Suhe slive – hranljivo živilo s številnimi pozitivnimi učinki

    Suhe slive so nadvse hranljivo živilo – njihov sladkast okus in rahlo gumijasto teksturo, poleg tega po polne tudi različnih hranil. Zdaj, ko je čas obiranja sliv, imate priložnost, da si jih nekaj tudi posušite in tako v teh slastnih sadežih uživate še celo zimo. Če imate doma sušilnik za sadje in se boste letos sušenja sliv lotevali sami, vam priporočamo, da jih pred sušenjem blanširate približno 20 sekund, po tem pa jih takoj sperite s hladno vodo. Odcejene nato razporedite v sušilcu. Navadno se slive sušijo približno 20 ur, temperatura sušilca pa naj bo 50 °C na začetku in 75 °C na koncu sušenja. Seveda pa lahko slive posušite tudi kar v pečici – temperatura v pečici naj ne preseže 65 °C, njena vrata pa naj bodo ves čas rahlo priprta.

    Tako sveže kot suhe slive vsebujejo edinstvena fitohranila, imenovane neoklorogene in klorogene kisline. Te snovi spadajo v skupino fenolov, ki so močni antioksidanti. Te snovi zmanjšujejo negativne učinke prostih radikalov iz okolja na maščobe. Naše celične membrane, možganske celice in molekule, kot je na primer holesterol, so v veliki meri sestavljene iz maščob – če kakšna snov lahko prepreči prostim radikalom, da bi poškodovali maščobe, to zagotovo ni majhna stvar.

    Suhe slive

    Suhe slive uravnavajo krvni sladkor in pomagajo pri izgubi odvečnih kilogramov

    Topne vlaknine v slivah pomagajo uravnavati krvni sladkor, saj upočasnjujejo absorpcijo glukoze v krvni obtok po obroku. Topne vlaknine prav tako zvišujejo občutljivost našega telesa na inzulin in so zato v veliko pomoč pri preprečevanju nastanka sladkorne bolezni tipa 2. Vlaknine prav tako poskrbijo za to, da smo po obroku dlje časa siti, kar pomaga preprečiti prenajedanje in pomaga pri regulaciji telesne mase.

    PREBERITE TUDI:  Čebulni čaj za hitro ublažitev simptomov prehlada

    Vlaknine v suhih slivah pomagajo tudi do boljše prebave

    Suhe slive so tudi dobro znano živilo proti zaprtju. Ker preprečujejo, da bi se blato predolgo zadrževalo v črevesju, zmanjšujejo možnost za nastanek raka na debelem črevesju in hemoroidov, netopne vlaknine v suhih slivah pa so tudi hrana za dobre bakterije v debelem črevesju. Prehranske vlaknine prav tako pomagajo zniževati raven slabega (LDL) holesterola.

    Raziskava, objavljena v strokovni reviji Archives of Internal Medicine, potrjuje, da uživanje hrane z veliko prehranskimi vlakninami, pomaga preprečevati nastanek bolezni srca in ožilja. V tej raziskavi, ki je trajala 19 let, je sodelovalo skoraj 10000 odraslih Američanov. Ljudje, ki so na dan zaužili 21 gramov vlaknin, so imeli za kar 12 % manj možnosti za nastanek koronarne srčne bolezni, za kar 11 % pa se je zmanjšalo tveganje za nastanek kardiovaskularnega obolenja, v primerjavi s tistimi, ki so zaužili le 5 gramov vlaknin na dan.

    Katere kupiti in kako jih shranjevati

    V trgovini lahko izbirate med suhimi slivami s koščicami in tistimi izkoščičenimi – izbira je odvisna od vašega okusa in vaših želja. Najbolj priporočamo, če kupite slive, ki so pakirane v prozorni embalaži, saj boste tako najbolje videli, kakšna je njihova kakovost. Kakovostne suhe slive bi morale biti mesnate, mehke in brez znakov plesni. Kot pri nakupu vseh vrst suhega sadja tudi pri suhih slivah velja, naj bodo proizvedene brez konzervansov, kot so na primer sulfiti.
    Suhe slive shranjujte v neprodušni posodi v hladnem in temnem prostoru – tako se bodo obdržale tudi več mesecev. Če jih boste hranili v hladilniku, bodo obstale tudi do pol leta. Posodo, v katerih jih hranite, res dobro zaprite, saj boste tako preprečili, da bi se slive izsušile.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte