Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?

Zaradi globalnega segrevanja tudi vse več težav s spanjem

Ena od manj očitnih posledic globalnega segrevanja so vse pogostejše težave s spanjem.

Osvežitev doma po meri vašega astrološkega znamenja

Če trenutno niste najbolj zadovoljni s svojim domom, vendar ne veste, kako ga osvežiti, da se boste v njem počutili bolje, vam lahko pri tem pomagajo zvezde.

Zakisanost oceanov nam krade kisik

Drobni, na vodi plavajoči organizmi, ki človeštvu zagotavljajo kar približno eno petino vsega kisika, so vse bolj ogroženi.

Okužba s tem parazitom vas lahko naredi bolj privlačne

Raziskovalci so odkrili, da lahko ta parazit vpliva na povečanje privlačnosti okužene osebe.

Ali pogosto opažate ponavljajoče se številke? Preverite, kaj pomenijo …

Vas praktično na vsakem koraku spremlja ponavljajoč se vzorec številk? Morda se zdi, da gre za naključje, vendar so numerologi prepričani, da bi morali tovrstnim znamenjem posvetiti več pozornosti.
Zdravje & prehranaVodnik po rastlinskih beljakovinah

Vodnik po rastlinskih beljakovinah

MORDA VAS ZANIMA

Beljakovine so hranilo izrednega pomena in količine, ki jih užijemo dnevno, ni pametno prepustiti naključju. Vse kar smo, kar nas drži po konci in kar ima v telesu neko funkcijo, je vsaj deloma beljakovina.

  • Naša koža, lasje in nohti, organi, mišice in vezivna tkiva, ter kosti so zgrajeni iz beljakovin.
  • Telo iz beljakovin tvori signalne molekule, encime, krvne celice in nekatere hormone.
- Oglas -

Za robustno zdravje, dobro počutje in dolgoživost ter telesno zmogljivost, je vse omenjeno potrebno vzdrževati, obnavljati in tvoriti na novo – podvig, ki zahteva, da s prehrano vnesemo dovolj vseh beljakovinskih gradnikov.

Morajo biti vegani v skrbeh? Jim kronično primanjkuje vseh za zdravje potrebnih gradnikov?

Mogoče, ker:

  • je večina najbolj praktičnih virov beljakovin živalskega izvora,
  • so rastlinski viri objektivno manj bogati viri najnujnejših beljakovinskih gradnikov.

Ne nujno, če:

  • poskrbimo, da se na jedilniku znajde dovolj beljakovin iz kakovostnih rastlinskih virov,
  • jih ustrezno dopolnimo z ostalimi živili, ki prispevajo »manjkajoče« beljakovinske gradnike.

Zdravo in čilo telo lahko zgradimo tudi z veganskim načinom prehranjevanja, če poznamo pravi načrt gradnje in uporabljamo vse sestavine v ustreznih razmerjih.

Beljakovine za vegane

1. KORAK: Načrtovanje gradnje.

- Oglas -

Od osnovnih presnovnih potreb bo odvisno, koliko beljakovin potrebujemo za osnovne telesne funkcije, vzdrževanje zdravje in omogočanja dolgoživosti. Če le nismo:

  • presnovno bolni,
  • ostareli,
  • v razvoju
  • nimamo nobenih posebnih ciljev vezanih na prehrano, nas niti malo ne zanimajo telesna sestava, športni rezultat in podobne prevzetne reči.

Za povprečno 70 kg osebo znašajo osnovne potrebe okoli 90 g beljakovin dnevno, oz. približno 30 g beljakovin, ki so razdeljene na 3 obroke.

2. KORAK: Polaganje temeljev.

Večji del temeljev položimo s STROČNICAMI.

Stročnice so na nek način »meso« med rastlinami«, ker:

  • vsebujejo precej več beljakovin kot ostala rastlinska živila – so pravzaprav edini praktičen vir beljakovin med rastlinskimi živili,
  • so v primerjavi z ostalimi rastlinskimi živili izrazito kakovostne – vsebujejo večino ključnih beljakovinskih gradnikov ⁽¹ ²⁾.

Temelj obroka tvori PRGIŠČE kuhanih stročnic – v večini primerov je to med 50 in 70 g surovih stročnic, odvisno od osebe.

3. KORAK: Krepitev konstrukcije.

Samo stročnice niso dovolj.

Beljakovine niso “ena stvar”, temveč dolge verige sestavljene iz posameznih beljakovinskih gradnikov, t. i. aminokislin. Beljakovine so kot zid in aminokisline so njihovi zidaki.

Obstajajo očitne biološke razlike med »tehnikami gradnje« v rastlinskem in živalskem svetu. Rastlinski zidovi so zgrajeni iz drugačnih razmerij zidakov kot naši človeški zidovi. Stročnice prispevajo dobro mero večine ključnih gradnikov – od tega tudi tri, ki jih v rastlinskem svetu sicer primanjkuje; lizin ter razvejani aminokislini, levcin in izolevcin ⁽² ³⁾.

- Oglas -

Šibka točka njihovih beljakovin stročnic je metionin – aminokislina, ki vsebuje žveplo in uravnava obnovo večine telesnih beljakovin, vezivnih tkiv in tvorbo pomembnih spojin, kot so hormoni ter telesu lastni antioksidanti ⁽³⁾.

Več metionina najdemo v žitih in semenih ⁽³⁾. Kljub temu, da slednja niso praktičen vir beljakovin, vsebujejo ravno dovolj manjkajočih gradnikov, da dopolnijo in okrepijo temelje, ki smo jih postavili s stročnicami.

Potrebno količino žit odmerimo s PRGIŠČEM, če odmerjamo predhodno pripravljena – surovega živila potrebujemo med 50 in 70 g, odvisno od osebe.

Semen zadostuje za 2 PALCA, kar načeloma znese med 40 in 60 g semen, ponovno odvisno od osebe.

BELJAKOVINSKO URAVNOTEŽENA VEGANSKA PREHRANA izpolnjuje dva kriterija:

  1. Zadostna količina beljakovin – za 70 kg težko osebo med 70 – 100 g/dan oz. 25 – 35 g/obrok.
  2. Ključni beljakovinski gradniki v ustreznih razmerjih – 50 % beljakovin iz stročnic, 25 % beljakovin iz žit in 25 % beljakovin iz semen.

Primarno je, da zagotovimo uravnotežen in zadosten vnos ključnih na dnevni bazi – to je tisto kar najbolj pomembno in prinese večino koristi. Kombiniranje različnih virov znotraj enega obroka je manj pomembno –aminokislinsko uravnoteženi obroki bi lahko doprinesli še nekaj malega k boljšemu športnemu rezultatu in ugodnejši telesni sestavi.


REFERENCE:

(1) Rogerson, D. (2017). Vegan diets: Practical advice for athletes and exercisers. Journal of the International Society of Sports Nutrition, 14(1). doi:10.1186/s12970-017-0192-9
(2) Young, V. R., & Pellett, P. L. (1994). Plant proteins in relation to human protein and amino acid nutrition. The American Journal of Clinical Nutrition, 59(5). doi:10.1093/ajcn/59.5.1203s
(3) USDA Food Composition Databases. (n.d.). Retrieved from https://ndb.nal.usda.gov/ndb/

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×