Ali so edinci zares sebični in razvajeni?

V prejšnjem stoletju je doktor medicine in psiholog Alfred Adler zasnoval teorijo, v skladu s katero naj bi vrstni red rojstva vplival na naše osebnostne značilnosti.

Maska iz kave in medu za sijočo polt

Bi radi osvežili svoj obraz, nahranili kožo in odstranili odmrle celice? Maska je odlična tudi, ko je vaša koža videti utrujena ali obraz nekoliko zabuhel.

Zaščita las pred spanjem: 5 nasvetov za preprečevanje nepotrebnih poškodb las

Ali ste vedeli, da so poškodbe las med spanjem zelo pogoste, še posebej pri dolgih laseh?

5 nasvetov za kuhinjo brez odpadkov

Kuhinja brez odpadkov se zdi praktično neuresničljiv cilj. Ponujamo vam nekaj idej, kako se lotiti tega projekta.

Hujšanje za različne tipe telesa

Kako shujšati oziroma kaj jesti in kako se gibati, lahko ugotovite precej preprosto, če poznate svoj telesni tip in njegove lastnosti.

Krema za britje za občutljivo kožo

Britje lahko kožo precej razdraži, še posebej občutljivo. Pomagamo si lahko z domačo kremo, po kateri bo koža mehka in gladka.

Hujšanje z Luno – je vesolje naklonjeno vitki postavi?

V poplavi takšnih in drugačnih diet ste zagotovo že slišali tudi za Lunino dieto oz. hujšanje z Luno.

Luskavica – kožna težava, ki jo lahko precej omilimo

Luskavica je ena tistih bolezni, ki niso nalezljive in ne ogrožajo življenja, vsekakor pa bolnike zelo prizadenejo.
Zdravje & prehranaTestirajte svoj imunski sistem

Testirajte svoj imunski sistem

MORDA VAS ZANIMA

Ukrepi za krepitev imunskega sistema so vsekakor dobra ideja. Tudi pri ljudeh z relativno močnim imunskim sistemom je običajno na voljo še precej prostora za izboljšave. Upoštevanje osnovnih nasvetov za krepitev imunske obrambe bi moralo biti tako skorajda samoumevno. Vendar je kljub temu dobro, da imamo vsaj okviren vpogled v to, kakšno je trenutno stanje in koliko dodatne podpore v resnici potrebuje naš imunski sistem. Žal sicer ne obstaja en sam, preprost test z nedvoumnimi rezultati, vendar imamo po drugi strani na voljo posamezna testiranja, ki lahko v kombinaciji ponudijo precej dobro predstavo o tem, koliko dela bo potrebnega …

Bele krvničke

- Oglas -

Za osnovni vpogled v stanje vašega imunskega sistema je lahko zelo koristen klasični hemogram. Gre za osnovno oziroma splošno krvno sliko, ki med drugim zajame rdeče krvničke, hemoglobin in levkocite oziroma bele krvničke. Za oceno funkcionalnosti so še posebej pomembne slednje, saj gre za celice, ki so ključne v boju s tujki, ki napadajo naše zdravje. Če je raven levkocitov močno povišana, se vaše telo najverjetneje pravkar bori s patogenimi mikroorganizmi oziroma z okužbo. Hemogram pa lahko po drugi strani opozori tudi na pomanjkanje belih krvničk. V tem primeru govorimo o t. i. levkopeniji.

Vitamin D

Ena najpomembnejših snovi za učinkovito imunsko obrambo je nedvomno vitamin D – v maščobi topen vitamin, ki opravlja tudi vlogo hormona. Tudi če uporabljate kakovostna prehranska dopolnila z vitaminom D, je pametno, da vsaj občasno preverite, kakšne so količine tega vitamina v telesu. To je še posebej pomembno v zimskih mesecih, ko je težje najti priložnost za to, da ujamemo nekaj sončnih žarkov. Za naravno tvorbo vitamina D v našem telesu je namreč nujna izpostavljenost sončni svetlobi.

Cink

Za močan imunski sistem so poleg vitaminov zelo pomembni tudi določeni minerali. Pri tem je treba izpostaviti cink. Gre namreč za mineral, brez katerega ne bi bila možna tvorba številnih imunskih celic. Cink med drugim sodeluje pri tvorbi nevtrofilcev, makrofagov in t. i. naravnih celic ubijalk, ki so znane tudi kot NK-celice. Če nam primanjkuje cinka, je lahko torej naš imunski sistem močno oslabljen, posledično pa je premagovanje morebitne okužbe bistveno težje. Prav zato je dodajanje cinka eden najpogostejših nasvetov za tiste, ki želijo poskrbeti za resnično močan, učinkovit imunski sistem. Če želite pred tem preveriti, ali vaše telo resnično potrebuje več cinka, pa so seveda smiselni predhodni krvni testi (običajno se preverja koncentracija cinka v serumu).

Vitamin C

Pomanjkanje vitamina C, ki lahko privede celo do skorbuta, je danes na srečo izjemno redko. Gre za vitamin, ki ga je mogoče najti v številnih živilih. Še posebej dober vir so paprike, kiviji, različne vrste citrusov, ohrovt, brokoli, ananas in ribez. Če je vaša prehrana dovolj raznolika, vitamin C torej ne bi smel biti težava. Toda če se sadje in zelenjava na vašem jedilniku znajdeta zelo redko, je vsekakor smiselno tudi preverjanje vrednosti tega vitamina, ki ga poznamo tudi pod imenom askorbinska kislina. Vitamin C je namreč prav tako izjemno pomemben za resnično močan imunski sistem. Med drugim spodbuja nastajanje limfocitov, ki spadajo med najpomembnejše podtipe belih krvničk. Obenem pa lahko vitamin C pomaga tudi nevtrofilcem, ki jih prav tako uvrščamo med bele krvne celice. Skrb za to, da ima naše telo resnično na voljo zadostne količine vitamina C, je torej izjemno pomembna. Če ste že zboleli, pa so lahko zelo koristni celo nekoliko višji odmerki od tistih, ki se priporočajo običajno.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×