Hrana, ki kožo ščiti pred UV-žarki

    Paradižnik, sadje in zelenjava oranžne barve in temna čokolada so le nekatera izmed živil, ki ščitijo kožo pred nevarnimi UV-žarki.

    Paradižnik

    Paradižnik dobi svojo značilno rdečo barvo zaradi likopena, antioksidanta, ki tudi naši koži nudi večjo odpornost pred sončnimi žarki. Glede na rezultate študije, opravljene v Združenem kraljestvu, imajo odrasli, ki vsak dan svoj jedilnik obogatijo s paradižnikom, za kar 33 odstotkov manj možnosti za nastanek sončnih opeklin.
    Ta študija je pokazala, da prehrana, bogata s paradižnikom, pospešuje proizvodnjo kolagena, ki je pomemben dejavnik v boju proti suhi koži in staranju kože. Višja koncentracija likopena se nahaja v kuhanih paradižnikih, katere tudi telo bolje absorbira. S tem oksidantom sta sicer bogati tudi rdeča grenivka in lubenica.

    mango

    Oranžno sadje in zelenjava

    Korenje, buče, mango, marelice in melone so bogate z antioksidantom beta karotenom. Nemške raziskave kažejo, da je dodatno uživanje beta karotena v desetih tednih zanesljiva zaščita pred sončnimi opeklinami. Torej, ko zagledate oranžno lupino na sadju in zelenjavi, vedite, da ste ‘naleteli’ na naravnega zaveznika v boju pred negativnimi vplivi sončnih žarkov.
    Sicer pa je z beta karotenom bogata tudi zelena listnata zelenjava, kot je na primer špinača.

    Vitamina C in E

    Vitamina C in E pomagata pri sončnih opeklinah, saj popravljata škodo na kožnih celicah, povzročeno s škodljivimi UV-žarki.
    Študija, v kateri je sodelovalo 4000 žensk je pokazala, da so sodelujoče ženske, ki so uživale veliko hrane, bogate z vitaminom C, imele manj gub, nastalih kot posledica pretiranega izpostavljanja soncu. Dobra izbira so torej limone, pomaranče, jagodičevje, kivi in zelena paprika.
    Vitamin E, ki ga najdemo v olivah, semenih, koruzi, orehih, mandljih, lešnikih in avokadu, se je prav tako izkazal kot učinkovita zaščita pred poškodbami kože zaradi pretiranega izpostavljanja soncu.

    PREBERITE TUDI:  Osvežilci zraka v avtomobilih lahko vplivajo na zdravje

    Temna čokolada

    Iz Londona prihaja dobra novica za vse sladkosnede. Tam je namreč ena raziskava pokazala, da vnos 20 gramov temne čokolade na dan v obdobju 12 tednov podvojuje čas, v katerem UV-žarki začnejo škodovati koži. Za to se lahko zahvalimo antioksidantu, ki se nahaja v kakavu.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte

    1 komentar

    1. Super. :-)

      Pred leti sem veliko bral o tem, da sploh ni možno narediti naravne kreme za sončenje s faktorjem višjim kot dva ali fantastičnih tri. Dandanes imajo pravico kot ekološke prodajati svoje kreme s faktorjem 50 vsi, ki anorgansko zaščitno kemikalijo raztopijo v same naravne eko pridelane sestavine maže. Kar je vendarle rahlo zavajanje.

      Zato me toliko bolj veseli, da se je možno “namazati” tudi “odznotraj” in to na načine, ki so mi pri srcu. :-)

    Comments are closed.