0,00 EUR

V koĆĄarici ni izdelkov.

RubrikeZanimivostiRazvita umetna inteligenca za spodbujanje brezglave potroĆĄnje

Razvita umetna inteligenca za spodbujanje brezglave potroĆĄnje

MORDA VAS ZANIMA

Brezglavo nakupovanje je dandanes izjemno pogosto. Tako kopičimo gore predmetov, ki jih ne potrebujemo zares, pri čemer trpita tako okolje kot denarnica. Obenem pa zaradi kopice neuporabnih predmetov teĆŸko vzdrĆŸujemo red v stanovanju. Kot vse kaĆŸe, bodo tovrstne teĆŸave v (bliĆŸnji) prihodnosti ĆĄe izrazitejĆĄe. Nekatera podjetja se namreč pospeĆĄeno ukvarjajo z razvojem sistemov za spodbujanje brezglave potroĆĄnje, ki temeljijo na umetni inteligenci. Eno od najbolj kontroverznih orodij, predstavljenih v zadnjem času, je aplikacija, imenovana Q for Sales, ki jo je razvilo zagonsko podjetje Uniphore. Namenjena je uspeĆĄnejĆĄi prodaji prek spleta oziroma s pomočjo videoklicev. Prodajalcu ponuja povratne informacije v realnem času, torej med samim videoklicem, pri čemer gre za informacije, ki temeljijo na analizi razpoloĆŸenja potencialnega kupca. Prodajalec lahko na podlagi teh informacij prilagodi svojo strategijo in si zagotovi uspeĆĄno sklenitev posla, ne da bi se kupec zavedal, da je bil »pretentan« s pomočjo sodobne tehnologije.

- Oglas -

Izkoriơčanje trenutkov zmede, zadrege in neodločnosti

Prilagajanje prodajne strategije telesni govorici in obrazni mimiki seveda ni nekaj novega. Tovrstne tehnike so pri prodaji praktično nepogreĆĄljive ĆŸe od nekdaj. Vendar pa je sodobna tehnologija odprla moĆŸnosti, ki bi se zdele ĆĄe nedolgo tega uresničljive samo v znanstveni fantastiki. (Tudi) prodaja postaja tako precej bolj »nečloveĆĄka« kot kadar koli doslej. Kot omenjeno, je temelj aplikacije Q for Sales analiza razpoloĆŸenja oziroma čustvenega stanja potencialnega kupca izdelka/naročnika storitve. Podatki so ĆŸe med samim klicem posredovani prodajalcu, s čimer so omogočene hitre prilagoditve na podlagi merljivih spremenljivk. Ć e več: aplikacija lahko prodajalca oskrbi s povsem konkretnimi nasveti, ki so po mnenju kritikov aplikacije čista manipulacija. Prodajalec lahko s pomočjo teh nasvetov »pretenta« kupca in ga pripravi do tega, da se odloči za nakup nečesa, česar v resnici ne potrebuje. Ujame torej trenutke neodločnosti, zmede, strahu pred konfrontacijo, zadrege ipd. in jih izkoristi v svoj prid. Četudi imate morda občutek, da sami ne bi mogli biti ĆŸrtve manipulacije, se morate vpraĆĄati, ali bi se zmogli upreti tudi umetni inteligenci, »zakamuflirani« v človeĆĄko podobo.

Sestanku sledi podrobna analiza

Aplikacija Q for Sales je uporabna tudi po prodajnem sestanku. Če prodajalcu kljub pomoči umetne inteligence ni uspelo skleniti dogovora, lahko sestanku sledi podrobna analiza dogajanja, katere namen je odprava podobnih napak v prihodnje. Aplikacija izpostavi »ključne trenutke«, torej trenutke, ko je bil potencialni kupec ĆŸe skorajda pripravljen na to, da privoli v posel, in trenutke, ko je prodajalec zapravil priloĆŸnost. Kritiki opozarjajo, da gre pri tem samo za prvi korak. Aplikacija Q for Sales daje slutiti, da bo prihodnost prodaje precej srhljiva, saj boste kot kupci praktično nemočni. MarketinĆĄki prijemi, kakrĆĄne poznamo danes, se bodo zdeli povsem benigni.

Ali nas lahko zakoni o varstvu osebnih podatkov zaơčitijo pred tovrstnimi aplikacijami?

Ena od ovir, ki stojijo na poti uresničitvi najbolj črnogledih scenarijev, so zakoni, povezani z varovanjem osebnih podatkov. Čeprav prodajalcu najverjetneje ne bo treba razkriti, da uporablja aplikacijo Q for Sales (oziroma podobno aplikacijo), bo moral vendarle pridobiti privoljenje za snemanje sestanka, snemanje pa je predpogoj za delovanje aplikacije.

- Oglas -

Zoom ĆŸe ponuja podobno aplikacijo

Aplikacija Q for Sales sicer ni nekaj povsem unikatnega. Platforma Zoom namreč ĆŸe omogoča uporabo podobne aplikacije, imenovane Zoom IQ for Sales. Gre za aplikacijo, ki jo lahko delodajalci uporabljajo za analizo prodajnih klicev svojih zaposlenih. Aplikacija lahko nato oceni uspeĆĄnost zaposlenih, pri čemer med drugim upoĆĄteva ĆĄtevilo »kvalitetnih vpraĆĄanj«, ki so jih zastavili potencialnim kupcem. Glavna razlika pa je, da lahko Uniphorova aplikacija povratne informacije ponudi ĆŸe med samim klicem.

NAJNOVEJĆ E