7 nasvetov za zdrav in varen začetek šole

    Le še nekaj dni in novo šolsko leto se bo začelo. To pa poleg učenja, druženja s prijatelji, novih dogodivščin, … pomeni tudi nove bolezni in poškodbe.

    Seveda vseh poškodb in bolezni ne moremo preprečiti, vendar pa se lahko izognemo mnogim, če se držimo nekaterih pravil:

    1)    Bodite pozorni na indikacije prašičje gripe
    Ker je virus relativno nov, za enkrat še ne moremo napovedati njegovih razsežnosti. Preden zaženemo paniko, je dobro vedeti tudi to, da prašičja gripa ni nič hujša kot običajen prehlad, katerega se po navadi nalezemo tekom hladnih dni.
    Torej, kako ravnati v primeru prašičje gripe? Ne hodite ven, roke si redno umivajte, kašljanje in kihanje pa ustrezno prikrijte. S tem boste zagotovili, da ne boste nalezli še ostalih z gripo. Če pa gripe nimate, pa je to dober način, kako se ji izogniti.

    2)    Ne zapravite odmora
    Odmor je po navadi namenjen druženju, prehranjevanju, ter drugim aktivnostim. S tem, ko vaš otrok ‘pametno’ porabi čas namenjen odmoru, izpolni pogoje za uspešen čustveni, socialni ter kognitivni razvoj.

    3)    Otroku ne dovolite, da nosi mobilni telefon s seboj v šolo

    Večini staršev se zdi uporaba mobitela smiselna, saj tako ostanejo v stiku s svojim otrokom. Vendar pa debate o tem, ali je uporaba mobilnega telefona res varna, še vedno niso dosegle konsenza. Sevanje, ki ga oddaja mobilni signal bi naj neugodno vplivala na razvoj možganov – povzročala bi naj poškodbe živčnega sistema in celo raka.

    4)    Proti ušem se borite na ‘staromoden’ način
    Uši so nekaj pogostega, če imate doma šoloobveznega otroka. Seveda večina ne želi priznati, da ima njegov otrok uši, zato jih starši poskušajo kar najhitreje odpraviti. Po navadi to dosežejo s prekomerno uporabo pesticidov. To pa lahko vodi do zdravstvenih težav vašega otroka, poleg tega pa tudi do nove vrste uši, ki postanejo odporne na pesticide. Nekaj starejših načinov odpravljanja uši uporablja olivno olje ali majonezo. Učinkovit naj bi bil tudi navaden lak za lase, vendar pa je ta okolju škodljiv.

    PREBERITE TUDI:  Živila in začimbe za močan imunski sistem: zdravje se začne v kuhinji!

    5)    Manj v šolsko torbo
    Šest od desetih otrok bo do svojega osemnajstega rojstnega dneva čutilo bolečine v hrbtu zaradi (med drugim) pretežke šolske torbe v mlajših letih. Torej, ko kopujete solsko torbo ali nahrbtnik za svojega otroka, bodite pozorni, da ima le-ta široke in podložene naramnice ter podložen hrbtni del. Nahrbtnik tudi naj ne bi bil težji od 10-20% otrokove teže (6kg težak nahrbtnik za 31kg težkega otroka).

    6)    Zdrave malice
    Čas za malico po navadi pomeni hitro prehrano, ter sladkarije. Raje poskusite poskrbeti, da ima vaš otrok s seboj vedno zdravo malico oziroma prigrizek. O tem opozorite tudi na roditeljskih sestankih v šoli.

    7)    Svojega otroka cepite s previdnostjo
    Cepljenje je pomembno, za zdravje, vendar pa veliko staršev skrbijo stranske posledice in svojega otroka ne pošljejo na cepljenje. Zato se o tem, katera cepljenja so varna raje posvetite z zdravnikom, preden ukrepate na lastno pest.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte