Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.

Ali vas občasno preseneti nadpovprečno močna menstruacija?

Menstruacije so večinoma precej šibke, spremljajoči »simptomi« pa mili, občasno pa vas kljub temu preseneti zelo močna menstruacija.

Narava lahko poskrbi za bistveno manj zastrašujoče bolnišnice

Profesorica krajinske arhitekture se je posvetila vprašanju, kako narediti bolnišnice bolj prijazne za obiskovalce.

Helena Ošep: Klepet ob skodelici alpskega čaja

Helena Ošep se ukvarja s pripravo čajnih mešanic, ki so posebne zaradi izrazite arome, značilne za rastlinje alpskega okolja.
Zdravje & prehranaMelasa – zdrav nadomestek za sladkor

Melasa – zdrav nadomestek za sladkor

MORDA VAS ZANIMA

Melasa je zelo gost sirup, ki nastane kot stranski produkt proizvodnje sladkorja. Medtem ko je rafinirani beli sladkor vse prej kot koristen za vaše zdravje, pa za melaso velja povsem nasprotno. Melasa je namreč bogata z mnogimi pomembnimi minerali in drugimi hranilnimi snovmi, ki jih najdemo v sladkornem trsu. Tako melasa vsebuje veliko železa, kalcija, magnezija, kalija, mangana, vitamina B6, bakra in selena, ki velja za močan antioksidant.

- Oglas -

Poleg tega melasa ne vsebuje maščob in holesterola. Zaradi nizkega glikemičnega indeksa je melasa primerna tudi za sladkorne bolnike, ki pa morajo biti pri uporabi tega alternativnega sladila kljub vsemu zmerni. Nasploh se priporoča, da uživate ekološko pridelano melaso, ki ne vsebuje žveplovega dioksida (ta lahko namreč povzroči alergijsko reakcijo). Zamenjava sladkorja z melaso je vsekakor dobra izbira za vaše zdravje. V nadaljevanju predstavljamo nekaj najpomembnejših pozitivnih učinkov na vaše zdravje, ki jih ima lahko melasa.

Melasa

Preprečevanje anemije

Uživanje melase lahko zelo koristi tistim, ki imajo težave s pomanjkanjem železa v krvi, kar se označuje kot slabokrvnost. Melasa je namreč dober vir železa, poleg tega pa spodbuja tvorbo rdečih krvničk, ki prenašajo kisik do celic. S pomočjo melase se lahko tako izognete simptomom anemije, kot so povečana utrujenost, občutek šibkosti, glavoboli in vrtoglavica. Že z eno žlico melase lahko pokrijete približno 15 odstotkov svojih dnevnih potreb po železu. Za najboljši učinek oziroma optimalno absorpcijo železa uživajte melaso skupaj z živili, ki vsebujejo večje količine vitamina C.

Ublažitev menstrualnih krčev

Melasa je koristna tudi za vse ženske, ki jih med menstruacijo mučijo močni menstrualni krči. Razlog za to sta predvsem magnezij in kalcij, dva pomembna minerala, ki ju najdemo v melasi. Minerala namreč preprečujeta pretirano krčenje mišic v stani maternice, ki bi lahko sicer privedlo do hudih bolečin.

Boljša prebava

- Oglas -

Mnogokrat so lahko živila, ki veljajo za naravna odvajala, precej boljša izbira od sintetičnih pripravkov, saj ne povzročajo nezaželenih stranskih učinkov. Prav melasa velja za eno najučinkovitejših naravnih odvajal, zato se priporoča vsem, ki imate težave z zaprtjem. Poleg tega vam lahko uživanje melase pomaga tudi pri mnogih drugih prebavnih težavah, med drugim tudi pri sindromu razdražljivega črevesja ali pri diareji.

Podpora srčno-žilnemu sistemu

S pomočjo melase lahko uspešno znižate previsok krvni tlak in previsoko raven škodljivega holesterola v krvi, kar ima pozitiven vpliv na celotni srčno-žilni sistem. Tudi v tem primeru se skrivnost, zaradi katere je melasa tako koristno živilo za vaše srce, skriva v visoki vsebnosti mineralov, kot so kalij, železo, kalcij in magnezij. Pri tem seveda še posebej izstopa kalij, ki izničuje negativne učinke natrija – minerala, ki ima velik vpliv na hipertenzijo. Omenimo lahko še vitamin B6, ki je prav tako zelo koristen za normalno delujoč srčno-žilni sistem, saj preprečuje nastajanje krvnih strdkov. Posledično uživanje omenjenega vitamina zmanjšuje tveganje za kap in druge nevarne zaplete.

Pomoč pri premagovanju stresa

Za ublažitev negativnih učinkov stresa strokovnjaki priporočajo uživanje večjih količin živil, ki vsebujejo veliko vitaminov iz skupine B. Med takšna živila sodi tudi melasa, ki ima pozitiven vpliv na delovanje naših možganov oziroma celotnega živčnega sistema. Še posebej pomemben je vitamin B6, ki zvišuje raven serotonina v možganih, nevrotransmitorja, ki izboljšuje naše razpoloženje, pomemben vpliv pa ima tudi na kvaliteto našega spanca. Prav pomanjkanje vitamina B6 naj bi bilo močno povezano z depresijo. V boju s stresnimi situacijami pa vam lahko pomaga tudi magnezij v melasi.

Manjše tveganje za nastanek raka

Selen je eden najpomembnejših mineralov za naše zdravje. Med drugim lahko uživanje živil, bogatih s selenom, zmanjša možnosti za to, da zbolimo za rakom. Selen namreč sodeluje v boju proti prostim radikalom, stranskim produktom celičnega metabolizma. ki lahko napadejo zdrave celice, kar postopoma privede do rakavih obolenj. Antioksidanti, kamor spada tudi selen, imajo pomembno vlogo pri preprečevanju oksidativnega stresa, ki nastopi kot posledica povečane količine prostih radikalov v našem telesu. Poleg tega lahko selen pomaga pri odstranjevanju škodljivih delcev težkih kovin iz telesa.

Močne kosti in mišice

Kalcij v melasi je ključen mineral za zdravje naših kosti. Prav pomanjkanje kalcija je namreč eden glavnih razlogov za zmanjševanje kostne gostote, kar lahko privede do osteoporoze. Z uživanjem melase pa ne boste naredili le nekaj dobrega za svoje kosti, ampak tudi za mišice. Zaradi večjih količin magnezija, ki ga najdemo v melasi, sirup preprečuje mišične krče in poskrbi za razvoj mišic.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×