Nova raziskava: jejte počasneje, če želite shujšati!

Morda sodite med tiste, ki so ves čas na preži za uporabnimi »triki«, namenjenimi hitrejšemu in lažjemu hujšanju. Seveda trik, s katerim bi se lahko izognili urejeni prehrani in rednemu gibanju, ne obstaja. Kljub temu pa obstaja nekaj uporabnih metod, s pomočjo katerih lahko vendarle povečate možnosti za uspešno hujšanje – in nato tudi za uspešno vzdrževanje želene telesne teže. Eden najboljših ukrepov naj bi bil ta, da začnete jesti nekoliko počasneje kot doslej.

Zdi se skoraj preveč preprosto. Verjetno ste tudi sami že slišali, da je treba jesti čim bolj počasi. Vendar doslej verjetno še ni bila opravljena tako obsežna študija, ki bi potrjevala pozitiven vpliv počasnega prehranjevanja na zdravo telesno težo, kot je ta, ki so jo pred kratkim izvedli znanstveniki na Japonskem.

Počasno prehranjevanje

Izjemno obsežna raziskava: sodelovalo kar 60.000 posameznikov

V omenjeno raziskavo je bilo vključenih kar 60.000 udeležencev, ki so jih spremljali 6 let. Pomemben podatek tu je zagotovo tudi dejstvo, da so imeli vsi sodelujoči diabetes tipa 2. Na rednih zdravniških pregledih so morali udeleženci raziskave odgovarjati na vprašanja o tem, kako hitro običajno jedo – zelo počasi, srednje hitro ali zelo hitro. Poleg tega so dobili tudi dodatna vprašanja, povezana z njihovimi vsakodnevnimi prehranjevalnimi navadami. Na primer o tem, kako pogosto si privoščijo dodaten prigrizek po večerji, kako pogosto preskočijo zajtrk ipd.

Zgovorna povezava med hitrostjo prehranjevanja in indeksom telesne mase

Analiza vseh pridobljenih podatkov je pokazala, da so imeli tisti, ki jedo počasneje, precej manj težav s povišano telesno težo. Med tistimi, ki jedo zelo hitro, je bilo namreč pretežkih kar 45 odstotkov vseh posameznikov. Pri skupini »srednje hitrih jedcev« se je ta odstotek znižal na 30, pri udeležencih, ki jedo zelo počasi, pa jih je imelo povišano telesno težo le še 21 odstotkov. Zanimiva je tudi primerjava povprečnega indeksa telesne mase pri treh skupinah, oblikovanih glede na to, kako hitro udeleženci običajno jedo. Povprečni indeks telesne mase pri »počasnih jedcih« je bil malce nad 22, pri »srednje hitrih jedcih« 23,5, pri zelo hitrih pa 25. Precejšnje razlike pa so se pojavile tudi pri povprečnem obsegu pasu.

PREBERITE TUDI:  Ingver vam pomaga pri hujšanju in izgubi maščobnih oblog okoli trebuha!

Bomo res pojedli manj, če jemo počasneje?

Obstaja sicer več teorij, zakaj počasno prehranjevanje zmanjša verjetnost za povišano telesno težo. Ena najočitnejših je seveda ta, da naj bi pri posameznem obroku pojedli manj, če jemo zelo počasi. Tako hitreje zaznamo občutek sitosti. Počasno prehranjevanje naj bi poleg tega tudi zmanjšalo tveganje za zelo hiter porast količine sladkorja v krvi, kar lahko privede tudi do odpornosti celic na inzulin. Iz Japonske torej prihaja tudi povsem empirična potrditev tistega, kar v osnovi že vemo, vendar temu pogosto ne posvetimo dovolj pozornosti: jesti je treba čim bolj počasi. Morda torej ne bi bilo napačno, če bi nas podatki, ki so jih zbrali japonski raziskovalci, spodbudili k temu, da postane tudi naš jedilni pribor malce bolj japonski oziroma azijski …

Povejte svoje mnenje - kometirajte