Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.
Zdravje & prehranaKdaj je skrajni čas za zadnjo skodelico kave?

Kdaj je skrajni čas za zadnjo skodelico kave?

MORDA VAS ZANIMA

Ljubitelji kave, kdaj običajno popijete zadnjo skodelico tega omamno dišečega, poživljajočega napoja? Ste pozorni na to, da po določeni uri v svoje telo ne vnašate kofeina, ali se težko uprete skušnjavi, zato si kavo večkrat privoščite tudi v poznopopoldanskih ali celo večernih urah?

- Oglas -

Ali sploh obstaja »idealen čas« za prenehanje pitja kave, če nočemo, da kofein vpliva na kakovost našega spanca?

Pomembno je, da upoštevate t. i. razpolovni čas kofeina

Podobno kot v mnogih drugih primerih je treba tudi pri kofeinu upoštevati individualne dejavnike. Naša telesa in naše navade so različne, posledično pa se pojavljajo tudi razlike pri presnavljanju kofeina. Vendar je mogoče kljub temu govoriti o t. i. povprečni razpolovni dobi, ki je ena od najpomembnejših informacij, če želimo predvideti, kako dolgo bo določena snov ostala v našem telesu oziroma v krvnem obtoku. Glede na podatke Ameriške akademije za medicino spanja naj bi bila povprečna razpolovna doba pri kofeinu pet ur. Če ste na primer zaužili 12 miligramov kofeina, to pomeni, da bo po petih urah v telesu še vedno približno 6 miligramov te snovi.

Ker so učinki kofeina običajno najbolj izraziti približno 30–60 minut po vnosu, nas lahko to zavede. Tako lahko mislimo, da se je kofein že povsem izločil, vendar so količine v telesu vse prej kot zanemarljive, podobno pa velja tudi za učinke. Če ste zadnjo skodelico kave popili pred nekaj urami, najverjetneje ne zaznavate (več) neprijetnih stranskih učinkov, ki so pogosto povezani s kofeinom, na primer povečanega nemira, tresavice in močnejšega znojenja, vendar so lahko prisotni malce bolj subtilni simptomi, ki otežujejo kakovosten spanec. Pri razpolovnem času je treba upoštevati še en pomemben podatek: za popolno razgradnjo druge polovice snovi mora nato miniti precej več časa. Drugih 6 miligramov kofeina iz zgornjega primera se torej ne bo razgradilo v naslednjih petih urah.

Od zadnje skodelice kave do odhoda v posteljo naj mine najmanj 6 ur

Ne glede na to, ali vaše telo presnavlja kofein hitreje ali počasneje od povprečja, je jasno, da gre za snov, ki spodbuja sproščajo kortizola. Tudi če učinki pri vas popustijo malce prej kot pri večini ljudi, pitje kave neposredno pred spanjem zagotovo ni dobra ideja. Še več: že omenjena Ameriška akademija za medicino spanja priporoča, da od zadnjega požirka kave do odhoda v posteljo mine vsaj šest ur. Čeprav bo kofein še vedno v telesu, učinki pri večini vendarle niso tako moteči, da zaradi njih ne bi mogli zaspati ali da bi se ponoči zbujali. Če se na primer v posteljo običajno odpravite okoli enajste ure zvečer, poskrbite, da po peti uri popoldne ne boste več pili kave ali drugih napitkov, ki vsebujejo kofein (ne pozabite, da so lahko problematične tudi pijače, kot je zeleni čaj).

- Oglas -

Seveda pa lahko tudi malce eksperimentirate. Če imate še vedno težave s spanjem, čas podaljšajte na 7 ur, nato 8 ur itn., dokler ne najdete tiste »kritične točke«. Tako se vam ne bo treba povsem odpovedati kavi, hkrati pa zaradi kofeina ne boste imeli večjih težav s spanjem, zaradi katerih se lahko hitro ujamete v začaran krog. Če je vaš spanec manj kakovosten, je možnost za to, da boste tudi popoldne ali zvečer čutili potrebo po uživanju kofeinskih napitkov, precej večja. Posledično boste še težje zaspali, vaš spanec pa bo bolj nemiren, zato bo naslednji dan želja po kofeinu še večja. Če se prepoznate v navedenem, se odvajanja od (prepoznega uživanja) kofeina lotite postopoma, sicer bo šok za telo prevelik.

Preberite tudi: Zakaj je kava nepogrešljiva v vaših lepotnih ritualih?

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×