Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.

Na vidiku nova pomoč za osebe z endometriozo

Endometrioza je bolezenska motnja, za katero je značilno pojavljanje tkiva, katerega lastnosti so zelo podobne maternični sluznici, zunaj maternice.

Ne dopustite, da vas zamera razžre od znotraj

Zamera je lahko povezana z zelo konkretnimi dogodki – na primer z izdajo ali ponižanjem.

Govorjenje med spanjem: kaj je krivo za ta pojav?

Govorjenje med spanjem se zdi na prvi pogled predvsem komično. Osebe, za katere se izve, da ponoči rade »poklepetajo same s sabo«.

Psi v povprečju razumejo kar približno 90 človeških besed in fraz

Psi v povprečju razumejo približno 90 človeških besed in fraz.

Popolna nedelja za dober začetek naslednjega tedna

Nedelja je sicer za mnoge ljudi dela prost dan, vendar so osebe, ki nedeljo dojemajo kot svoj najljubši dan v tednu, precej redke.

Podrgnite česen po stopalih … in v ustih boste že kmalu začutili znan okus!

Ali ste vedeli, da lahko okušamo tudi s stopali? Če mislite, da gre za nekakšno čudno šalo, se lahko o resničnosti te trditve precej hitro prepričate sami.
Zdravje & prehranaFolati niso pomembni samo za nosečnice: prepoznajte znake pomanjkanja!

Folati niso pomembni samo za nosečnice: prepoznajte znake pomanjkanja!

MORDA VAS ZANIMA

Zagotovo ste že slišali, kako pomembno je, da nosečnice uživajo prehransko dopolnilo, ki vsebuje folno kislino. Naravna oblika folne kisline so folati, ki jih najdemo v živilih, kot so zelenolistna zelenjava, šparglji in brstični ohrovt. Ker se potreba po folatih med nosečnostjo, še posebej v prvem trimesečju, poveča, zgolj folati iz hrane ne zadostujejo, ampak se priporoča tudi prehransko dopolnilo. Vendar pa nosečnost ni edino obdobje, ko lahko pride do pomanjkanja folatov v telesu. Nekatere skupine ljudi so še posebej ogrožene, zato je dobro, da poznate tipične simptome pomanjkanja in pravočasno ukrepate.

- Oglas -

Nosečnice in folati

Folati še posebej pomembni za nastajanje novih celic

Folati so pravzaprav vitamin B9, ki je izredno pomemben za vse ljudi. V nosečnosti povečan vnos vitamina B9 pripomore k zmanjšanju tveganja za okvare pri plodu. Gre za vitamin, ki je še posebej pomemben v prvem trimesečju, torej v obdobju pospešene delitve celic in nastajanja DNK. Tudi nasploh imajo folati pri ljudeh podobno vlogo. Ključni so namreč za rast in delovanje celic, hkrati pa tudi za tvorbo rdečih krvničk. Brez folatov naše telo na more delovati optimalno. Kadar pride do pomanjkanja omenjenih hranil, se lahko torej soočamo s precej neprijetnimi simptomi.

Od stalne utrujenosti in glavobolov do težav s kožo, nohti in lasmi

Najpogostejša posledica pomanjkanja folatov je t. i. megaloblastna anemija. Zanjo je značilno, da se število rdečih krvničk oziroma eritrocitov močno zmanjša, njihova velikost pa se poveča. Zaradi te motnje je oskrba celic s kisikom slabša, posledično pa se pojavijo različne težave z zdravjem in počutjem. To so npr. stalna utrujenost, razdražljivost, glavoboli, zadihanost ob manjših naporih in težave z zbranostjo. Poleg tega se zaradi pomanjkanja folatov v telesu velikokrat pojavijo tudi simptomi, kot so razjede v ustni votlini in na jeziku, zelo bleda koža, razbarvanje nohtov in prezgodnje sivenje las.

Katere skupine so najbolj ogrožene in koliko folatov sploh potrebujemo?

Pomanjkanje folatov sicer ni zelo pogosta težava, še posebej če uživate dovolj raznoliko hrano. Po nekaterih ocenah naj bi se s pomanjkanjem soočal manj kot en odstotek celotne populacije. Vendar pa morate pri tem upoštevati, da je tveganje pri določenih skupinah vendarle precej visoko. Sem npr. sodijo ljudje, ki uživajo čezmerne količine alkohola, in tisti, ki imajo zdravstvene težave, povezane s prebavili, kamor uvrščamo tudi celiakijo. Se sprašujete, koliko folatov sploh potrebujemo? Povprečna odrasla oseba naj bi dnevno zaužila približno 400 mikrogramov folatov, nosečnice pa najmanj 600 mikrogramov. Čeprav nekateri omenjajo 1000 mikrogramov folatov dnevno kot zgornjo mejo, pa je to hranilo, s katerim je zelo težko pretiravati. Če namreč zaužijemo preveč vitamina B9 – v obliki folatov iz prehrane ali pa v obliki folne kisline – se presežek načeloma izloči z urinom, saj gre za vodotopni vitamin.

- Oglas -

Preberite tudi: Folna kislina je pomembna za naše telo in razvoj

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×