Preprost trik za vse, ki zvečer težko zaspite

Koliko časa običajno mine od vašega odhoda v posteljo do trenutka, ko potonete v zaslužen spanec?

Se je 6. množično izumrtje že začelo?

Naš planet je bil priča petim množičnim izumrtjem, ki so bila povezana z naravnimi fenomeni, neodvisnimi od človeka.

Služila s prodajo svojih vetrov, na koncu pa pristala v bolnišnici

Stephanie Matto, ki je zaslovelav priljubljeni resničnostni oddaji 90 dni do poroke, se je pred nedavnim lotila zelo nenavadne poslovne dejavnosti.

Za multiplo sklerozo je najverjetneje kriv virus Epstein-Barr

Multipla skleroza je kompleksna avtoimunska bolezen, za katero je značilno propadanje mielinskih ovojnic, ki obdajajo živčne celice. Imunski sistem začne namreč mielin zaznavati kot...

Katera zelišča odpravijo kandido?

Kandida pa v telesu sprošča strupe, kar lahko privede do različnih črevesnih težav, kot so vnetja, izmenične diareje in zaprtja.

Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.
Zdravje & prehranaTri zlata pravila prehranjevanja

Tri zlata pravila prehranjevanja

MORDA VAS ZANIMA

Dejstvo je, da je hrana zdravilo. Tudi obnaša se v našem telesu na podoben način, nekatera zdravila so namreč za nas dobra in na nas delujejo blagodejno, druga pa nam škodujejo. Če imate denimo nizek krvni tlak, nato pa vzamete tableto za zniževanje krvnega tlaka, si ne boste naredili nikakršne usluge, verjetno boste omotični, pa tudi slabo se boste počutili.

- Oglas -

Danes poznamo veliko bolezni, ki so značilne za sodoben čas, medtem ko jih pred desetletji ali stoletji (vsaj v tolikšni meri) še nismo poznali. Med drugim je za to vsekakor kriva tudi naša prehrana, ki je po večini nepolnovredna, polna sintetičnih dodatkov in umetnih arom, je skratka procesirana.

Prehrana

Poskusite upoštevati tri zlata pravila prehranjevanja in tveganje za nastanek različnih bolezni se bo pri vas precej zmanjšalo.

Živila uživajte surova, kadar je to mogoče

Vsakršno kuhanje uniči obilico hranilnih snovi, ki se nahajajo v hrani, vendar pa s počasnim kuhanjem ali – še bolje – s kuhanjem v sopari ogromno hranil, ki se nahajajo v nekem živilu, lahko ohranimo. Seveda nekaterih živil, denimo mesa, ne moremo jesti surovih. Taka naj se čim redkeje pojavljajo na našem jedilniku, enkrat do dvakrat na teden bo povsem zadostovalo. Če ne gre drugače, se poskušajte držati pravila, da boste odslej jedli 50 % tako imenovane “žive” (surove) hrane, 50 % pa kuhane. Že s tem boste zase naredili ogromno.

Čimveč barv v prehrani

- Oglas -

Fitokemikalije so tiste, ki dajejo živilom njihovo naravno barvo. Antioksidant likopen daje rdečo barvo paradižniku in lubenici, karotenoidi obarvajo korenje, marelice, melone in mango. Gorčica in kurkuma sta rumeni zaradi kurkumina, ki je naravno antibakterijsko sredstvo, v špinači in zeleni solati pa se nahajata klorofil in magnezij. Vse naštete snovi imajo vrsto zdravilnih učinkov, zato jih uživajte čim pogosteje. Borovnice, robide in grozdje so vijolične barve zaradi antioksidantov, ki jih vsebujejo, zato jih le pogumno vključite na svoj jedilnik.

Kupujte naravna in ekološka živila, kadar je to mogoče

Izbirajte čimmanj predelanih živil, odločite se za tisto živilo, ki je še vedno v svoji naravni obliki, namesto kečapa si torej raje privoščite začinjen spasiran paradižnik. Če imate možnost, kupujte ekološko pridelana živila, ki so sicer malenkost dražja, vendar navadno vsebujejo precej manj vode in toliko več hranil. Poleg tega kupujte sezonsko sadje in zelenjavo. Če boste svojo branjevko januarja spraševali po bučkah, se vam bo pošteno nasmejala. Takrat je čas za kislo in sladko zelje, brstični ohrovt in radič. Poleg tega namesto klasičnega kupujte raje rjavi riž, pa tudi druga polnovredna živila, kot so polnozrnate testenine in kruh, saj je v žitih veliko hranil, ki jih vaše telo potrebuje za pravilno delovanje. Tudi fižol, čičeriko, lečo in raznorazne oreščke uvrstite na svoj jedilnik. Fižol in čičerika sta bogata vira beljakovin, oreščki pa so neusahljiva zakladnica mineralov magnezija, kalija in kalcija, ki pomagajo zniževati krvni tlak, poleg tega pa imajo še vrsto drugih zdravilnih učinkov na naše telo.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×