Nespečnost običajno povezujemo s tem, da oseba zelo težko zaspi. Vendar pa je lahko tudi redno zbujanje sredi noči oblika nespečnosti. Pri motnjah spanca je sicer treba vedeti, da gre redko za en sam vzrok. Težave so pogosto povezane s sklopom različnih dejavnikov, v določenih primerih tudi z resnejšimi težavami z zdravjem. Kadar gre za kronične težave z zbujanjem sredi noči, po čemer vam ne uspe več zaspati, je tako vsekakor smiselno, da se posvetujete s strokovnjakom. Še prej pa lahko tudi sami razmislite, ali bi bilo lahko vaše zbujanje povezano s katerim izmed spodaj naštetih razlogov …

Zbujanje sredi noči

Padec ravni sladkorja v krvi med spanjem

Ali pojeste veliko sladkorja in enostavnih ogljikovih hidratov? Pogosta posledica takšnega prehranjevanja je nenehno nihanje ravni krvnega sladkorja. Vsakič, ko količina sladkorja v krvi močno upade, se v našem telesu sproži stresni odziv. Če se sredi noči prebujate z občutkom panike, je lahko kriv prav padec krvnega sladkorja. Priporočamo vam, da daste čez dan prednost čim bolj nepredelanim živilom. Pred spanjem pa si privoščite pest mandljev ali žlico mandljevega masla. Če se kljub temu zbudite sredi noči, prav tako zaužijte mandlje ali mandljevo maslo.

Preberite tudi: Sladkorna bolezen: Katere zdravilne rastline pomagajo?

Pretirano stresno življenje

Za zbujanje sredi noči je seveda lahko kriv tudi stres, ki ga doživljate čez dan. Tega večinoma ni pretirano težko ugotoviti. Večja težava pa nastane pri vprašanju, kako situacijo rešiti. Svetujemo vam, da pred spanjem na listek zapišete vse svoje obveznosti za naslednji dan. Tako boste imeli v glavi manj skrbi. Prav tako vam priporočamo, da si pred odhodom v posteljo vzamete vsaj 20 minut za umiritev – v tem času ne uporabljajte nobenih elektronskih naprav. Seveda pa je še pomembneje, da si čez dan ne nalagate več obveznosti, kot jih dejansko zmorete opraviti, in da se naučite reči ne, ko nekdo zahteva preveč od vas.

Spat hodite ob neprimernem času

Ni vseeno, ali spite od desetih zvečer do šestih zjutraj ali pa od dveh zjutraj do desetih dopoldne, čeprav gre za enako količino spanja. Idealno je, da se v posteljo odpravite v treh urah od sončnega zahoda. Tako bo vaš spanec najgloblji, zato bo verjetnost za zbujanje sredi noči precej manjša.

Pretiravanje z alkoholom in jemanje določenih zdravil

Alkohol vam sicer lahko pomaga pri tem, da lažje oziroma hitreje zaspite. Vendar pa pitje alkoholnih pijač pred spanjem zmoti ritem spanca. Ta ni tako globok kot običajno, zato se med spanjem hitreje prebudite, nato pa težko zaspite nazaj. Če imate tudi sami podobne težave, se je torej smiselno odpovedati alkoholu pred spanjem. Hkrati pa je dobro preveriti, ali ni zbujanje sredi noči stranski učinek zdravil, ki jih jemljete.