Krilovo olje ali ribje olje – katerega izbrati?

    Do nedavnega je za najboljši vir omega-3 maščobnih kislin veljalo ribje olje, v zadnjem času pa se pojavlja vse več raziskav, ki trdijo, da je krilovo olje še veliko boljši vir prej omenjenih maščobnih kislin.

    Krilovo olje pridobivajo iz drobnega, škampu podobnega planktonskega rakca. S krili se hranijo predvsem vosati kiti in kitovci – v norveščini kril pomeni prav hrana za kite. Krilovo olje vsebuje veliko astaksantina, zelo močnega antioksidanta. Prav astaksantin je tisti, ki meso divjega lososa obarva v značilno rožnato barvo. In da ne bo kakšnih nesporazumov: Gojeni losos žal večino svoje barve dobi od umetnih barvil.

    V čem je razlika med krilovim in ribjim oljem?

    Obe vrsti, tako krilovo olje kot ribje olje, vsebujeta pomembni dolgoverižni omega-3 maščobni kislini, in sicer eikozapentaenojsko kislino (EPA) in dokozaheksaenojsko kislino (DHA).

    Molekule omega-3 maščobnih kislin EPA in DHA so v krilovem olju vezane na fosfolipide. Gre za posebno vrsto mačob, ki sestavljajo membrane vseh celic v telesu. Prav fosfolipidna struktura je tista, ki maščobnima kislinama EPA in DHA v krilovem olju omogoča, da se bolje absorbirata in lažje prehajata v mitohondrije in celično jedro. V ribjem olju se molekule maščobnih kislin namreč prenašajo s pomočjo trigliceridov. Trigliceridi se težje in počasneje razgradijo in zato je absorpcija ribjega olja v primerjavi s krilovim počasnejša in manj učinkovita.

    Krilovo olje

    Pri katerih vrstah težav pomaga krilovo olje?

    Krilovo olje vam lahko pomaga pri naslednjih težavah:

    • Povišana raven holesterola. Po navedbah raziskav naj bi pri povišanem holesterolu dnevno zaužili od 1 do 1,5 grama krilovega olja. Redno uživanje krilovega olja pripomore k znižanju celokupnega holesterola in slabega (LDL) holesterola. Hkrati zvišuje raven dobrega (HDL) holesterola. Večji odmerki, torej 2 do 3 gramov dnevno, pa naj bi močno znižali raven trigliceridov v krvi.
    • Predmenstrualni sindrom. Obstaja že kar nekaj raziskav, ki potrjujejo, da lahko jemanje 2 gramov krilovega olja dnevno pomaga pri blaženju simptomov predmenstrualnega sindroma.
    • Artritis. Rezultati raziskav dokazujejo, da naj bi ljudje, ki trpijo za artritisom in vsak dan dan vzamejo 300 mg krilovega olja, imeli manj bolečin, prav tako pa naj bi po 30 dneh rednega jemanja njihovi sklepi postali bolj gibljivi.
    • Povišan krvni tlak.
    • Možganska kap.
    • Rak.
    • Depresija.
    PREBERITE TUDI:  Je veganska hrana najboljša za hormonsko ravnovesje?

    Ekipa norveških raziskovalcev je izvedla raziskavo, v katero so vključili 113 ljudi z normalno ali rahlo povišano vrednostjo trigliceridov in holesterola. Raziskovalci so jih razdelili v tri skupine: Ena skupina je sedem tednov jemala krilovo olje (543 mg EPA in DHA dnevno), druga skupina je jemala ribje olje (864 mg EPA in DHA dnevno), tretja skupina pa ni jemala nič.

    Čeprav je bila količina zaužitega krilovega olja za 37 % nižja od zaužite vrednosti ribjega olja, pa so bili rezultati v obeh skupinah močno izenačeni. Pravzaprav se je skupina, ki je jemala krilovo olje, pri nekaterih meritvah celo bolje odrezala.

    Na ribjem olju je bilo opravljenih že veliko raziskav, ki dokazujejo, da ribje olje resnično pomaga pri številnih težavah: Pozitivno vpliva na naše srce in ožilje, spodbuja možganske funkcije, znižuje vrednosti trigliceridov v krvi, znižuje povišan krvni tlak ter skrbi za naše boljše razpoloženje.

    Krilovo olje naj bi sicer imelo določene prednosti, a je tudi nekoliko dražje od ribjega. Ne glede na to za katero olje se boste odločili, bodite pozorni, da izberete zares kakovostnega.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte