Artičoke so v naši prehrani večkrat po krivem zanemarjeno živilo. Vsebujejo specifičen nabor hranilnih snovi, ki lahko izjemno pozitivno vplivajo na zdravje, zato je vsekakor pametno, da se pogosteje znajdejo na vašem jedilniku – še posebej ker obenem ponujajo ogromno različnih možnosti priprave.

Artičoke

Odlično protirakavo živilo

V artičokah najdemo ogromno različnih antioksidantov, med njimi tudi kvercetin in večje količine vitamina C. V eni izmed študij, ki je preučevala količino antioksidantov v 1000 različnih vrstah rastlin, so artičoke zasedle izjemno visoko sedmo mesto. Tako lahko artičoke zelo uspešno pomagajo pri zaščiti vašega organizma pred škodljivimi prostimi radikali, kar med drugim močno zmanjša nevarnost za raka. Raziskave pa kažejo, da lahko izvleček artičok pomaga celo pri zdravljenju ljudi, ki so že oboleli za rakom.

Zaščita srca in ožilja

Določene snovi v artičokah pomagajo pri zniževanju ravni škodljivega holesterola v krvi. Znano je, da je prav povišan holesterol eden najpomembnejših dejavnikov tveganja za resne zaplete, povezane s srčno-žilnim sistemom. Redno uživanje artičok lahko tako pomembno prispeva k zaščiti srca in ožilja, tudi zaradi dejstva, da so koristne za preprečevanje povišanega krvnega tlaka, kar je med drugim povezano z večjimi količinami kalija, ki jih vsebujejo.

Artičoke za zdrava jetra

Dve vrsti antioksidantov, ki jih vsebujejo artičoke, sta še posebej koristni za naša jetra. Spodbujata razstrupljanje jeter in s tem razstrupljanje celotnega organizma. Izsledki nekaterih študij pa celo nakazujejo, da lahko pomagajo pri hitrejši obnovi jeter, če je že prišlo do poškodb. Nekateri menijo tudi, da so artičoke izvrstna izbira za »zdravljenje mačka«.

Z artičokami do boljše prebave

Artičoke se vam splača vključiti na jedilnik tudi v primeru različnih prebavnih težav – oziroma če želite preprečiti, da bi do njih prišlo. Vsebujejo namreč veliko vlaknin, ki so ključne za dobro prebavo. Poleg tega pa spodbujajo nastajanje prebavnih sokov.

Obogatitev jedilnika za nosečnice

Verjetno veste, da je eno izmed najpomembnejših hranil za nosečnice folna kislina. V artičokah najdemo veliko folatov – naravne oblike folne kisline. Tako je smiselno, da si artičoke pogosteje privoščijo tudi nosečnice, saj s tem pripomorejo k zmanjšanju tveganja za okvare pri plodu, predvsem za okvaro, imenovano spina bifida.

Hitrejše delovanje metabolizma – lažje hujšanje

Še eden izmed mnogih razlogov, zakaj je dobro, da artičoke postanejo stalnica v vaši prehrani, pa je, da spodbujajo delovanje metabolizma. Hitrejši metabolizem pomeni, da boste precej lažje izgubili morebitne odvečne kilograme oziroma da bo vzdrževanje zdrave telesne teže precej manj naporno.