S hrano do več energije

    Pravijo, da obleka naredi človeka, vendar bi lahko isto rekli tudi za hrano. Saj veste, »Smo to, kar jemo«. Hrana nam zagotavlja zdravje in skrbi za to, da imamo dovolj energije, in obratno – zaradi neustrezne prehrane nimamo energije in lahko tudi zbolimo.

    Energijo nam zagotavljajo vsa tri makro hranila – ogljikovi hidrati, beljakovine in maščobe. Enostavni ogljikovi hidrati nam omogočajo takojšen vir energije, medtem ko sestavljeni ogljikovi hidrati predstavljajo dolgoročnejši energijski vir. Velja poudariti, da je treba enostavne ogljikove hidrate, še posebej v obliki različnih močno predelanih živil, uživati zelo zmerno. Po nekih splošnih priporočilih o zdravi prehrani naj bi morali vsaj polovico energije dobiti iz sestavljenih ogljikovih hidratov, s čimer si zagotavljamo enakomerno raven energije.

    Pri izbiri živil moramo prednost dati ekološko pridelanim živilom. Ekološka živila so pridelana po trajnostnih postopkih pridelave, prav tako pa se pri tej obliki pridelave v največji možni meri izogiba uporabi umetnih gnojil, pesticidov, hormonov … Ekološka živila so bolj hranljiva in imajo boljši okus. Ker niso bila tretirana s številnimi zdravju škodljivimi snovmi, tudi ne škodujejo našemu zdravju.

    Eko hrana

    Hrana, ki nam da energijo

    V ta izbor se uvrščajo živila, ki nam zagotavljajo naraven dvig energije.  Če želimo poskrbeti za čim več energije, moramo čim pogosteje poseči po celozrnatih žitih (ovseni kosmiči, pira, neoluščen riž, proso …), gomoljasti zelenjavi, svežem sadju, stročnicah, mastnih ribah, deviškem oljčnem olju ter oreščkih in semenih.

    Sveže sadje je zagotovo pravi izbor, kadar želimo več energije. Poleg tega da poskrbi za hiter, a kljub temu zdrav dvig energije, je sadje bogato tudi s sestavljenimi ogljikovimi hidrati, ki poskrbijo, da se sladkor v kri sprošča postopno. Sadje je tudi zelo bogato s prehranskimi vlakninami, poleg tega pa v njem najdemo še kopico vitaminov, mineralov in drugih fitokemičnih snovi. Najbolj priporočljivo je, če posežete po organsko pridelanem sezonskem sadju.

    PREBERITE TUDI:  S katerimi kombinacijami živil ne boste zgrešili?

    Ste danes zajtrkovali?

    Če želimo ves čas imeti dovolj energije, moramo poskrbeti, da so naši obroki čez dan enakomerno razporejeni. Najbolj priporočljivo je, če zaužijete tri glavne obroke in se izogibate prigrizovanju med obroki.

    Veliko ljudi zajtrk še vedno preskoči, ves dan ne je nič, zvečer pa zaradi silne sestradanosti izropa hladilnik. Primerna živila za dober začetek dneva so različna nesladkana žita, sadje ter oreščki in semena.

    Prav tako kot nam lahko hrana da veliko energije, nas lahko energije tudi oropa. Če uživamo veliko močno industrijsko predelanih živil, se to slej ko prej odraža tudi na našem zdravju. Smo brez energije, utrujeni in napihnjeni. Čim bolj torej omejite uživanje različnih mastnih, sladkih in slanih prigrizkov (različne krofe, peciva, piškote, čips, bombone …), v velikem loku se izogibajte vsem predelanim mesninam, zmerni pa bodite tudi s količino zaužitega alkohola.

    Pijete dovolj?

    Voda predstavlja kar 60 odstotkov naše teže in od nje so odvisni prav vsi presnovni procesi v našem telesu. S tekočino iz telesa odstranimo odpadne in strupene snovi. Če ne pijemo dovolj, se to močno pozna tudi na naši energiji – smo veliko bolj utrujeni in slabše razpoloženi. Vedno dajte prednost vodi, vendar so dobra izbira tudi različni sadni ali zeliščni čaji. Čim bolj omejite pijače, ki vsebujejo veliko kofeina. Če opažate, da vam primanjkuje energije, bi bilo torej resnično smiselno omejiti uživanje kofeina ali pa se mu celo popolnoma odpovedati.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte