Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Zdravje & prehranaKdaj je skrajni čas za zadnjo skodelico kave?

Kdaj je skrajni čas za zadnjo skodelico kave?

MORDA VAS ZANIMA

Ljubitelji kave, kdaj običajno popijete zadnjo skodelico tega omamno dišečega, poživljajočega napoja? Ste pozorni na to, da po določeni uri v svoje telo ne vnašate kofeina, ali se težko uprete skušnjavi, zato si kavo večkrat privoščite tudi v poznopopoldanskih ali celo večernih urah?

- Oglas -

Ali sploh obstaja »idealen čas« za prenehanje pitja kave, če nočemo, da kofein vpliva na kakovost našega spanca?

Pomembno je, da upoštevate t. i. razpolovni čas kofeina

Podobno kot v mnogih drugih primerih je treba tudi pri kofeinu upoštevati individualne dejavnike. Naša telesa in naše navade so različne, posledično pa se pojavljajo tudi razlike pri presnavljanju kofeina. Vendar je mogoče kljub temu govoriti o t. i. povprečni razpolovni dobi, ki je ena od najpomembnejših informacij, če želimo predvideti, kako dolgo bo določena snov ostala v našem telesu oziroma v krvnem obtoku. Glede na podatke Ameriške akademije za medicino spanja naj bi bila povprečna razpolovna doba pri kofeinu pet ur. Če ste na primer zaužili 12 miligramov kofeina, to pomeni, da bo po petih urah v telesu še vedno približno 6 miligramov te snovi.

Ker so učinki kofeina običajno najbolj izraziti približno 30–60 minut po vnosu, nas lahko to zavede. Tako lahko mislimo, da se je kofein že povsem izločil, vendar so količine v telesu vse prej kot zanemarljive, podobno pa velja tudi za učinke. Če ste zadnjo skodelico kave popili pred nekaj urami, najverjetneje ne zaznavate (več) neprijetnih stranskih učinkov, ki so pogosto povezani s kofeinom, na primer povečanega nemira, tresavice in močnejšega znojenja, vendar so lahko prisotni malce bolj subtilni simptomi, ki otežujejo kakovosten spanec. Pri razpolovnem času je treba upoštevati še en pomemben podatek: za popolno razgradnjo druge polovice snovi mora nato miniti precej več časa. Drugih 6 miligramov kofeina iz zgornjega primera se torej ne bo razgradilo v naslednjih petih urah.

Od zadnje skodelice kave do odhoda v posteljo naj mine najmanj 6 ur

Ne glede na to, ali vaše telo presnavlja kofein hitreje ali počasneje od povprečja, je jasno, da gre za snov, ki spodbuja sproščajo kortizola. Tudi če učinki pri vas popustijo malce prej kot pri večini ljudi, pitje kave neposredno pred spanjem zagotovo ni dobra ideja. Še več: že omenjena Ameriška akademija za medicino spanja priporoča, da od zadnjega požirka kave do odhoda v posteljo mine vsaj šest ur. Čeprav bo kofein še vedno v telesu, učinki pri večini vendarle niso tako moteči, da zaradi njih ne bi mogli zaspati ali da bi se ponoči zbujali. Če se na primer v posteljo običajno odpravite okoli enajste ure zvečer, poskrbite, da po peti uri popoldne ne boste več pili kave ali drugih napitkov, ki vsebujejo kofein (ne pozabite, da so lahko problematične tudi pijače, kot je zeleni čaj).

- Oglas -

Seveda pa lahko tudi malce eksperimentirate. Če imate še vedno težave s spanjem, čas podaljšajte na 7 ur, nato 8 ur itn., dokler ne najdete tiste »kritične točke«. Tako se vam ne bo treba povsem odpovedati kavi, hkrati pa zaradi kofeina ne boste imeli večjih težav s spanjem, zaradi katerih se lahko hitro ujamete v začaran krog. Če je vaš spanec manj kakovosten, je možnost za to, da boste tudi popoldne ali zvečer čutili potrebo po uživanju kofeinskih napitkov, precej večja. Posledično boste še težje zaspali, vaš spanec pa bo bolj nemiren, zato bo naslednji dan želja po kofeinu še večja. Če se prepoznate v navedenem, se odvajanja od (prepoznega uživanja) kofeina lotite postopoma, sicer bo šok za telo prevelik.

Preberite tudi: Zakaj je kava nepogrešljiva v vaših lepotnih ritualih?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×