Zdravje & prehrana7 nasvetov za zdrav ustni mikrobiom

7 nasvetov za zdrav ustni mikrobiom

MORDA VAS ZANIMA

Zadnja leta se ogromno govori o črevesnem mikrobiomu. Število raziskav, ki prinašajo nova spoznanja o pomembnosti črevesnega mikrobioma za zdravje, narašča s skorajda eksponentno hitrostjo. Čeprav je združba bakterij in drugih mikroorganizmov, ki naseljujejo naše črevesje, zagotovo še posebej pomembna, to ni edina tovrstna združba v našem telesu. Poznamo na primer tudi ustni mikrobiom, ki je prav tako izjemno raznolik. Sestavlja ga namreč kar približno 700 različnih vrst bakterij.

- Oglas -

Usta so vhod v naša prebavila; dogajanje v ustni votlini tako vpliva tudi na črevesje. Seveda pa je ravnovesje mikroorganizmov v ustih pomembno tudi za zdrave zobe in dlesni. Kot je znano, lahko pretirana namnožitev škodljivih bakterij privede do zobne gnilobe. Po drugi strani pa so koristne bakterije izjemno pomembne za zaščito zob pred kislinami in za remineralizacijo zob. Tako je nujno, da poskrbite za zdrav ustni mikrobiom.

1. Izogibajte se sladki in pretirano kisli hrani

Pogosto uživanje sladkarij spodbuja razmnoževanje škodljivih bakterij, ki jim še posebej ustreza kislo okolje. Tako je pametno, da omejite vnos sladkorja, obenem pa se izogibajte pretirano kislim živilom, ki so seveda problematična tudi zato, ker lahko poškodujejo vašo zobno sklenino.

2. Redno uporabljajte zobno nitko

Ščetkanje zob ni dovolj. Za ustrezno ustno higieno je izjemno pomembna tudi redna uporaba zobne nitke, ki jo je priporočljivo uporabljati najmanj enkrat dnevno. S pomočjo zobne nitke lahko odstranite skrite ostanke hrane, ki vabijo škodljive bakterije. Če ste nitko doslej uporabljali zelo sporadično, pričakujte, da bodo vaše dlesni na začetku najverjetneje rahlo krvavele. Tega se ne smete ustrašiti – če seveda ne gre za intenzivnejšo krvavitev. Če so vaše dlesni nasploh zdrave, bi se morale precej hitro navaditi na novo rutino. Rahla krvavitev torej ne sme biti izgovor za opustitev uporabe zobne nitke. Če sumite, da bi bila lahko krvavitev znak resnejših težav, pa je seveda smiseln posvet z zdravnikom.

3. Ne pozabite na čiščenje jezika

Naš jezik je izjemno ugodno mesto za razmnoževanje škodljivih bakterij. Žal pa si večina ljudi precej redko vzame čas za temeljito čiščenje jezika. Če spadate mednje tudi sami, je vsekakor čas za spremembe – med drugim tudi zato, ker so škodljive bakterije na jeziku pogosto krive za neprijeten zadah. Priporočamo vam, da si priskrbite strgalo, ki je zasnovano tako, da lahko z njegovo pomočjo učinkovito očistite jezik. 

4. Dan začnite z žvrkljanjem olja

- Oglas -

Žvrkljanje olja je starodavna ajurvedska praksa, ki je lahko med drugim koristna tudi za vzpostavitev zdravega ustnega mikrobioma. Priporočljivo je vsaj nekajminutno žvrkljanje, najbolje na tešče. Običajno se uporablja kokosovo olje, po želji pa lahko za žvrkljanje uporabite tudi druga olja.

5. Izogibajte se ustnim vodam z alkoholom in drugimi agresivnimi sestavinami

Ustne vode z agresivnimi sestavinami lahko sicer uspešno uničijo škodljive bakterije, vendar pa obenem ubijejo tudi številne koristne bakterije z zaščitnim delovanjem. Tako je bolje izbrati malce bolj naravno ustno vodo brez alkohola in drugih problematičnih sestavin.

6. Naučite se pravilnega dihanja

Pomembno je, da vdihujete skozi nos, ne skozi usta. Dihanje skozi usta namreč upočasni tvorbo sline, ki je izjemno pomembna za zdrav pH ustne votline, posledično pa za uravnovešen ustni mikrobiom. Tako je nujno, da se naučite osnov pravilnega dihanja – in da jih nato prenesete v prakso.

7. Uživajte fermentirana živila, po potrebi pa tudi probiotična dopolnila  

Podobno kot za črevesni mikrobiom so tudi za ustnega zelo koristna probiotična živila, torej živila, ki vsebujejo koristne bakterije. Najpomembnejša skupina so fermentirana živila, na primer kislo zelje. Za zdrav ustni mikrobiom je zato priporočljivo pogostejše uživanje tovrstnih živil. Če želite, pa si lahko pomagate tudi s probiotičnimi prehranskimi dopolnili. Pri tem ne pozabite, da potrebujejo probiotiki hrano, da lahko preživijo, in sicer t. i. prebiotike. Glavni vir prebiotikov so živila, ki vsebujejo veliko vlaknin, torej predvsem različne vrste sadja in zelenjave.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×