Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.

Pretiravanje s kofeinom poveča nevarnost za osteoporozo

Prepogosto uživanje večjih odmerkov kofeina lahko privede do številnih težav, povezanih z zdravjem.

Berta Cáceres: »Bojijo se nas, ker se jih ne bojimo.«

Berta Cáceres, mati štirih otrok, leta 2015 dobitnica Goldmanove nagrade, prestižnega mednarodnega priznanja za izjemne okoljevarstvene dosežke, je bila namreč marca 2016 zahrbtno umorjena na svojem domu.

Kari s paradižnikom in čičeriko

Indijsko obarvana jed kari s paradižnikom in čičeriko za okusno kosilo.

Tibetanske vaje: 6 obredov za zdravje in mladost

Tibetanske vaje niso le vaje, temveč so starodavni obredi – ključ do večne mladosti, zdravja in življenjske moči.
Zdravje & prehranaDisciplina v prehrani

Disciplina v prehrani

MORDA VAS ZANIMA

Za zdravje je nujna zdrava prehrana. Mnogo ljudi ima tako imenovane motnje v prehranjevanju. Ali se prenajedajo ali pa odklanjajo hrano. Tudi v Sloveniji je tega čedalje več. Pa tudi če odmislimo te skrajnosti, Ministrstvo za zdravje opozarja, da se mnogi hranijo nepravilno.

Zdrava prehranaZdrava prehrana

- Oglas -

Vse preveč pojemo mesa, premalo pa zelenjave in sadja. Priporočamo laktovegetarijansko prehrano. To pomeni, da jemo vse vrste žit, sadja, oreščkov in zelenjave, ter mleko in mlečne izdelke ter med. Beljakovine dobimo z izdelki iz soje, kot je sojin sir tofu, in z žitnimi beljakovinami, kot je sejtan in podobnim. Veliko beljakovin vsebujejo tudi stročnice. Kolikor se aminokislinska sestava teh beljakovin ne ujema popolnoma s človeškimi potrebami, jo dopolnimo z mlečnimi beljakovinami. Zagrizeni mesojedci sicer trdijo, da je taka hrana nezadostna, in da človek nujno potrebuje tudi meso, s čemer pa se ne morem strinjati. Sama se tako prehranjujem že petnajst let in dokler sem jedla meso, sem bila najbolj bolan član družine, odkar sem postala vegetarijanka pa sem najbolj zdrav.

Pri prehrani so pomembne tudi začimbe. Ne le zaradi okusa, ampak ker vsebujejo različne mikroelemente, ki jih telo sicer potrebuje v majhnih količinah, so pa pomembne kot sestavni deli encimov in brez njih ne moremo dobro delovati. Brez vseh potrebnih snovi v hrani, telo stalno sporoča, da mu nečesa primanjkuje. Tako potem jemo večje količine hrane, vendar pa zaradi njene neustrezne sestave samo kopičimo kalorije, ne napolnimo pa izpraznjenih zalog vitaminov, mineralov, mikroelementov in nujnih t.i. esencialnih aminokislin in maščobnih kislin. Pomembno vlogo v prehrani ima tudi vlaknina, ker napolni črevesje in omogoča redno odvajanje nepotrebnih in strupenih presnovkov. Če ti zastajajo v črevesu, se iz njega absorbirajo in dodatno obremenijo našo presnovo. Mnogi povezujejo naraščanje črevesnih obolenj, vključno z rakom na črevesju, prav z nepravilno prehrano in pomanjkanjem gibanja.

Urnik prehranjevanja

Tudi naš urnik prehranjevanja je pogosto napačen. Včasih so rekli, da je treba zjutraj jesti kot kralj, opoldne kot kmet in zvečer kot berač. Zdaj pa mnogi izpuščajo zajtrk. Hitijo v službo z glavo polno skrbi, kaj jim bo prinesel nov delovni dan, ter s kepo v želodcu, in res nimajo volje, da bi še jedli. Če pa že jedo, jim hrana obleži v želodcu. Privoščijo si le kako kavo, ki jim želodec samo razdraži in vse skupaj še poslabša. Z vadbo jogijske tehnike agnisar krije, ki deluje na sončni pletež in na presnovo nasploh, bi se ravno tako prebudili, vendar brez škodljivih stranskih učinkov. Zanjo potrebujemo le dve do tri minute. V tem času še kave ne skuhamo pa še nič nas ne stane. Z nekaj vajami zjutraj, s pranajamo in meditacijo bi pripravili telo na nov dan. Uravnotežili bi delovanje simpatičnega in parasimpatičnega živčnega sistema in lahko bi v miru pojedli zajtrk. V službo ali šolo bi prišli umirjeni in sproščeni in dan bi bil lepši in uspešnejši.

Pomembno je, da jemo večkrat po malem, da ne obremenimo prebavil z preveliko količino hrane naenkrat, ker potem zastaja in gnije, namesto da bi jo koristno porabili. Če se borite s preveliko težo, samo razdelite dnevno količino hrane na več obrokov in skušajte večino ogljikovih hidratov in maščob pojesti do poldneva, ter nekaj ur pred spanjem ne jejte. Jogijske vaje pa delujejo tudi na notranje organe, ne le na mišice in sklepe, in s tem uravnavajo presnovo. Na ta način se boste dosti lažje znebili nekaj kilogramov. Če pa ste presuhi in se ne morete zrediti, se boste z vadbo joge umirili in lažje premagovali stres, ki vam preprečuje, da bi se sprostili in v miru pojedli in tudi prebavili svoje obroke.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×