Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehranaNasveti za izboljšanje spomina

Nasveti za izboljšanje spomina

MORDA VAS ZANIMA

Pogosto se zgodi, da začne s staranjem pešati naš spomin, kar pa predstavlja veliko oviro za naše vsakdanje življenje. Za mnoge ljudi izguba spomina pomeni tudi izgubo samostojnosti. Na srečo pa lahko že danes začnete z nekaterimi preprostimi ukrepi, s katerimi boste močno zmanjšali nevarnost za postopno slabšanje spomina …

- Oglas -

Spomin

Poskrbite za dober spanec

Tako kot pri mnogih drugih področjih je tudi za dober spomin nujen kakovosten spanec. Med spanjem lahko namreč naši možgani uredijo in shranijo določene spomine. Kakovosten spanec je zelo pomemben, da lahko shranimo nove informacije. Zaradi pomanjkanja spanja lahko tako močno trpi tudi vaš spomin.

Izogibajte se stresu

Velikokrat je to precej lažje reči kot storiti, vendar bi si morali vsekakor prizadevati za to, da karseda zmanjšate količino stresnih dejavnikov v vašem življenju. To je med drugim pomembno tudi za ohranjanje dobrega spomina. Kortizol, pogosto imenovan kar stresni hormon, lahko v prevelikih količinah negativno vpliva predvsem na naš dolgoročni spomin. Nenehni stres lahko povzroči celo krčenje možganov oziroma uničenje ali poškodbo možganskih celic.

Privoščite svojim možganom telovadbo

Tudi naši možgani potrebujejo redno telovadbo. Različne miselne igrice so kot nalašč za to. Pomaga lahko tudi reševanje križank. Naši možgani potrebujejo stalno stimulacijo in izzive, da ostajajo v dobri formi, kar med drugim pomeni tudi ohranjanje dobrega spomina. Poskušajte torej vsaj 20 minut dnevno nameniti intenzivni »možganski telovadbi«.

Vitamin D – zaveznik možganov

- Oglas -

Znano je, da je vitamin D zelo pomemben za vaše kosti. »Sončni vitamin« pa zelo koristi tudi vašemu spominu oziroma možganom nasploh. Pri ljudeh z večjimi količinami vitamina D naj bi obstajalo manjše tveganje za demenco. Po drugi strani pa je pri ljudeh, ki se začnejo spopadati s težavami s spominom, pogosto odkrito prav pomanjkanje vitamina D.

Uživajte več »hrane za možgane«

Določena hrana ima še posebej pozitiven vpliv na možgane, kar seveda pomeni tudi, da lahko pripomore k ohranjanju dobrega spomina. Osredotočite se predvsem na živila, ki so bogata z maščobnimi kislinami omega-3. Odlična izbira so na primer orehi, ki, zagotovo ne po naključju, že po obliki spominjajo na naše možgane.

Osredotočite se zgolj na eno opravilo naenkrat

Morda se vam zdi, da lahko hkratno ukvarjanje z različnimi nalogami okrepi vaše možgane in spomin. Vendar pa v resnici velja prav nasprotno. Misel, da ste lahko tako produktivnejši, je zgolj iluzija. V resnici boste naredili precej več, če boste vso svojo pozornost namenili eni sami nalogi in jo zaključili, preden začnete z naslednjo.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×