Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Zdravje & prehrana8 koristnih nasvetov za boljši spanec

8 koristnih nasvetov za boljši spanec

MORDA VAS ZANIMA

Imate pogosto težave s spanjem? Upoštevanje spodnjih napotkov bo poskrbelo za to, da boste zvečer lažje zaspali, vaš spanec pa bo nato zagotovo mnogo kakovostnejši kot doslej. To pa bo seveda vplivalo na boljše zdravje in počutje.

- Oglas -

Dober spanec

Držite se stalnega urnika

Pomembno je, da vsak dan odidete v posteljo ob približno enakem času, sicer se bo vaš bioritem povsem porušil. Občasna odstopanja sicer niso težava, a pazite, da ne boste na primer vsak konec tedna bedeli pozno v noč. V tem primeru namreč ni presenetljivo, če med tednom zvečer zelo težko zaspite.

Ritual pred spanjem

Otroci imajo pred spanjem pogosto poseben ritual, ki jih počasi pripravi na spanec. Nič ne bi bilo narobe, če bi temu sledili tudi odrasli. Poskušajte izbrati nekaj sproščujočih dejavnosti za večerne ure, s katerimi boste svojemu telesu in umu sporočili, da se približuje čas za spanje.

Prijetno okolje za spanje

Poskrbite, da temperatura zraka v vaši spalnici ne bo previsoka – idealna temperatura naj bi bila med 15 in 19 stopinj Celzija. Prostor naj bo čim bolj temen in miren. To seveda med drugim pomeni, da morate iz spalnice odstraniti vse elektronske naprave. Te namreč oddajajo modro svetlobo, ki zavira tvorbo melatonina – hormona spanja. Priporočljivo je, da se elektronskim napravam izogibate vsaj eno uro pred odhodom v posteljo.

Izogibajte se predolgim popoldanskim dremežem

- Oglas -

Če vas pogosto muči nespečnost, popoldanski dremež morda ni najboljša rešitev, saj boste zvečer ponovno težko zaspali. V primeru resnično hude utrujenosti, ko se težko uprete dremežu, pa pazite, da ta ne bo trajal več kot 20 minut.

Ocenite stanje svoje vzmetnice

Pogosto je za slabo kakovost spanja kriva tudi vzmetnica. Če je vaša vzmetnica zelo stara, bi bilo smiselno razmisliti o nakupu nove, saj lahko to pripomore k bistvenemu izboljšanju spanca, k zmanjšanju bolečin v hrbtu, k ublažitvi težav z dihali itn.

Ne glejte na uro

Kadar ne moremo spati, se je težko upreti stalnemu preverjanju ure. Vendar pa vas to spravi v še večjo paniko, zato boste še težje zaspali. Že vnaprej poskrbite za to, da vas ne bo mogla premagati skušnjava.

Zapišite svoje obveznosti za prihodnji dan

Raziskovalci so odkrili, da imajo ljudje, ki si pred odhodom v posteljo zapišejo obveznosti, ki jih čakajo naslednji dan, precej manj težav s spanjem. S tem namreč razbremenite svoj um in mu omogočite, da se umiri. Zvečer si torej vzemite pet minut in zapišite vse opravke, na katere naslednji dan ne smete pozabiti. Zagotovo bo vaš spanec tako precej boljši.

Previdno pri večerji in gibanju

Pred večerjo ni dobro jesti zelo obilnih in mastnih obrokov, vendar pa boste po drugi strani zelo težko zaspali tudi lačni. Vedno si torej privoščite večerjo, ki pa naj bo čim bolj zdrava. Previdni morate biti tudi pri gibanju – telovadba čez dan lahko pripomore k boljšemu spancu, vendar se ji je bolje izogibati neposredno pred odhodom v posteljo.

Morda vam bo v pomoč članek: 5 najpogostejših razlogov za nespečnost

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×