DomovZdravje & prehrana7 nasvetov za osebe z nizkim krvnim tlakom

7 nasvetov za osebe z nizkim krvnim tlakom

Običajno se govori predvsem o nevarnostih, povezanih s povišanim krvnim tlakom, po drugi strani pa se precej redkeje omenjajo težave, ki se lahko pojavijo, če je vaš krvni tlak prenizek. Čeprav je previsok krvni tlak zagotovo precej bolj nevaren, še posebej če gre za kronično povišanje oziroma hipertenzijo, je lahko tudi nizek krvni tlak zelo neprijeten. Osebe s to težavo se pogosto spopadajo s simptomi, kot so omotičnost, kronična utrujenost in zamegljen vid. Če gre za hujše težave, ki so prisotne večino časa, je vsekakor smiselno, da se posvetujete z zdravnikom, ki vam lahko po potrebi predpiše ustrezno terapijo. Pri manj motečih, blažjih oblikah težave pa praviloma zadostujejo ukrepi, ki jih naštevamo v nadaljevanju …

1. Poskrbite, da bo vaša hrana vsebovala dovolj soli

- Oglas -

Znano je, da lahko čezmerno uživanje soli in s tem natrija poveča nevarnost za številne težave z zdravjem. Čeprav večina ljudi nedvomno uživa prevelike količine soli, kar je povezano predvsem s prepogostim zanašanjem na procesirano hrano, je možna tudi nasprotna težava –  nezadosten vnos soli. Težave s prenizkim krvnim tlakom lahko poskušate torej omiliti tako, da vnos soli nekoliko povečate, še posebej poleti, ko zaradi intenzivnejšega znojenja izgubljamo več elektrolitov kot običajno. To seveda še ne pomeni, da je dovoljeno neomejeno uživanje hitre hrane ipd. Ko opazite tipične simptome nizkega krvnega tlaka, si raje privoščite kozarec navadne ali mineralne vode s ščepcem soli in malce limoninega soka.

2. Pozorni bodite na zadosten vnos tekočine

Prenizek krvni tlak je pogosto tesno povezan z dehidriranostjo. Ljudje s tovrstnimi težavami bi morali biti tako še posebej pozorni na to, da popijejo dovolj tekočine. S tem ni mišljena samo navadna voda, čeprav je to seveda osnova. Vključite lahko tudi napitke, kot je kokosova voda, ki poskrbi za nekaj dodatnih elektrolitov.

3. Ne vstajajte prehitro

Tudi pri ljudeh, ki praviloma nimajo težav s prenizkim krvnim tlakom, se lahko pri prehitrem vstajanju iz sedečega ali ležečega položaja pojavijo zelo neprijetni simptomi. Težave pa so seveda še hujše, če ste že v osnovi nagnjeni k zelo nizkemu krvnemu tlaku. Če ste dolgo ležali ali sedeli, si morate torej vzeti dovolj časa za postopno vstajanje. To je še posebej pomembno zjutraj. Namesto da skočite iz postelje, se najprej počasi pretegnite in usedite, šele nato postopoma vstanite.

4. Telesna aktivnost naj bo del vašega vsakdana

- Oglas -

Za ublažitev težav s prenizkim krvnim tlakom je zelo koristna tudi redna telesna aktivnost, ki pospeši vašo prekrvavitev. Tudi tu bodite seveda previdni, da ne boste izvajali vaj, ki zahtevajo hitro spreminjanje položaja vašega telesa, saj lahko to privede do omotice in sorodnih simptomov.

5. Pri kofeinu bodite zmerni

Kofein je lahko sicer dobra začasna pomoč za ljudi s prenizkim krvnim tlakom, vendar lahko prevelike količine kave in drugih kofeinskih napitkov privedejo do drugačnih težav. Tako ni najpametneje, da se pri spopadanju s prenizkim krvnim tlakom pretirano zanašate na kofein.

6. Pomagajte si s hladno-toplimi prhami

Za spodbujanje prekrvavitve in s tem za lajšanje težav s prenizkim krvnim tlakom so lahko zelo koristne tudi prhe, med katerimi izmenjaje uporabljate toplo in hladno vodo. Za piko na i pa poskrbi suho ščetkanje kože.

7. Vaše vzglavje naj bo rahlo dvignjeno

Med ukrepe, ki lahko deloma pomagajo pri preprečevanju neprijetnih simptomov, ki se pojavijo zaradi prenizkega krvnega tlaka, pa spada tudi malce bolj dvignjeno vzglavje. Pametno je torej, da si po potrebi priskrbite dodatno blazino, vendar naklon ne bi smel biti večji od približno 30 stopinj.

- Oglas -
- Oglas -
- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×