Kako lahko sami poskrbite za boljšo cirkulacijo

    Dobra cirkulacija v telesu je zelo pomembna. Imate ves čas mrzla stopala in dlani, četudi je zunaj pasje vroče? Imate včasih v okončinah občutek odrevenelosti? Vam pogosto otekajo noge in imate težave z zadrževanjem vode v telesu ali vas mučijo bolečine v nogah in rokah?

    Drugi simptomi zmanjšane cirkulacije v telesu so zmanjšane zmožnosti pomnjenja, izpadanje las, slabost, utrujenost in pogosti glavoboli.

    Cirkulacija

    Zakaj je optimalna cirkulacija tako zelo pomembna

    Kri mora ves čas optimalno krožiti po telesu, saj mora čisto vsaka celica v telesu dobiti kisik in potrebna hranila, iz telesa pa se morajo tudi ves čas odstranjevati odpadne snovi. Optimalna cirkulacija zagotavlja zdravje telesa, saj skrbi za metabolizem celic, vzdržuje normalno pH raven in osmotski tlak, uravnava telesno temperaturo in varuje telo pred mikrobnimi in mehanskimi poškodbami.

    Do težav pride, kadar pretok krvi v določene dele telesa ni tak, kot bi moral biti. Čeprav do težav s cirkulacijo pride v kateremkoli delu telesa, pa ljudje te težave najpogosteje opazijo prav na področju okončin.

    Kaj vse vpliva na kroženje krvi po telesu

    Na cirkulacijo vplivajo številni različni dejavniki. Eden od njih je med drugim tudi staranje. Ko se telo stara, arterije izgubljajo na svoji elastičnosti i n se ožijo. Zaradi tega mora srce bolj intenzivno delati, da skoznje prečrpa kri, to pa se kaže v slabšem krvnem pretoku skozi telo ter povišanemu krvnemu tlaku.

    Drugi pogosti vzroki so tudi čezmerna telesna teža, ki vpliva na večjo možnost otekanja v rokah in stopalih, potem je tu še kajenje, ki ravno tako maši krvne žile in posledično lahko vodi do težav s krvnim pritiskom in srcem. Na slabšo cirkulacijo vplivajo tudi daljše obdobje (več let) telesne neaktivnosti, uživanje večjih količin hitre hrane (ta pogosto vodi v debelost) ter sedeč življenjski slog, ki je velika težava sodobnega časa.

    PREBERITE TUDI:  Ne dovolite, da vam mraz pride do živega

    Kako poskrbeti za boljšo cirkulacijo

    S pomočjo spodnjih lahko učinkovito poskrbite, da bo pretok krvi v vašem telesu spet tak, kot mora biti:

    Redno se gibajte. Telesna vadba vedno dobro dene pretoku krvi v našem telesu. Poskrbite, da bo gibanje postalo sestavni del vašega življenja – tako kot sta na primer prehranjevanje in odhod v službo. Izberite obliko vadbe, ki vam ustreza in v kateri zares uživate – lahko hodite, kolesarite, tečete, plavate … Če imate že na splošno težave s slabšo cirkulacijo, začnite z nekoliko blažjo obliko vadbe ter težavnost postopno zvišujte.

    Poskrbite za raztezanje. Skrb za redno raztezanje je še posebej pomembna za ljudi, ki veliko svojega časa presedijo. Na delu si tako redno vzemite odmor in se dobro pretegnite. Lahko zaokrožite z rokami, naredite nekaj predklonov in zaklonov …

    Pojdite na masažo. Tudi masaža, tako kot gibanje, odlično poskrbi za boljši krvni pretok. Z masažo zmanjšate ali odpravite napetost v določenih predelih telesa, poskrbite za odstranjevanje toksinov ter konec koncev spodbudite krvni pretok. Pri masaži lahko uporabite tudi nekatera eterična olja, ki pozitivno vplivajo na krvni pretok – to so cipresa, ingver in poprova meta.

    Dvignite noge. S tem, ko boste podložili svoje noge ali pa jih dvignili v zrak, boste poskrbeli za bolj optimalno cirkulacijo in se hkrati še sprostili.

    Zdrava prehrana. Prehranjujte se zdravo in se izogibajte močno predelani hrani. Sadje, zelenjava, kakovostni viri beljakovin, semena, oreščki, celozrnata žita – na tem naj temelji vaša prehrana.

    Pijte veliko vode ter se izogibajte uživanju kofeina in alkohola. Poskrbite, da bo vaše telo vedno primerno hidrirano, saj bodo telesne funkcije le tako delovale optimalno. Voda je nujna tudi za optimalno cirkulacijo ter splošno dobro zdravje in počutje. Če imate težave s cirkulacijo, vam odsvetujemo uživanje večjih količin kofeina in alkohola.

    PREBERITE TUDI:  Dišeča pomoč za dvig dnevne energije

    Zmanjšajte stres. Kronični stres negativno vpliva tudi na pretok krvi po telesu. V stresni situaciji, telo pretok krvi usmeri predvsem v mišice, srce in možgane, saj mora biti takrat telo pripravljeno na boj ali beg. Zelo pomembno je, da najdete načine, kako se umiriti in se soočiti s stresom, ki je žal neizogiben del našega življenja.

    Optimalna cirkulacija na splošno pozitivno vpliva na naše zdravje – tako telesno kot duševno. Tudi sami lahko za to naredite veliko.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte