Poskušati jesti čim bolj zdravo? Mnogi strokovnjaki menijo, da bi morali prehrano prilagoditi tudi specifičnemu življenjskemu obdobju – in tipičnim težavam, ki prežijo na nas v določenimi starosti. Tokrat se osredotočamo predvsem na trideseta, štirideseta, petdeseta in šestdeseta leta. Katera so torej najboljša živila v teh obdobjih?

Prehrana starost, življenjska obdobja

Trideseta

V tridesetih letih začnejo mnogi ljudje opažati, da se je njihov metabolizem upočasnil. Tako si ne morejo več privoščiti toliko pregreh pri hrani, če nočejo, da se to nemudoma odrazi na njihovi telesni teži oziroma postavi. Če želite spodbuditi delovanje svojega metabolizma, je še posebej pomembno, da uživate veliko vlaknin. Jejte torej čim več zelenolistne zelenjave, na primer špinače in ohrovta. Pomembne pa so tudi zdrave maščobe (avokado, oreščki, semena ipd.), ki vam bodo pomagale, da ostanete siti dlje časa in da se lažje izognete nezdravim prigrizkom. Trideseta so pogosto tudi obdobje, ko se pri nekaterih že začnejo pojavljati zametki prvih gubic. Tvorba kolagena se začne zmanjševati nekje pri 35 letih, zato jejte čim več živil, ki spodbujajo nastajanje kolagena. Za kolagen je seveda med drugim zelo pomemben vitamin C, zato ne pozabite na citruse, papriko ipd.

Štirideseta

Pogosto začnejo ljudem v štiridesetih nagajati hormoni. Živila, ki lahko pomagajo pri ohranjanju hormonskega ravnovesja, so predvsem križnice (zelje, brokoli, cvetača, brstični ohrovt ipd.). Pazite tudi na dovolj maščobnih kislin omega-3, ki med drugim blažijo vnetja v telesu. S tem pa zmanjšujejo tveganje za resnejša obolenja v poznejših letih. Zadosten vnos maščobnih kislin omega-3 pa poskrbi tudi za to, da bo vaša koža videti lepša in bolj mladostna. Izogibajte se hrani, ki vsebuje veliko soli, saj je to tudi obdobje, ko se za mnoge začnejo težave s povišanim krvnim tlakom.

Petdeseta

V petdesetih letih morate paziti predvsem na svoje kosti, saj se začne pri mnogih kostna gostota v tem obdobju občutno zmanjševati. Uživajte torej čim več živil, bogatih s kalcijem. Obenem pa tudi hrano, ki izboljšuje absorpcijo omenjenega minerala. Ne pozabite niti na zadostne količine vitamina D, ki je prav tako zelo pomemben za zdrave kosti. Tudi v petdesetih se priporoča, da ste zelo pozorni na to, da vaša hrana vsebuje čim več vlaknin. Te namreč zmanjšujejo nevarnost za povišan holesterol in srčno-žilna obolenja.

Šestdeseta

Po dopolnjenem šestdesetem letu starosti je priporočljivo uživati čim več živil, ki so koristna za naše možgane. S tem namreč zmanjšate tveganje za demenco in podobne težave v starosti. Odlično živilo za možgane so na primer orehi, koristni pa so tudi drugi oreščki. Priporočljivo je uživati tudi čim več jagodičevja, ki je bogato z antioksidanti. Ti pomagajo ščititi vaše možgane in druge organe oziroma celice pred oksidativnim stresom.