5 najpogostejših razlogov za nespečnost

Velik delež odraslih se vsaj občasno sooča z nespečnostjo, za mnoge izmed njih pa so težave s spanjem že kar kronične. Razlogi, zaradi katerih prihaja do težav s spanjem, so seveda lahko zelo kompleksni. Vsak primer je nekoliko poseben, vendar lahko kljub temu govorimo o nekaterih dokaj tipičnih razlogih, zaradi katerih prihaja do nespečnosti. Preverite, ali bi bil lahko katerih izmed petih razlogov, ki jih navajamo v nadaljevanju, kriv tudi za vaše težave.

Nespečnost

1. Pred spanjem ste preveč aktivni

Ogromno ljudi posveti čas neposredno pred spanjem gospodinjskim opravilom, ki so se nakopičila čez dan. Verjetno še več pa jih čas preživlja na spletu. Tako ni pravega časa za resnično sprostitev in umiritev, s čimer bi se naše telo ter um pripravila na nočni počitek. Če imate tudi sami težave s spanjem, poskušajte čas neposredno pred odhodom nameniti sproščujoči dejavnosti. Privoščite si lahko na primer kopel ali poskusite z meditacijo.

2. Porušeno hormonsko ravnovesje v telesu

Težave s spanjem so lahko včasih tudi eden izmed simptomov hormonskega neravnovesja. Ženske se lahko na primer z nespečnostjo soočajo tudi v določenih delih menstrualnega ciklusa, predvsem okrog menstruacije. Pogosto imajo težave s spanjem tudi nosečnice, nespečnost pa je nekaj, s čimer se nemalokrat spopadajo tudi ženske med prehodom v menopavzo.

3. Na motnje spanja lahko vpliva tudi kajenje

Obstaja ogromno razlogov za opustitev kajenja. Eden izmed tistih, ki se precej redko omenjajo, je tudi ta, da se lahko tako znebite težav s spanjem. Nikotin je namreč stimulans. Tudi če se torej pred spanjem izogibate kofeinu, je lahko v resnici nikotin tisti, ki vam ne dovoli zaspati.

4. Popoldanski dremež, ki traja predolgo

Nekaterim ljudem popoldanski dremež zelo ustreza. Po njem so precej bolj sveži, obenem pa zvečer nimajo posebnih težav, ko je čas za spanje. Spet pri drugih pa lahko popoldanski dremež povsem zmede bioritem, še posebej če si ga privoščijo zelo pozno in če traja predolgo. Bodite torej pozorni na to, da dremež ne bo nikoli daljši kot pol ure.

PREBERITE TUDI:  5 navad, ki povečujejo tveganje za hormonsko neravnovesje

5. Pazite, da med vikendi ne uničite svojega bioritma

Na težave z nespečnostjo pa lahko zagotovo vpliva tudi popolna sprememba vaših spalnih navad ob koncih tedna. Če takrat ostajate pokonci zelo dolgo, nato pa prespite večji del dopoldneva, ni presenetljivo, da v nedeljo ne morete zaspati ob želeni uri.

Povejte svoje mnenje - kometirajte