Brezglavo nakupovanje je dandanes izjemno pogosto. Tako kopiÄimo gore predmetov, ki jih ne potrebujemo zares, pri Äemer trpita tako okolje kot denarnica. Obenem pa zaradi kopice neuporabnih predmetov teĆŸko vzdrĆŸujemo red v stanovanju. Kot vse kaĆŸe, bodo tovrstne teĆŸave v (bliĆŸnji) prihodnosti ĆĄe izrazitejĆĄe. Nekatera podjetja se namreÄ pospeĆĄeno ukvarjajo z razvojem sistemov za spodbujanje brezglave potroĆĄnje, ki temeljijo na umetni inteligenci. Eno od najbolj kontroverznih orodij, predstavljenih v zadnjem Äasu, je aplikacija, imenovana Q for Sales, ki jo je razvilo zagonsko podjetje Uniphore. Namenjena je uspeĆĄnejĆĄi prodaji prek spleta oziroma s pomoÄjo videoklicev. Prodajalcu ponuja povratne informacije v realnem Äasu, torej med samim videoklicem, pri Äemer gre za informacije, ki temeljijo na analizi razpoloĆŸenja potencialnega kupca. Prodajalec lahko na podlagi teh informacij prilagodi svojo strategijo in si zagotovi uspeĆĄno sklenitev posla, ne da bi se kupec zavedal, da je bil »pretentan« s pomoÄjo sodobne tehnologije.
IzkoriĆĄÄanje trenutkov zmede, zadrege in neodloÄnosti
Prilagajanje prodajne strategije telesni govorici in obrazni mimiki seveda ni nekaj novega. Tovrstne tehnike so pri prodaji praktiÄno nepogreĆĄljive ĆŸe od nekdaj. Vendar pa je sodobna tehnologija odprla moĆŸnosti, ki bi se zdele ĆĄe nedolgo tega uresniÄljive samo v znanstveni fantastiki. (Tudi) prodaja postaja tako precej bolj »neÄloveĆĄka« kot kadar koli doslej. Kot omenjeno, je temelj aplikacije Q for Sales analiza razpoloĆŸenja oziroma Äustvenega stanja potencialnega kupca izdelka/naroÄnika storitve. Podatki so ĆŸe med samim klicem posredovani prodajalcu, s Äimer so omogoÄene hitre prilagoditve na podlagi merljivih spremenljivk. Ć e veÄ: aplikacija lahko prodajalca oskrbi s povsem konkretnimi nasveti, ki so po mnenju kritikov aplikacije Äista manipulacija. Prodajalec lahko s pomoÄjo teh nasvetov »pretenta« kupca in ga pripravi do tega, da se odloÄi za nakup neÄesa, Äesar v resnici ne potrebuje. Ujame torej trenutke neodloÄnosti, zmede, strahu pred konfrontacijo, zadrege ipd. in jih izkoristi v svoj prid. Äetudi imate morda obÄutek, da sami ne bi mogli biti ĆŸrtve manipulacije, se morate vpraĆĄati, ali bi se zmogli upreti tudi umetni inteligenci, »zakamuflirani« v ÄloveĆĄko podobo.
Sestanku sledi podrobna analiza
Aplikacija Q for Sales je uporabna tudi po prodajnem sestanku. Äe prodajalcu kljub pomoÄi umetne inteligence ni uspelo skleniti dogovora, lahko sestanku sledi podrobna analiza dogajanja, katere namen je odprava podobnih napak v prihodnje. Aplikacija izpostavi »kljuÄne trenutke«, torej trenutke, ko je bil potencialni kupec ĆŸe skorajda pripravljen na to, da privoli v posel, in trenutke, ko je prodajalec zapravil priloĆŸnost. Kritiki opozarjajo, da gre pri tem samo za prvi korak. Aplikacija Q for Sales daje slutiti, da bo prihodnost prodaje precej srhljiva, saj boste kot kupci praktiÄno nemoÄni. MarketinĆĄki prijemi, kakrĆĄne poznamo danes, se bodo zdeli povsem benigni.
Ali nas lahko zakoni o varstvu osebnih podatkov zaĆĄÄitijo pred tovrstnimi aplikacijami?
Ena od ovir, ki stojijo na poti uresniÄitvi najbolj Ärnogledih scenarijev, so zakoni, povezani z varovanjem osebnih podatkov. Äeprav prodajalcu najverjetneje ne bo treba razkriti, da uporablja aplikacijo Q for Sales (oziroma podobno aplikacijo), bo moral vendarle pridobiti privoljenje za snemanje sestanka, snemanje pa je predpogoj za delovanje aplikacije.
Zoom ĆŸe ponuja podobno aplikacijo
Aplikacija Q for Sales sicer ni nekaj povsem unikatnega. Platforma Zoom namreÄ ĆŸe omogoÄa uporabo podobne aplikacije, imenovane Zoom IQ for Sales. Gre za aplikacijo, ki jo lahko delodajalci uporabljajo za analizo prodajnih klicev svojih zaposlenih. Aplikacija lahko nato oceni uspeĆĄnost zaposlenih, pri Äemer med drugim upoĆĄteva ĆĄtevilo »kvalitetnih vpraĆĄanj«, ki so jih zastavili potencialnim kupcem. Glavna razlika pa je, da lahko Uniphorova aplikacija povratne informacije ponudi ĆŸe med samim klicem.