Prepiri med partnerjema so lahko koristni

Prepiri so lahko koristni za okrepitev vezi med partnerjema – če seveda niso povezani z nespoštljivostjo in nasilnim obnašanjem.

Redno pitje kave je lahko koristno za vaše srce

Študija, ki je bila predstavljena na letošnjem kongresu Ameriškega združenja za kardiologijo, prinaša dobre novice za ljubitelje kave. Ne le da zmerno uživanje kave...

Kaj je krivo za slabost med vožnjo?

Nekateri ljudje imajo med vožnjo tako hude težave s slabostjo, da se ne morejo osredotočiti na nič drugega.

Ajurvedski nasveti za boljše duševno zdravje

Eden od glavnih ciljev ajurvedskih tehnik je vzpostavljanje ravnovesja med telesom, umom in dušo.

Začinite svoje zdravje s super začimbami

Začimbe in zelišča so zagotovo nekakšno superživilo. V njih so namreč skoncentrirane številne izjemno koristne snovi.

Rastline, ki ugodno vplivajo na centralni živčni sistem

V rastlinah najdemo veliko sestavin, ki delujejo na centralni živčni sistem in imajo pogosto pomirjevalni ali stimulativni učinek na naše telo.

Ali vas občasno preseneti nadpovprečno močna menstruacija?

Menstruacije so večinoma precej šibke, spremljajoči »simptomi« pa mili, občasno pa vas kljub temu preseneti zelo močna menstruacija.

Narava lahko poskrbi za bistveno manj zastrašujoče bolnišnice

Profesorica krajinske arhitekture se je posvetila vprašanju, kako narediti bolnišnice bolj prijazne za obiskovalce.
Zdravje & prehranaZmanjšajmo tveganje za nastanek osteoporoze

Zmanjšajmo tveganje za nastanek osteoporoze

MORDA VAS ZANIMA

V poprečju naj bi osteoporozo imelo 75 milijonov ljudi po svetu, ta bolezen tako ogrozi kar vsako tretjo žensko po petdesetem letu. Osteoporozi lahko popolnoma upravičeno rečemo kar tiha epidemija, saj ženske navadno šele po zlomu vidijo, kako krhke so njihove kosti. Pri osteoporozi kosti postajajo vedno tanjše, bolj porozne in se posledično hitreje zlomijo. Najpogosteje so ogroženi kolki, sklepi in hrbtenica.

- Oglas -

Večina strokovnjakov meni, da je glavni razlog za osteoporozo zmanjšana količina ženskega spolnega hormona estrogena, zaradi česar pride do izločanja večjih količin kalcija in drugih mineralov iz kosti. Estrogen spodbuja jetra k proizvodnji beljakovine, ki ščiti kosti. Ko jajčniki izločajo manj estrogena, kosti izgubljajo zaščito in postanejo zelo občutljive. Kot kažejo raziskave, naj bi bile k nastanku osteoporoze bolj nagnjene Azijke kot Afričanke. Kot so ugotovili raziskovalci, na kostno gostoto ne vpliva le nižja vrednost estrogena, ampak tudi življenjski slog – torej preplet prehrane in gibanja.

Osteoporoza prehrana

Hrana za močne kosti

Naše prehranjevalne navade močno vplivajo na ravnovesje kalcija – ta ni pomemben le za zdravje kosti, ampak tudi nevtralizira kemične procese. Če uživamo preveč kisle hrane (kar ni popolnoma nič povezano z njenim okusom, ampak s tem, kakšno kemično reakcijo določena hrana izzove v našem telesu), se kalcij vse bolj izloča iz telesa, naše kosti pa so vedno bolj krhke. Številne ženske mislijo, da bodo izgubljeni kalcij nadomestile s pripravkom kalcija, ampak s tem ne naredijo praktično nič, saj se kalcij kljub temu še vedno izloča iz kosti.

Zelo pomembno je, da spoznamo prehrano, ki na naše kosti deluje pozitivno – kot navaja dr. Lejla Kažinić Kreho, gre za živila, ki v telesu izzovejo bazično reakcijo. Strokovnjakinja za prehrano priporoča uživanje stročnic, rib, avokada, robid, brokolija, ajde, korenja, cvetače, zelene, bučk, gob, alg, drobnjaka, fig, lanenega olja, sezama, oliv in oljčnega olja, kalčkov, kumar, česna, grenivke in še bi lahko naštevali.

- Oglas -

Dr. Kažinić Kreho pravi, da je treba biti previden pri uživanju živalskih beljakovin, ki v telesu povzročijo kislo reakcijo.

Prav tako se velja izogniti gaziranim pijačam, ki vsebujejo veliko fosforja, ta pa v večjih količinah povzroča izgubo kalcija. Tudi s kavo ne gre pretiravati, saj nekateri podatki pravijo, da naj bi več kot tri kave na dan za kar 82 odstotkov povečale tveganje za nastanek osteoporoze. Kava in kajenje pa sta sploh »dobitna kombinacija« za nastanek osteoporoze, saj močno poslabšujeta kakovost kosti.

Ko govorimo o osteoporozi in izgubi kalcija, ne moremo niti mimo mleka. Številni strokovnjaki opozarjajo, kako škodljivo je mleko v (pre)velikih količinah – ne nazadnje gre za beljakovino, več beljakovin pa pomeni tudi večjo izgubo kalcija. Pri mleku torej velja ohraniti neko zdravo zmernost, predvsem pa izberite ekološko mleko.

Izogibati se velja vsem močno predelanim živilom (na primer belemu kruhu, pecivom …), zmernost pa tudi pri izdelkih iz neoluščenih žit, ki vsebujejo fitate, ti pa vplivajo na slabšo absorpcijo kalcija, železa in cinka.

K nastanku osteoporoze močno prispeva tudi dolgotrajen stres, zato je pomembno, da se naučite stres čim bolj učinkovito obvladati.

Vaša prehrana naj temelji na zelenolistni zelenjavi, stročnicah in zdravih maščobah. Ob vsem tema pa ne smete pozabiti niti na gibanje. Na kostno gostoto pozitivno vplivajo tek, hoja, ples, vaje za moč, badminton in tenis, skakanje s kolebnico … Pomembno je, da izberete vadbo, v kateri uživate, vendar nikar ne zanemarite vaj za moč. Vsak pritisk namreč pospešuje njihovo obnovo in preprečuje izločanja kalcija s sečem. Vadba naj bo zmerna, predvsem pa je pomembno to, da je redna.

S pravilnim življenjskim slogom lahko  torej močno vplivamo na kakovost kosti in se uspešno izognemo nastanku osteoporoze.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×