fbpx
Domov Zdravje & prehrana Kako se spopasti z oslabljenim delovanjem ščitnice?

Kako se spopasti z oslabljenim delovanjem ščitnice?

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Hipotiroza spada med najpogostejša ščitnična obolenja. Z omenjenim izrazom označujemo zmanjšano delovanje ščitnice, ki ne proizvaja dovolj hormonov. Težava najpogosteje prizadene ženske v zrelih letih, vse bolj razširjena pa postaja tudi pri mlajših ljudeh. Nemalokrat pride do oslabljenega delovanja ščitnice tudi pri nosečnicah.

Zelo pogost razlog za zmanjšano proizvodnjo ščitničnih hormonov je t. i. Hashimotov tiroiditis, avtoimunska bolezen, ki povzroča propadanje ščitnice, saj jo telo zaznava kot tujka. Drugi razlogi, ki vplivajo na zmanjšano delovanje ščitnice, so pomanjkanje joda, operacija ščitnice, obsevanje predela vratu in jemanje določenih zdravil, na primer litija.

Ščitnica nam lahko povzroča težave

Simptomi, ki spremljajo hipotirozo, so lahko zelo različni. Pogosto se pri bolnikih pojavijo alergije in kožne težave, napihnjenost oziroma prebavne motnje, bolečine v prsih, slabost, zmanjšan libido, bolečine v mišicah in sklepih, suhi lasje ali prekomerno izpadanje las, težave z zbranostjo, huda utrujenost, depresija, pridobivanje teže, lomljenje nohtov, otečene oči oziroma obraz, zatekanje okončin in težave z menstruacijo.

Zdravljenje hipotiroze vključuje jemanje zdravil, ki je načeloma vseživljenjsko, čeprav se lahko odmerek spreminja (in tudi zmanjšuje). To pa ne pomeni, da ste sami povsem nemočni pri spopadanju z oslabljenim delovanjem ščitnice. Obstajajo namreč številni načini, da izboljšate svoje stanje in pomagate svoji ščitnici.

Kokosovo olje

Kokosovo olje vsebuje srednjeverižne maščobne kisline, ki spodbujajo delovanje ščitnice. Poleg tega kokosovo olje pospešuje delovanje metabolizma, kar pomeni, da boste imeli po njem več energije. Kokosovo olje lahko uporabljate pri kuhanju namesto običajnih olj, pazite le, da boste uporabili hladno stiskano in ekološko pridelano kokosovo olje. Na tržišču se namreč vse pogosteje pojavljajo precej nekvalitetna kokosova olja, s katerimi ne boste naredili usluge svojemu zdravju. Iz 2 žlic kokosovega olja in poljubnega rastlinskega mleka si lahko pripravite tudi napitek, ki ga nato popijete vsako jutro poleg zajtrka.

Kelp

Visoka vsebnost joda in drugih pomembnih mineralov je glavni razlog, zaradi katerega bi morali ljudje, ki se spopadajo s hipotirozo, na svoj jedilnik pogosteje uvrstiti kelp, rjavo morsko algo. Kelp lahko dodajate jedem namesto soli, na voljo pa so tudi prehranska dopolnila s kelpom. Kljub številnim koristim pa je uživanje kelpa odsvetovano, če gre v vašem primeru za avtoimunsko obolenje ščitnice.

Vitamini

Pomanjkanje vitamina D je povezano z različnimi avtoimunskimi bolezni, vpliva pa lahko tudi na težave s ščitnico. Da bi svojemu telesu zagotovili primerno oskrbo s tem pomembnim vitaminom, preživite vsak dan vsaj 15 minut na svežem zraku oziroma na soncu, po možnosti v jutranjem času. Prav tako pa morate pri težavah s hipotirozo paziti na vnos vitaminov A, B2, B3, B16, B12 in C.

Očistite telo težkih kovin

Redno razstrupljanje telesa je pri težavah s ščitnico še posebej pomembno. Zelo nevarne so lahko težke kovine, ki jih nevede vnašamo v svoje telo praktično vsak dan. Zmešajte kurkumo, pegasti badelj, koriander in klorelo (to je zelena alga, ki je na voljo tudi v prahu). S pomočjo te mešanice boste pomagali telesu, da se hitreje znebi nevarnih težkih kovin, kar bo ublažilo vaše težave s ščitnico.


Maščobne kisline omega 3, selen in zdrave maščobe

Uravnotežena prehrana je pri hipotirozi izredno pomembna. Posebej morate paziti na dovolj visok vnos maščobnih kislin omega 3, ki jih lahko najdete tudi v nekaterih živilih rastlinskega izvora, na primer v določenih vrstah alg, v oreščkih (predvsem v orehih) in v lanenem semenu. Pazite tudi, da bo vaš organizem dobil dovolj selena, ki ga lahko med drugim najdete v sončničnih semenih, gobah in v brazilskih oreščkih. Čeprav previsok vnos maščob ni zdrav, pa je po drugi strani pomembno, da zaužijete dovolj koristnih maščob. Zelo dober vir je avokado, priporočamo pa tudi uživanje semen chie in konopljinih semen.

Barvna terapija

Vpliv barv na naše zdravje in počutje je znan že kar nekaj časa. Med drugim je lahko barvna terapija zelo koristna tudi za vse, ki imate diagnosticirano hipotirozo. Vse, kar morate storite, je, da zaprete oči in si predstavljate modro svetlobo, ki vstopa v vašo ščitnico. Pri tem se poskušajte povsem sprostiti in umiriti dihanje.

Zelišča in prehranska dopolnila

Nekatera zelišča so pri težavah s ščitnico še posebej blagodejna. Mednje sodijo sibirski ginesng, ašvaganda, kopriva, mehurjasti bračič, sladki koren in guggul. Pred začetkom uživanja guggula se morate v primeru, da jemljete betablokatorje, kontracepcijske tablete in druga zdravila, posvetovati s svojim osebnim zdravnikom.

Redna telesna aktivnost in masaža predela ščitnice

Redna telovadba bo pospešila prekrvavitev, ublažila stres in poskrbela za številne druge koristne učinke, zato je pomembno, da jo vključite v svoj vsakdan. Pri hipotirozi vam lahko zelo pomaga tudi joga. Še ena od metod, s pomočjo katere se lahko učinkovito spopadete z zmanjšanimi delovanjem ščitnice, pa je vsakodnevna nežna masaža predela vratu, kjer se nahaja ščitnična žleza.


Izogibajte se glutenu in mlečnim izdelkom

Na zmanjšano delovanje ščitnice lahko med drugim negativno vpliva tudi gluten. Poskusite se za nekaj časa omejiti izključno na živila brez glutena in opazujte svoje počutje. Podobno velja tudi za mlečne izdelke, ki niso najbolj priporočljivi za ljudi s hipotirozo.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×