Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
RubrikeZanimivostiDružbena omrežja kriva za vse več osamljenosti

Družbena omrežja kriva za vse več osamljenosti

MORDA VAS ZANIMA

Ena izmed osnovnih prednosti družbenih omrežij naj bi bila ta, da se tako lažje povežemo z drugimi ljudmi, tudi če živijo na drugem koncu sveta. Tako lahko najdemo ljudi s podobnimi interesi ali pa s podobnimi težavami. Čeprav se torej na prvi pogled zdi, da družbena omrežja prispevajo k zmanjševanju osamljenosti, pa je realna slika pogosto precej drugačna.

- Oglas -

Družbena omrežja

Epidemija osamljenosti – velik problem javnega zdravja

Čeprav naj bi bili v teoriji ljudje v digitalni dobi precej bolj povezani kot v preteklosti, pa mnoge raziskave kažejo, da število osamljenih ljudi močno narašča. Hkrati pa obstaja tudi precej študij, ki povezujejo naraščajočo osamljenost s čezmerno uporabo družbenih omrežij. Mnogi govorijo o osamljenosti celo kot o enem največjih problemov javnega zdravja v 21. stoletju. Osamljenost naj bi imela velik vpliv celo na prezgodnjo smrt. Ljudje, ki so osamljeni, se težje soočajo s stresnimi dejavniki, pogosto pa potrebujejo tudi več časa za okrevanje po boleznih.

Idealizacija tujih življenj

Seveda ni mogoče reči, da so internet in družbena omrežja nekaj absolutno negativnega. Bistvo je v tem, kako jih uporabljate. Zgolj s pregledovanjem naključnih objav boste težko ustvarili globlje povezave s soljudmi. Poleg tega pa je lahko to zelo nevarno za vaše psihično zdravje. Mnogi namreč na internetu predstavljajo močno idealizirano verzijo svojega življenja, zaradi česar lahko postanete negotovi. Čeprav se morda racionalno zavedate, da ima vsakdo svoje težave in da nihče nima popolnega življenja, pa ne morete nadzorovati svojega spontanega čustvenega odziva. Mogoče imate sicer občutek, da se med brskanjem po družbenih omrežjih sproščate, vendar vas lahko to v resnici močno vznemiri. Če družbena omrežja običajno uporabljate ob večerih, lahko prevelika čustvena vznemirjenost prispeva tudi k težavam s spanjem, še posebej v kombinaciji z izpostavljenostjo modri svetlobi, ki jo oddajajo elektronske naprave.

Spletna komunikacija velikokrat površinska

Podatki kažejo, da je komunikacija prek družbenih omrežij pogosto precej površinska, kar lahko še dodatno poglobi občutek osamljenosti. Tudi ljudje, ki pogosto objavljajo zapise, povezane s čustvi, imajo velikokrat občutek, da ne morejo biti zares iskreni. Ta občutek lahko v nekaterih primerih privede tudi do depresivnih razpoloženj.

Kaj je rešitev?

- Oglas -

Za mnoge ni najbolj realistično, da bi se povsem odpovedali uporabi družbenih omrežij. Če se naučite postavljati zdrave meje, pa to niti ni potrebno. Svetujemo vam, da poskušate določiti vsaj en dan v tednu, ko bo brskanje po družbenih omrežjih povsem »prepovedano«. Obenem se poskušajte z ljudmi, s katerimi ste večkrat v stiku prek spleta in ki ne živijo predaleč od vas, pogosteje dogovoriti za srečanja v živo. Seveda pa pazite tudi na to, da se boste med pogovorom v živo zares posvetili svojemu sogovorniku, namesto da vaša pozornost ves čas uhaja k mobilnemu telefonu.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×