Vse, kar ste želeli vedeti o shujševalnih tabletah

Shujševalne tablete je mogoče razdeliti v dve osnovni skupini. Tako poznamo shujševalne tablete, ki vam jih lahko predpiše samo zdravnik, in tablete za hujšanje, ki jih je mogoče kupiti brez recepta.

Mikroplastika prvič odkrita tudi v človeški krvi

Mikroplastika je bila namreč prvič v zgodovini odkrita celo v človeški krvi.

Kakav pred vadbo za manj napora in več motivacije

Za pozitivne učinke kakava naj bi bili zaslužni predvsem flavanoli. Gre za izjemno koristne bioaktivne spojine, ki so znane po pozitivnem vplivu na prekrvavitev.

Težave s spanjem pri otrocih: 5 korakov do kakovostnejšega spanca

Kako lahko kot starši poskrbite, da bo motenj spanja pri vašem otroku čim manj?

Bulgurjeva solata z zelenjavo (tabbouleh)

Recept za odlično bulgurjevo solato z zelenjavo (tabbouleh).

Izkušnja skorajšnje smrti – več kot samo halucinacija

Opisi izkušnje skorajšnje smrti so malodane univerzalni, saj so si med sabo zelo podobni, ne glede na kulturno okolje in druge okoliščine.

Večina ljudi misli, da se prehranjuje precej bolj zdravo, kot se v resnici

Ali menite, da je vaša prehrana zdrava? Verjetnost za to, da se motite, je precejšnja, vsaj če sklepamo po novi raziskavi.

Blazina, ki diha – nov izum za pomoč pri anksioznosti

Blazino so razvili raziskovalci z univerze v Bristolu. Osnovni cilj je bila izdelava splošno dostopne naprave za pomoč pri anksioznosti, ki jo bo mogoče uporabiti kadar koli in kjer koli.
DomovSvetovalnicaZaradi PMS-ja mi razpada zakon

Zaradi PMS-ja mi razpada zakon

- Oglas -

Sem zaposlena, mamica petletne deklice, imam čudovitega moža. A najin odnos je vsak mesec znova na preizkušnji, saj imam zadnje čase močan predmenstrualni sindrom (PMS) in sem v tem obdobju povsem druga oseba, ki poruši vse, kar zgradi v vsem mesecu. Po naravi sem prijazna, ustrežljiva in zmerna pri hrani, nekaj dni pred menstruacijo pa se več ne poznam. Postanem agresivna, vsaka najmanjša stvar me vrže iz tira in glasno izražam jezo, z možem in sodelavkami se zapletam v hude konflikte, nenadzorovano jem nezdravo hrano in sem povsem na tleh … Slabo se počutim v svojem telesu, napihnjeno in neprivlačno, imam tudi boleče krče. Zdi se mi, kot da se ne morem nadzorovati. Ko dobim menstruacijo, simptomi izginejo. Spet je nazaj »mirna in prijazna oseba« in ni ne duha ne sluha o hudi uri. Kaj se dogaja z mano?

Maja Koren Kocjančič
ODGOVARJA: Maja Koren Kocjančič, certifcirana psihoterapevtka transakcijsko analitične smeri psihoterapije

Pozdravljeni!
Dnevi pred menstruacijo so za veliko žensk, še posebej mamic, izredno naporni. Poleg številnih neprijetnih fizičnih sprememb v telesu, kot so občutek napihnjenosti, krči, velika utrujenost, glavobol ali migrena, nespečnost, večji apetit, doživljajo še spremembe v nihanju razpoloženja in občutek manjšega nadzora nad izražanjem čustev jeze, zaskrbljenosti, tesnobe in žalosti.
Pogosto okolica ni sočutna do teh sprememb in občutek osamljenosti je zato še večji.
V svoji praksi se srečujem s klientkami, ki so v življenjskem obdobju, ko so pretirano izčrpane, že kar pregorele, in takrat so dnevi pred menstruacijo še bolj naporni, saj menijo, da se »ne morejo obvladovati«. Običajno so to vestne, prijazne, pretirano ustrežljive – z eno besedo: PRIDNE ženske in mame, ki dajejo vse od sebe, se razdajajo in si vzamejo premalo časa za počitek in zase. Naše telo pa ni stroj, ki bi deloval vedno z istimi obrati, ker bi ga poganjal bencin, ampak je stroj, ki ga poganja več goriv, ki morajo biti med sabo uravnotežena (hormoni, minerali, vitamini …), in zato je toliko bolj senzibilen.
Sama rada izberem primerjavo menstruacijskega cikla z letnimi časi. In vsaki od nas letni čas predstavlja en del cikla – menstruacijo, pripravo na ovulacijo, ovulacijo, čas po ovulaciji. Pomembno je, da se izobrazimo o menstruacijskem ciklu in si ga beležimo v koledar, saj nam je to lahko v veliko pomoč pri razlagi »čustvenih izbruhov«. Čustev ne moremo nadzorovati, lahko pa nadzorujemo način, na katerega jih izrazimo. In če vemo, da smo v obdobju PMS bolj dovzetne za dražljaje iz okolice in hitreje doživimo jezo, takrat najdemo načine za ustreznejše izražanje jeze – se umaknemo za nekaj časa, si vzamemo čas za razmislek ipd. Predvsem pa smo prijaznejše do sebe in pomislimo, da smo v enem »letnem času«, ki mu sledi drug letni čas, ter takrat negujmo HVALEŽNOST do svojega telesa. Če je potrebno, si vzemimo več počitka, izberimo kakovostno hrano in sprejmimo to obdobje, kot sprejmemo letne čase – se nanje primerno pripravimo in najdemo trenutke uglašenosti z njimi in zavedanja lepote življenja (ob pogledu na prvo pomladno cvetlico, zasneženo pokrajino, jesensko obarvano drevo ali žitno polje, posuto z makovimi cvetovi). Če menite, da kljub vsemu ne najdete poti ven, vam svetujem vključitev v terapevtski proces pri strokovno usposobljenem psihoterapevtu.

- Oglas -

Preberi tudi

- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×