Korenje zavira procese staranja

    Korenje poleg velikih količin karotena vsebuje tudi velike količine selena. Iz karotena se tvori vitamin A, ki uničuje škodljive viruse in bakterije ter skrbi za obnavljanje celic, poleg tega pa vlaži tudi telesne sluznice.

    Selen je močan antioksidant, ki pomaga varovati celice pred škodljivimi prostimi radikali. Selen v telesu zmanjšuje toksičnost nekaterih kovin, kot sta arzen in živo srebro. Selen prav tako sodeluje pri nastajanju zdrave semenske tekočine in skrbi za zdravje prostate. Selen iz leta v leto postaja bolj dragocen, saj ga današnje poljščine zaradi onesnaženega okolja, toplogrednih plinov in intenzivnega pridelovanja vsebujejo vedno manj. Tudi najlepše korenje nam zato včasih ne more dati dovolj tega pomembnega minerala, ki varuje telesne celice in preprečuje njihove neželene spremembe. Poleg tega selen preprečuje nastanek krvnih strdkov in posledično infarkta ter drugih zapletov, povezanih z ožiljem.

    korenček

    Kot smo že omenili, v korenju najdemo tudi karotenoide, iz katerih se potem tvori vitamin A. Vitamin A skrbi za razvoj močnih kosti, uravnoveša delovanje hormonskega sistema, skrbi za krepak imunski sistem ter telesu pomaga, da se lahko uspešno upre bakterijam, virusom in parazitskim okužbam.

    Vitamin A se najlažje absorbira, če v jedilnik vključimo maščobe. Dodatek vitamina A koristi vsem, ki so na daljši dieti z malo maščobami, ljudem s slabšo absorpcijo (na primer bolnikom s cistično fibrozo) in tistim, ki jemljejo zdravila za zniževanje holesterola, ter tistim, ki imajo težave s kožo. Če nam primanjkuje vitamina A, postanemo bolj dovzetni za različne okužbe, zmanjša se prilagodljivost oči na gledanje v temi, koža postane suha in luskasta, oči so motne in suhe, lahko pride do vnetja dlesni, pri otrocih se upočasni rast.

    PREBERITE TUDI:  Lovorjev sirup proti kašlju – hitra in enostavna priprava

    Korenje, ki ga kupimo v zgodnjem poletju, po vsebnosti karotena in selena ni enakovredno jesenskemu in je manj primerno za shranjevanje, vendar je po drugi strani milejšega okusa in bolj sočno.

    Če želimo iz korenja pridobiti karotenoide in selen, ga moramo toplotno obdelati ter mu dodati še nekaj maščob, saj bomo le tako lahko izkoristili vse hranilne snovi, ki nam jih ponuja.

    Naše telo, za to, da lahko karotenoide spremeni v vitamin A, potrebuje vitamin E, železo in cink, zato Polona Kovič priporoča, da ga kombiniramo z lečo, fižolom, sojo, pa tudi siri, orehi in oreški ter najrazličnejšimi semeni, zabelimo pa ga z oljem pšeničnih kalčkov, ki je daleč najbolj bogato z vitaminom E.

    korenje

    Povzemimo nekaj koristnih lastnosti, ki jih ima korenje na naše zdravje

    Preventiva pred rakom.
    Uživanje korenja naj bi zmanjšalo tveganje za nastanek pljučnega raka, raka na dojki in raka na črevesju.

    Zavira procese staranja.
    Beta-karoten je močan antioksidant, zaradi česar preprečuje poškodbe celic in tako upočasnjuje prezgodnje procese staranja.

    Skrbi za sijoč in zdrav videz kože.
    Z uživanjem korenja boste poskrbeli tudi za popolnoma naravno zaščito pred soncem. Vitamin A, ki ga je v korenju v izobilju, preprečuje zgodnje nastajanje gub, aken, pigmentnih znamenj in neenakomernega tena kože. Iz korenja si lahko pripravimo tudi odlično masko za obraz: Korenje nastrgamo, nato pa dodamo žlico medu, čajno žličko oljčnega olja in sok limone. Dobro premešamo, nanesemo na obraz in pustimo delovati od 10 do 15 minut.

    Zmanjšuje tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja.
    Raziskave kažejo, da z uživanjem korenja zmanjšamo tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja. Redno uživanje te vrtnine prav tako pomaga uravnavati raven holesterola.

    PREBERITE TUDI:  Živila, ki krepijo srce

    Korenje pozitivno vpliva na razstrupljanje telesa.
    Vitamin A pomaga jetrom, da lahko lažje odstranijo vse toksine iz telesa. Korenje je prav tako bogato z vlakninami in zato pozitivno vpliva na zdravje črevesja.

    Več o korenju si preberite tukaj >>

    Povejte svoje mnenje - kometirajte