Inkovske jagode za krepko zdravje in več energije

    Ljudje številne rastline iz Andov povezujejo z dolgoživostjo in krepkim zdravjem. Med rastline s takimi močmi uvrščamo tudi inkovske jagode, ki jih lahko srečamo pod številnimi različnimi imeni, kot so jagode aguaymantom zlate jagode, perujske kosmulje, topotopo, cuchuva, motojobobo embolsado.

    Inkovske jagode so med vsemi, ki se navdušujejo za zdravo prehrano, dobile ime kar južnoameriške jagode goji. Vendar so inkovske jagode po svoji hranilni sestavi še celo boljše in bolj hranilno bogate od jagod goji.

    Inkovske jagode

    Inkovske jagode sicer uspevajo v predelu perujskih Andov, kjer je prst bogata z minerali. Gre za starodavno vrsto sadja, prebivalci Peruja pa jih zelo cenijo. Grm, na katerem uspevajo inkovske jagode, je zelo odporen na različne dejavnike iz okolja. Obirajo jih v času od aprila do avgusta. V Peruju večinoma rastejo divje, avtohtone vrste jagod, nekateri kmetje pa so z njimi zasadili cele sadovnjake.

    Poseben okus inkovskih jagod

    Inkovske jagode prepoznamo po prijetnem sladkastem okusu, ki pa v sebi skriva tudi nekaj pekoče ostrine. Vendar pa inkovske jagode niso le nadvse okusne, ampak tudi izjemno pozitivno delujejo na naše zdravje. Nekateri njihov okus primerjajo z okusom malin, spet drugi pravijo, da imajo inkovske jagode blag priokus po arašidih, kar lahko pripišemo vsebnosti niacina. Inkovske jagode se med seboj razlikujejo tudi po barvi, ki se giblje od temno  škrlatne do sončno rumene.

    Obiranje svežih jagod navadno poteka ročno. Obdelava pridelka vključuje razvrščanje, čiščenje in pripravo na sušenje. Tako obiranje kot sušenje sta zelo zamudna. Kot zanimivost naj povemo, da posameznik za čiščenje približno 10 kilogramov teh drobnih sadežev potrebuje ves dan. Tako je visoka cena inkovskih jagod, nad katero morda nekateri vihajo nos, popolnoma upravičena.

    PREBERITE TUDI:  Glog za močno in zdravo srce

    Inkovske jagode

    Očiščene inkovske jagode se sušijo na soncu. Za pol kilograma suhih inkovskih jagod potrebujemo približno 3 kilograme svežih sadežev. Zapakirane jagode svežino ohranijo približno leto dni.

    Uporaba in pozitivni učinki inkovskih jagod

    • Inkovske jagode si lahko privoščimo kot samostojno malico, lahko jih dodajamo smoothiejem, sadnim prigrizkom, energijskim tablicam itd.
    • Inkovske jagode so bogate z beta-karotenom, vitaminom C, tiaminom, niacinom, fosforjem in beljakovinami (vsebujejo 16 % beljakovin, zaradi česar prekašajo celo jagode goji, ki sicer veljajo za enega najbogatejših virov beljakovin).
    • Inkovske jagode imajo blag odvajalni učinek, zato lahko tudi z njihovo pomočjo poskrbimo za zdravo in redno prebavo.
    • Z njihovim uživanjem krepimo imunski sistem.
    • V njih najdemo visoko raven bioflavonoidov, ki delujejo proti sklerozi, virusom, rakotvornim snovem in vnetjem, prav tako pa imajo tudi močno antioksidantno delovanje.
    • Inkovske jagode so eden najboljših virov prehranskih vlaknin. Vsebujejo na primer več vlaknin kot slive, borovnice, rozine in marelice.
    • Uživanje inkovskih jagod pozitivno vpliva tudi na raven energije v telesu – tako telesne kot mentalne.
    • Z uživanjem inkovskih jagod lahko pomagamo preprečiti nastanek oblog na notranjih stenah žil. Bioflavonoidi namreč igrajo ključno vlogo pri razstrupljanju in boljši absorpciji hranilnih snovi. Prav od zdravja kapilar pa je potem odvisno delovanje srčno-žilnega sistema in organov, ki za svoje delovanje potrebujejo veliko hranilnih snovi in kisika (oči, možgani in reprodukcijski organi).
    • Bioflavonoidi so tudi tisti, ki povečujejo biološko razpoložljivost vitamina C ter preprečujejo njegovo oksidacijo.
    • V inkovskih jagodah najdemo tudi obilico pektina, ki uravnava pretok hrane po prebavnem traktu in skrbi za optimalno razmerje med dobrim in slabim holesterolom. Pektin je zelo priporočljiv tudi za sladkorne bolnike, saj znižuje raven glukoze v krvi.
    PREBERITE TUDI:  Jagodna pita

    Kako uživamo inkovske jagode

    Nekoliko poseben okus inkovskih jagod bo vsako, še tako običajno jed, naredil nekoliko bolj posebno. Lahko jih uživate samostojno, jih dodate drugemu suhemu sadju ter oreškom in semenom, vmešate jih lahko v smoothieje ali solate. Z njimi lahko obogatite tudi različna peciva, torej muffine, torte, piškote, biskvite. Odlično se podajo tudi k različnim vrstam sira.
    Inkovske jagode niso edinstvene le zaradi svojega specifičnega okusa, ampak je posebna tudi njihova tekstura. So namreč mehke in nekoliko gumijaste, tako da jih je pravi užitek žvečiti.

    Odlično se podajo h konopljinim semenom, ki so zelo koncentriran vir omega 3 maščobnih kislin. Te esencialne maščobne kisline odlično delujejo v sinergiji z bioflavonoidi in tako za zdravje poskrbijo na številnih ravneh. Pozitivno na primer vplivajo na zdravje oči, možganov in reproduktivnih organov.

    Inkovske jagode res predstavljajo svojevrstno gurmansko doživetje, hkrati pa na več ravneh vplivajo tudi na naše zdravje. Vaše okušalne brbončice bodo zagotovo navdušene.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte