Eko poroka: 5 nasvetov za okolju prijaznejše poročno slavje

Poroke so namreč pogosto zelo obremenjujoče za okolje. Vendar pa lahko na srečo organizirate prečudovito »eko poroko«.

Je pridobivanje kilogramov po menopavzi zares neizbežno?

Pogosto slišimo, da je menopavza skorajda neizbežno povezana s pridobivanjem kilogramov.

5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...

Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.
Zdravje & prehranaFolati niso pomembni samo za nosečnice: prepoznajte znake pomanjkanja!

Folati niso pomembni samo za nosečnice: prepoznajte znake pomanjkanja!

MORDA VAS ZANIMA

Zagotovo ste že slišali, kako pomembno je, da nosečnice uživajo prehransko dopolnilo, ki vsebuje folno kislino. Naravna oblika folne kisline so folati, ki jih najdemo v živilih, kot so zelenolistna zelenjava, šparglji in brstični ohrovt. Ker se potreba po folatih med nosečnostjo, še posebej v prvem trimesečju, poveča, zgolj folati iz hrane ne zadostujejo, ampak se priporoča tudi prehransko dopolnilo. Vendar pa nosečnost ni edino obdobje, ko lahko pride do pomanjkanja folatov v telesu. Nekatere skupine ljudi so še posebej ogrožene, zato je dobro, da poznate tipične simptome pomanjkanja in pravočasno ukrepate.

- Oglas -

Nosečnice in folati

Folati še posebej pomembni za nastajanje novih celic

Folati so pravzaprav vitamin B9, ki je izredno pomemben za vse ljudi. V nosečnosti povečan vnos vitamina B9 pripomore k zmanjšanju tveganja za okvare pri plodu. Gre za vitamin, ki je še posebej pomemben v prvem trimesečju, torej v obdobju pospešene delitve celic in nastajanja DNK. Tudi nasploh imajo folati pri ljudeh podobno vlogo. Ključni so namreč za rast in delovanje celic, hkrati pa tudi za tvorbo rdečih krvničk. Brez folatov naše telo na more delovati optimalno. Kadar pride do pomanjkanja omenjenih hranil, se lahko torej soočamo s precej neprijetnimi simptomi.

Od stalne utrujenosti in glavobolov do težav s kožo, nohti in lasmi

Najpogostejša posledica pomanjkanja folatov je t. i. megaloblastna anemija. Zanjo je značilno, da se število rdečih krvničk oziroma eritrocitov močno zmanjša, njihova velikost pa se poveča. Zaradi te motnje je oskrba celic s kisikom slabša, posledično pa se pojavijo različne težave z zdravjem in počutjem. To so npr. stalna utrujenost, razdražljivost, glavoboli, zadihanost ob manjših naporih in težave z zbranostjo. Poleg tega se zaradi pomanjkanja folatov v telesu velikokrat pojavijo tudi simptomi, kot so razjede v ustni votlini in na jeziku, zelo bleda koža, razbarvanje nohtov in prezgodnje sivenje las.

Katere skupine so najbolj ogrožene in koliko folatov sploh potrebujemo?

Pomanjkanje folatov sicer ni zelo pogosta težava, še posebej če uživate dovolj raznoliko hrano. Po nekaterih ocenah naj bi se s pomanjkanjem soočal manj kot en odstotek celotne populacije. Vendar pa morate pri tem upoštevati, da je tveganje pri določenih skupinah vendarle precej visoko. Sem npr. sodijo ljudje, ki uživajo čezmerne količine alkohola, in tisti, ki imajo zdravstvene težave, povezane s prebavili, kamor uvrščamo tudi celiakijo. Se sprašujete, koliko folatov sploh potrebujemo? Povprečna odrasla oseba naj bi dnevno zaužila približno 400 mikrogramov folatov, nosečnice pa najmanj 600 mikrogramov. Čeprav nekateri omenjajo 1000 mikrogramov folatov dnevno kot zgornjo mejo, pa je to hranilo, s katerim je zelo težko pretiravati. Če namreč zaužijemo preveč vitamina B9 – v obliki folatov iz prehrane ali pa v obliki folne kisline – se presežek načeloma izloči z urinom, saj gre za vodotopni vitamin.

- Oglas -

Preberite tudi: Folna kislina je pomembna za naše telo in razvoj

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×