Aditiv E466 najverjetneje nevarnejši, kot se je verjelo doslej

Aditiv karboksimetil celuloza se uporablja pri izdelavi najrazličnejših živil. Pogosteje se je začel uporabljati v 60. letih prejšnjega stoletja.

Embalaža iz stiropora prispeva k bakterijski rezistenci

Na problematičnost embalaže iz stiropora v povezavi z bakterijsko rezistenco je opozorila študija, ki je bila konec lanskega leta.

Aknasta koža: Značilnosti in pravilna nega

Akne so pogosta kožna vnetna bolezen, značilna predvsem za obdobje adolescence. Vendar pa niso omejene le na čas odraščanja.

Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.
Zdravje & prehranaNaj živila za vaše kosti

Naj živila za vaše kosti

MORDA VAS ZANIMA

Katera so tista živila, ki najbolj ugodno vplivajo na zdravje naših kosti? In katera so tista, ki jim najbolj škodujejo? Odgovori vas bodo morda presenetili. Mleko sicer resda vsebuje veliko kalcija, a za optimalno zdravje kosti so potrebna tudi druga hranila. Magnezij je za zdravje kosti ravno tako pomemben kot kalcij in mlečni izdelki tega minerala skorajda ne vsebujejo. Tudi vitamin K je še en pomemben košček sestavljanke, ki pa v mleku in mlečnih izdelkih žal manjka.

- Oglas -

Obogateni mleko in mlečni izdelki sicer vsebujejo veliko vitamina D, a kaj ko lahko dovolj tega vitamina dobite že s kratkim sprehodom po toplem soncu. Mleko in mlečni izdelki torej morda le niso najbolj optimalna hrana za zdravje kosti.

Kosti

Najboljša živila za zdrave kosti

1. Temna zelenolistna zelenjava
Temna zelenolistna zelenjava, kot sta na primer ohrovt in druge kapusnice, vsebuje tako kalcij, magnezij in vitamin K. Ko govorimo o močnih in zdravih kosteh, naj bo temna zelenolistna zelenjava vaša prva izbira.

2. Semena
Semena potresite po svoji solati in tako poskrbite za močne kosti. Če ne veste, katera semena izbrati, vam priporočamo z minerali bogata bučna semena.

- Oglas -

3. Oreščki
Da bi ohranili vaše kosti zdrave in močne, si čim bolj pogosto privoščite oreščke. Oreščki so lahko odličen prigrizek, lahko jih dodate juham ali solatam, z njimi obogatite kosmiče ali pa iz njih pripravite okusna masla in namaze ter odlične veganske slaščice. Kateri pa so najboljši oreščki za zdrave in močne kosti? Orehi!

4. Fižol
Fižol ni le zelo poceni živilo, ampak je tudi bogat s hranili, ki skrbijo za to, da bodo vaše kosti močne in zdrave. Še posebej želimo izpostaviti črni fižol. Črni fižol vsebuje minerale, pomembne za dobro krvno sliko. Tu zagotovo velja izpostaviti železo in krom. Poleg tega so stročnice bogate še z beljakovinami. Prav zaradi teh lastnosti vam priporočamo, da se fižol čim pogosteje znajde na vašem krožniku, saj boste z njegovim uživanjem veliko prispevali k zdravju svojih zob in kosti.

Fižol

Hrana, ki najbolj škoduje našim kostem

1. Mleko in mlečni izdelki
Ste morda malo presenečeni? Čeprav pogosto slišimo, da moramo za zdravje naših kosti uživati veliko mleka in mlečnih izdelkov, pa naj bi veljalo, da ti izdelki pravzaprav črpajo kalcij iz naših kosti in povečujejo tveganje za nastanek zlomov in osteoporoze.

2. Sol
Če tudi vi svoji prehrani posvečate nekaj več pozornosti, potem se zagotovo trudite, da vaša prehrana vsebuje čim manj soli. Ponujamo še en razlog, zakaj se je jodirani morski soli treba izogibati: Poleg vseh drugih negativnih učinkov naj bi sol vplivala tudi na krhkost vaših kosti. Pri ženskah, ki pojedo veliko slane hrane, se možnost za pojav zlomov poveča kar za štirikrat.

3. Kola (in druge sladke pijače z mehurčki)
Sladke pijače z mehurčki nikakor ne vplivajo pozitivno na zdravje vaših kosti. Cola na primer lahko vsebuje fosforno kislino. Fosforna kislina je tista, ki raztaplja kalcij v kosteh, zato vse te pijače zagotovo niso niti najmanj primerne, če vam je vsaj malo mar za zdravje vaših kosti.

4. Preveč beljakovin
Pri zdravem prehranjevanju gre za iskanje nekega ravnovesja. Seveda so beljakovine zelo pomemben del prehrane, vendar pa tudi z njihovo količino (tako kot z vsemi drugimi stvarmi) ne gre pretiravati. Preveč beljakovin naj bi namreč negativno vplivalo na zdravje naših kosti. Ta raziskava je bila opravljena na ženskah po menopavzi, ki so imele težave s čezmerno telesno maso. Strokovnjaki priporočajo, naj beljakovine v naši prehrani predstavljajo od 16 do 18 odstotkov vseh kalorij, prednost pa dajmo rastlinskim virom, torej stročnicam, celozrnatim žitom in oreščkom.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×