičen in zdrav prigrizek. Vendar morate vedeti, da tudi najbolj zdrave energijske ploščice pogosto vsebujejo precej kalorij, maščob in sladkorja (četudi naravnega oziroma tistega, ki je prisoten v sadju). Tako morate paziti, da zares ostanete pri zmernih količinah.

Prepogosti pilingi kože

Vsekakor je zelo priporočljivo, da svoji koži občasno privoščite piling. To velja tako za kožo na obrazu kot na telesu. S tem namreč odstranite odmrle kožne celice, presežek maščob, umazanijo ipd. Vendar po drugi strani s pogostostjo pilinga ne smete pretiravati. Prepogosti pilingi lahko namreč kožo razdražijo. Koža postane tako zelo suha in se začne luščiti. Če je vaša koža že v osnovi precej suha, se odsvetuje, da piling izvajate več kot enkrat tedensko. Ljudje z mastno kožo lahko piling izvajajo nekoliko pogosteje, a prav tako ne prepogosto. Poleg tega pazite, da ne boste izbrali pretirano agresivnih izdelkov. Načeloma je najbolje, da si mešanico za piling pripravite kar sami, na primer na osnovi sladkorja ali kave.

Pretirano zanašanje na multivitaminske dodatke

Osnovni vir vitaminov in mineralov bi morala biti naša prehrana. Pri nekaterih ljudeh je sicer potrebno nadomeščanje določenih snovi, pri čemer pridejo prav različna prehranska dopolnila. Vendar pa je smiselno, da prehranska dopolnila izbirate zelo premišljeno, namesto da zgolj sledite »modnim smernicam« na tem področju. Dobro je, da se pred začetkom jemanja o tem posvetujete tudi s svojim zdravnikom. Poleg tega pa bodite pozorni na to, da izberete zares najkakovostnejši izdelek.

Preveč agresivno in prepogosto ščetkanje zob

Dobra ustna higiena je seveda izjemno pomembna, pri čemer je osnova ščetkanje zob. Čeprav vas verjetno že od malega učijo, da si morate zobe ščetkati redno in natančno, pa po drugi strani ni odveč opozoriti, da s pogostostjo ščetkanja vendarle ni dobro pretiravati. Še posebej pa morate paziti, da ščetkanje ne bo pretirano agresivno. To lahko namreč poškoduje zobno sklenino, včasih pa prispeva celo k odstopanju dlesni, kar lahko vodi v resnejše težave. Uporabljajte torej ščetko s čim mehkejšimi ščetinami in bodite karseda nežni.

Tudi s telovadbo je mogoče pretiravati

Pri večini ljudi je seveda težava, da so premalo telesno aktivni. Vendar pa obstajajo tudi posamezniki, za katere je mogoče trditi povsem nasprotno. Seveda pa lahko tudi pretiravanje s telovadbo pušča negativne posledice na zdravju. Naše telo namreč potrebuje tudi čas za počitek, česar ne smete zanemariti.

Preveč spanja

Verjetno pogosto slišite, da danes večina ljudi spi mnogo premalo. Seveda pa tudi tu obstajajo izjeme, torej ljudje, ki prespijo ogromen del dneva. To je sicer lahko tudi eden izmed simptomov depresije. Če spite zelo veliko predvsem med vikendi, da bi nadoknadili zamujene ure spanja med tednom, si lahko s tem uničite bioritem. Tako boste med tednom še težje zaspali ob želeni uri. Obstajajo pa tudi raziskave, ki kažejo, da naj bi obstajalo pri ljudeh, ki spijo po 9 ur ali več na noč, povečano tveganje za Alzheimerjevo bolezen.