Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?

Zaradi globalnega segrevanja tudi vse več težav s spanjem

Ena od manj očitnih posledic globalnega segrevanja so vse pogostejše težave s spanjem.

Osvežitev doma po meri vašega astrološkega znamenja

Če trenutno niste najbolj zadovoljni s svojim domom, vendar ne veste, kako ga osvežiti, da se boste v njem počutili bolje, vam lahko pri tem pomagajo zvezde.

Zakisanost oceanov nam krade kisik

Drobni, na vodi plavajoči organizmi, ki človeštvu zagotavljajo kar približno eno petino vsega kisika, so vse bolj ogroženi.

Okužba s tem parazitom vas lahko naredi bolj privlačne

Raziskovalci so odkrili, da lahko ta parazit vpliva na povečanje privlačnosti okužene osebe.

Ali pogosto opažate ponavljajoče se številke? Preverite, kaj pomenijo …

Vas praktično na vsakem koraku spremlja ponavljajoč se vzorec številk? Morda se zdi, da gre za naključje, vendar so numerologi prepričani, da bi morali tovrstnim znamenjem posvetiti več pozornosti.
Zdravje & prehranaNasveti za popoln popoldanski dremež

Nasveti za popoln popoldanski dremež

MORDA VAS ZANIMA

Popoldanski dremež – da ali ne? V osnovi ni s tem, da si v popoldanskem času pogosto privoščite nekaj spanja, nič narobe. Še več, dremež vam lahko celo pomaga do boljšega počutja in zdravja. Po popoldanskem dremežu ste lahko tako bolj zbrani, saj se zmanjšajo količine adenozina v možganih (adenozin je nevrotransmitor, ki telesu sporoča, da smo zaspani). Poleg tega lahko popoldanski dremež okrepi vaš spomin oziroma izboljša vašo sposobnost pomnjenja, zato je še posebej koristen v obdobjih intenzivnega učenja. Za povrh pa lahko dremanje v popoldanskih urah prispeva h krepitvi imunskega sistema. Če nam primanjkuje spanja, lahko to med drugim privede do pospešenega sproščanja citokinov, ki prispevajo h kroničnim vnetjem. Toda vse to še ne pomeni, da s popoldanskim dremežem ne moremo zgrešiti. Pomembno je, da upoštevate določene napotke, sicer lahko z dremanjem v popoldanskih urah povzročite več škode kot koristi.

Dremež ne sme trajati predolgo

- Oglas -

Eno od najpomembnejših pravil pri popoldanskem dremežu je povezano z njegovo dolžino. Paziti morate predvsem na to, da dremež ne traja predolgo. Praviloma se priporoča največ 20–30 minut. Tako se boste izognili fazi globokega spanca, iz katere bi se bilo nato zelo težko zbuditi. Če spite predolgo, ste lahko zato po popoldanskem dremežu še bolj utrujeni in razdražljivi, kot ste bili pred tem. Ste prejšnjo noč spali nadpovprečno slabo, zato bi vam prišel prav malce daljši dremež? V tovrstnih primerih je najboljša rešitev 90-minutni popoldanski počitek. Tako dolgo namreč praviloma traja en spalni cikel. S tem se boste torej izognili zbujanju sredi najgloblje faze spanja, ki bi vas lahko doletelo, če bi na primer poskušali zadremati za eno uro.

Idealno je, da zadremate v zgodnjih popoldanskih urah

Za optimalne učinke je zelo pomemben tudi premišljeno izbran čas za popoldanski dremež. Pametno se je namreč izogniti dremanju v poznopopoldanskih urah, saj bi lahko to vplivalo na vaš nočni počitek oziroma na sposobnost, da zvečer zaspite ob primerni uri. Če se domov vrnete precej pozno, seveda nimate veliko svobode pri določanju termina za okrepčilni dremež, toda če morda delate od doma, poskušajte razmisliti, ali bi bilo mogoče delovni čas razdeliti tako, da bi si lahko krajši dremež privoščili že okrog druge ure popoldne.

Izberite primeren prostor za dremanje

Najverjetneje ne boste najbolj spočiti, če boste zadremali nekje, kjer vas bodo motili svetloba, hrup ali previsoka temperatura. Poskušajte torej poskrbeti za to, da bodo pogoji čim bližje optimalnim pogojem za kakovosten počitek.

Izogibajte se dremanju v postelji

Čeprav je pomembno, da vam je med popoldanskim dremežem udobno, morate paziti, da vam ne postane preveč udobno, saj bi sicer zelo težko vstali in nadaljevali dan. Tako se odsvetuje dremanje v postelji. Popoldanski dremež si je pametneje privoščiti na sedežni garnituri v dnevni sobi ali na počivalniku.

Poskušajte ohranjati stalni termin za popoldanski dremež

- Oglas -

Dremanje ob povsem naključnih urah lahko močno zmede vaše telo. Tako je zelo priporočljivo, da poskušate vzpostaviti ustaljen urnik in da torej dremate ob podobnem času. Vaše telo se bo s tem navadilo na določeno rutino, zato boste potrebovali manj časa, da zadremate, nato pa se boste lažje zbudili.

Bonus nasvet: če pijete kavo, si jo privoščite tik pred dremežem

Za konec smo za vas prihranili zanimiv trik, ki je primeren za osebe, ki pijejo kavo. Čeprav se vam bo to morda zdelo nenavadno, se priporoča, da kavo popijete tik pred popoldanskim dremežem. Ker mora miniti nekaj časa, preden občutimo učinke kofeina, bi morali praviloma zaspati brez večjih težav. Učinki kofeina se bodo med dremežem postopoma krepili in postali najintenzivnejši ravno takrat, ko bo prišel čas za zbujanje.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×