Katera hrana pomaga pri različnih težavah z lasmi?

Prehrana, hipotiroidizem, hormonske spremembe in avtoimunske bolezni. Kakovost vaših las je odvisna od različnih dejavnikov. Če se vam zdi, da se vaši lasje spreminjajo in ste zaradi tega zaskrbljeni, je tukaj nekaj pogostih težav z lasmi ter nasveti kako se teh težav znebiti.

Težave z lasmi

 

IZPADANJE LAS

Če vaša ščitnica pravilno dela in je raven hormonov v telesu normalna, morda vzrok za izpadanje tiči kje drugje. Lahko vam primanjkuje cinka ali selena. Cink spodbuja celično razmnoževanje, rast in obnovo tkiva, njegovo pomanjkanje pa zavira sposobnost za rast vaših las. Podobno je pri selenu, ker deluje kot antioksidant, krepi imunski sistem in spodbuja k pravilnemu delovanju vašega telesa.

Kaj jesti? Potrebno je jesti hrano, ki ima visoko vsebnost beljakovin. Mesna hrana ima veliko cinka, predvsem rdeče meso, školjke, perutnina, morski sadeži. V manjši količinah ga najdemo še v mleku in jajcih ter v oreščkih, semenih in stročnicah. Dodatkov cinka se raje izogibajte, saj so ti bili povezani z rakom prostate pri moških.

 

PREZGODNJE SIVENJE

Lasje sivijo zaradi različnih vzrokov, eden izmed njih je pomanjkanja vitamina B12. Zdravi lasje potrebujejo za svojo rast stalen dotok krvi in kisika, ki sta ključnega pomena za ohranjanje optimalne ravni vitamina B, ki je bistvenega pomena za nastanek hemoglobina.

Kaj jesti? Jesti je potrebno hrano bogato z vitaminom B12. Vsebujejo ga školjke in raki, jagnjetina, losos, sardele, tuna in mlečni proizvodi, kot sta jogurt in mleko. Vegetarijanci si ga lahko zagotovijo tudi v obliki ustreznih dodatkov.

NESIJOČI LASJE

Ni potrebno posebej poudarjati, da so svetleči lasje znak zdravja in vitalnosti. Da tudi svoje lase naredimo svetleče ne potrebujemo zapraviti gore denarja. Pomembno je samo jesti ustrezno hrano. Ker so lasje sestavljeni predvsem iz beljakovin, je dobro poskrbeti za prehrano, ki ima dovolj beljakovin in železa. Diete s povečano vsebnostjo maščob vodijo do povečanja testosterona, kar je povezano z izgubo las.

Kaj jesti? Špinača, goveje meso, ribe, piščanec, mandlji

SUHI LASJE

Najpogostejši vzroki za suhe in krhke lase so zunanji: toplota, kemična barvila, klor. Če so vaši lasje suhi in krhki na otip je možno, da vaše lasišče ne proizvaja dovolj naravnih olj. Pri prehrani se osredotočite na omega-3, ki pomagajo lasnih mešičkom absorbirati hranila in prekrvaviti celice.

Kaj jesti? Poizkusite z lososom, orehi, chia in lanenimi semeni. Lase si zmasirajte s kokosovim, mandljevim in olivnim oljem. Takoj ko boste telo oskrbeli z ustreznimi esencialnimi maščobnimi kislinami, bodo vaši lasje mehkejši.

PRHLJAJ

Prhljaj, znan kot seboroični dermatitis, je stanje, ki povzroča luskasta, suha in srbeča lasišča. Ne pozabite, cink spodbuja celično razmnoževanje, rast tkiva in popravila, tako da ga zaužijte dovolj.

Kaj jesti? Kvinoja, fižol, oreščki, leča, pomaranče, lan, mandlji, listnata zelenjava, polnozrnate žitarice in jajca so ustrezen, lahko rečemo odličen vir esencialnih maščobnih kislin.

DELI
Lina Zalaznik
Avtorica člankov z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.