Verjetno vsi želimo, da bi jedli bolj zdravo – naj bo to zaradi zdravja, lepše kože ali želje po izgubi odvečnih kilogramov. Vendar pa se pogosto težko upremo skušnjavi. V mnogih procesiranih živilih je uporabljena skrbno premišljena kombinacija soli, sladkorja, maščob ipd., ki pogosto privede do simptomov, zelo podobnih tistih pri odvisnosti. Kako torej z nekaj preprostimi triki doseči, da bo naša prehrana precej bolj zdrava, kot je trenutno?

Zdravo prehranjevanje

Vnaprej določite priložnosti, ko se boste »pregrešili«

Verjetno se je težko kar čez noč odpovedati vsem vašim najljubšim pregreham. Če sklenete, da boste nezdrave priboljške povsem opustili, lahko to povzroči precejšen stres. Posledično pa obstaja večja možnost, da boste že kmalu začeli s prenajedanjem. Namesto tega raje prevzemite nadzor nad situacijo. Določite dan in čas (na primer enkrat tedensko), ko si boste privoščili svoj najljubši prigrizek, seveda v zmernih količinah. Tako bo skušnjava precej manjša.

Na vašem krožniku naj bodo vedno vsaj štiri barve

Preprost trik, kako poskrbeti za povečan vnos snovi, ki so koristne za vaše telo, je, da vedno pazite, da so na vašem krožniku vsaj štiri barve. Če boste sledili temu napotku, boste skorajda prisiljeni, da sestavite bolj zdrave glavne obroke in prigrizke.

Spremenite svojo običajno rutino

Ste navajeni, da se v službi vedno ob določeni uri odpravite do avtomata z nezdravimi prigrizki? Pomembno je, da ustvarite novo rutino. Poiščite drugo, bolj zdravo aktivnost, na primer krajši sprehod. Načeloma potrebujemo le nekaj tednov, da se ustvari nova navada.

Vedno imejte pri roki zdrave prigrizke

Kadar smo zelo lačni, se je še posebej težko upreti nezdravi hrani. Poskrbite torej, da boste imeli vedno na voljo zdrav prigrizek, s katerim boste potešili najhujšo lakoto. Velja pa seveda tudi nasprotno: doma ne shranjujte nezdrave hrane, za katero veste, da se ji le stežka upirate.

Informirajte se

Morda sicer res veste, da mnoga živila, ki jih uživate, niso najbolj zdrava za vas, vendar je skrivnost v podrobnostih. Natančno raziščite, kako se pripravlja določen priboljšek, ki ga imate zelo radi, in kakšna zdravstvena tveganja prinaša prepogosto uživanje. Če boste dobro informirani, se boste precej lažje uprli skušnjavam.

Žvečite zelo počasi

Kadar se odločite, da si boste kljub vsemu privoščili manjšo pregreho, poskušajte žvečiti čim bolj počasi. Tako boste na koncu pojedli precej manj oziroma boste prej začutili občutek ugodja, ki ga verjetno iščete v teh priboljških.

Ne jejte pred televizijo ali računalnikom

Dokazano je, da pojemo precej več in da pogosteje posegamo po nezdravih živilih, če se prehranjujemo med gledanjem televizije ali med brskanjem po internetu. Poskusite se torej držati pravila, da morajo vsi vaši obroki in prigrizki potekati za mizo.