fbpx
Domov Zdravje & prehrana Najboljše začimbe za zdravje in dolgo življenje

Najboljše začimbe za zdravje in dolgo življenje

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Ko boste naslednjič pripravljali kosilo, boste morda bolj premišljeno izbrali začimbe, s katerimi boste obogatili vaše jedi. Tradicionalna kitajska medicina in druge vzhodnjaške tradicije s pomočjo zelišč in začimb že stoletja zdravi različne bolezni in pomaga ljudem krepiti zdravje. Kitajski zdravilci ingver že stoletja uporabljajo za blaženje bolečine, v Indiji pa pasto iz kurkume nanašajo na kožo in tako skrbijo za to, da je ta čista in da se na njen ne pojavljajo neprijetni mozolji. Določene začimbe pa krepijo zdravje in nekaj pripomorejo k temu, da boste živeli dlje.

Začimbe

Ingver za boljšo prebavo

Ingver je znan predvsem po tem, da pomaga blažiti slabost. Na Kitajskem ga uporabljajo tako v zdravilne kot tudi kulinarične namene. Dodajajo ga pri kuhi morske hrane, saj razstruplja in tako preprečuje zastrupitve z morsko hrano. Ingver uporabljamo za blaženje prebavnih težav, vsebuje pa tudi geraniol, ki naj bi ščitil pred rakavimi obolenji. Ingver prav tako deluje protivnetno, saj blaži bolečino, preprečuje zamašitve žil in zavira pojav migrenskih glavobolov. Starodavni zdravilci so redno pili ingverjev čaj in tako ohranjali svojo vitalnost.

Česen za vzdržljivost

Odlična sestavina, ki se imenitno poda k italijanski hrani. Raziskave kažejo, da alicin, aktivna sestavina v česnu, lahko pomaga preprečevati arterosklerozo in druge koronarne bolezni, znižuje holesterol, redči kri in preprečuje krvne strdke, stimulira delovanje hipofize, uravnava krvni sladkor in preprečuje rakava obolenja. Deluje protibakterijsko, zato česen pogosto uporabljamo pri zdravljenju blažjih oblik infekcij. Če želimo malo ublažiti njegov močan okus/vonj, ga uživajmo skupaj s svežim peteršiljem.

Kardamom znižuje krvni tlak

Ta aromatična začimba pikantnega in rahlo kiselkastega okusa se zelo dobro poda k mesnim jedem, jedem iz riža ter kruhu (predvsem v arabskem svetu). Ljubitelji kardamoma to začimbo dodajajo tudi kavi in čaju, saj obe pijači še bolj razvijeta svoj bogati okus.

Raziskava, objavljena v strokovni reviji Indian Journal of Biochemistry and Biophysics, je pokazala, da so ljudje, ki so imeli povišan krvni tlak in so redno uživali kardamom, povišan pritisk normalizirali že v 12 tednih. Poleg tega naj bi ta začimba tudi na splošno skrbela za dobro krvno sliko. Strokovnjaki priporočajo pol čajne žličke kardamoma na dan.

Ingver in cimet

Žajbelj za boljši spomin

Imate občutek prazne glave? Žajbelj vam takoj pomaga izostriti spomin ter vam pomaga, da v svoj spomin lažje prikličete ljudi, kraje in dogodke ter druge informacije. V žajblju se nahajajo fenolne spojine, ki blokirajo razpad acetilholina – esencialne spojine v možganih, ki skrbi za to, da so naše misli jasne in ostre, naš spomin pa dober. Pripravite si žajbljev čaj ali pa z žajbljem začinite vašo najljubšo jed. Sicer se ta začimba lepo poda k ribam, piščančjemu mesu in različnim zelenjavnim jedem.

Bazilika lahko pomaga preprečevati tvorbo rakavih celic

Po izsledkih raziskave, opravljene na univerzi New Yersey’s Rutgers lahko že majhna količina (polovica čajne žličke na teden) bazilike pomaga ustaviti rast rakavih celic. Bazilika vsebuje veliko olj, bogatih z antioksidanti, ki krepijo imunski odziv telesa, telo pa posledično lahko hitro uniči bolne celice. Bazilika se odlično poda k jedem, ki vsebujejo veliko paradižnika, čebule, česna ali oliv.

Cimet za več energije

Če jemo hrano, bogato s sladkorjem, to povzroči nenadne poraste in padce krvnega sladkorja, kar lahko izčrpa centralni živčni sistem, zaradi česar smo potem brez prave energije in izžeti. Pol žličke cimeta zato potresite po svoji najljubši jedi. Tako boste upočasnili absorpcijo sladkorja v tankem črevesu, bolje nadzorovali svoj krvni sladkor in zmanjšali občutek izžetosti in pomanjkanja energije, ki se pojavi po močno predelani hrani, bogati s sladkorji.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×