Tri zlata pravila prehranjevanja

Dejstvo je, da je hrana zdravilo. Tudi obnaša se v našem telesu na podoben način, nekatera zdravila so namreč za nas dobra in na nas delujejo blagodejno, druga pa nam škodujejo. Če imate denimo nizek krvni tlak, nato pa vzamete tableto za zniževanje krvnega tlaka, si ne boste naredili nikakršne usluge, verjetno boste omotični, pa tudi slabo se boste počutili.

Danes poznamo veliko bolezni, ki so značilne za sodoben čas, medtem ko jih pred desetletji ali stoletji (vsaj v tolikšni meri) še nismo poznali. Med drugim je za to vsekakor kriva tudi naša prehrana, ki je po večini nepolnovredna, polna sintetičnih dodatkov in umetnih arom, je skratka procesirana.

Prehrana

Poskusite upoštevati tri zlata pravila prehranjevanja in tveganje za nastanek različnih bolezni se bo pri vas precej zmanjšalo.

Živila uživajte surova, kadar je to mogoče

Vsakršno kuhanje uniči obilico hranilnih snovi, ki se nahajajo v hrani, vendar pa s počasnim kuhanjem ali – še bolje – s kuhanjem v sopari ogromno hranil, ki se nahajajo v nekem živilu, lahko ohranimo. Seveda nekaterih živil, denimo mesa, ne moremo jesti surovih. Taka naj se čim redkeje pojavljajo na našem jedilniku, enkrat do dvakrat na teden bo povsem zadostovalo. Če ne gre drugače, se poskušajte držati pravila, da boste odslej jedli 50 % tako imenovane “žive” (surove) hrane, 50 % pa kuhane. Že s tem boste zase naredili ogromno.

Čimveč barv v prehrani

Fitokemikalije so tiste, ki dajejo živilom njihovo naravno barvo. Antioksidant likopen daje rdečo barvo paradižniku in lubenici, karotenoidi obarvajo korenje, marelice, melone in mango. Gorčica in kurkuma sta rumeni zaradi kurkumina, ki je naravno antibakterijsko sredstvo, v špinači in zeleni solati pa se nahajata klorofil in magnezij. Vse naštete snovi imajo vrsto zdravilnih učinkov, zato jih uživajte čim pogosteje. Borovnice, robide in grozdje so vijolične barve zaradi antioksidantov, ki jih vsebujejo, zato jih le pogumno vključite na svoj jedilnik.

Kupujte naravna in ekološka živila, kadar je to mogoče

Izbirajte čimmanj predelanih živil, odločite se za tisto živilo, ki je še vedno v svoji naravni obliki, namesto kečapa si torej raje privoščite začinjen spasiran paradižnik. Če imate možnost, kupujte ekološko pridelana živila, ki so sicer malenkost dražja, vendar navadno vsebujejo precej manj vode in toliko več hranil. Poleg tega kupujte sezonsko sadje in zelenjavo. Če boste svojo branjevko januarja spraševali po bučkah, se vam bo pošteno nasmejala. Takrat je čas za kislo in sladko zelje, brstični ohrovt in radič. Poleg tega namesto klasičnega kupujte raje rjavi riž, pa tudi druga polnovredna živila, kot so polnozrnate testenine in kruh, saj je v žitih veliko hranil, ki jih vaše telo potrebuje za pravilno delovanje. Tudi fižol, čičeriko, lečo in raznorazne oreščke uvrstite na svoj jedilnik. Fižol in čičerika sta bogata vira beljakovin, oreščki pa so neusahljiva zakladnica mineralov magnezija, kalija in kalcija, ki pomagajo zniževati krvni tlak, poleg tega pa imajo še vrsto drugih zdravilnih učinkov na naše telo.

DELI
Lina Zalaznik
Avtorica člankov z ljubeznijo do branja knjig, svojih bližnjih, morja, smeha ter lepe narave.