Zvijače za noči brez smrčanja

    Moteče smrčanje marsikomu vedno znova krajša noči. Zadeva zna biti izjemno neprijetna, ne glede na to, ali ste tisti, ki smrči, ali zaradi partnerjevega smrčanja ne morete spati. Kaj pa, če vam zaupamo, da lahko z različnimi triki zmagate v boju s smrčanjem in tako poskrbite za mirnejše noči in bolj zadovoljne dni?

    Prav vsak posameznik lahko kdaj pa kdaj zasmrči, če pa se to dogaja prepogosto, lahko resnično škodi tako njegovemu spancu kot spancu njegovega partnerja ali sostanovalca. Posledice slabega spanca so utrujenost, razdražljivost in zmanjšana fizična odpornost. Če smrčanje močno moti tudi partnerja, lahko vse skupaj vodi tudi v težave v zvezi.

    smrčanje

    Zakaj smrčimo?

    Smrčanje se zgodi zaradi fizičnega oviranja zraka pri dihanju skozi usta ali nos. Stene grla med dihanjem zaradi takšnih ali drugačnih ovir vibrirajo in tako nastane neprijeten zvok — smrčanje. Najpogosteje so razlogi za smrčanje ovire v nosnih dihalnih poteh, mehko nebo in prekomerna telesna teža, lahko pa so tudi bolj resni vzroki, denimo spalna apneja, ki prizadene približno 2 odstotka populacije. Pri spalni apneji posameznik med spanjem preneha dihati, posledica pa je zmanjšan dotok kisika v možgane, kar vodi v znižanje kognitivnih sposobnosti in srčno-žilna obolenja.

    Kaj lahko storite?

    Obstaja nekaj bližnjic, ki se jih lahko poslužite, če želite rešiti ali vsaj omiliti težave s smrčanjem. Poskrbite, da bodo vaše nosne dihalne poti proste, tako da boste med spanjem dihali skozi nos in ne skozi usta — pri tam vam lahko zelo pomagajo različni preparati v obliki kapljic ali pršil za nos. V spalnici imejte po možnosti vlažilec zraka, kajti preveč suh zrak draži membrane v nosu in grlu. Razmislite tudi o spremembi vzglavnika. Če imate glavo v spanju nekoliko višje, lahko to močno olajša vaše dihanje. Poleg tega pa obstajajo celo posebej oblikovani vzglavniki, ki pomagajo pri preprečevanju smrčanja. Dve uri pred spanjem se tudi izogibajte težki hrani, mlečnim izdelkom, sojinemu mleku in kofeinu. Če boste spali na boku, bo prav tako manj verjetno, da boste zasmrčali.

    PREBERITE TUDI:  Kokosova voda – napitek, ki lahko zelo koristi vašemu zdravju

    Ogromno lahko proti nadležnemu smrčanju naredimo tudi s spremembo življenjskega sloga. Če zaživimo bolj zdravo, se otresemo kilogramov, redno telovadimo in prenehamo kaditi, bomo imeli boljšo kvaliteto življenja, pa tudi smrčanje bo v veliko primerih precej znosnejše (ali pa bo popolnoma izginilo). Pri pretežkih ljudeh se smrčanje namreč pogosto pojavlja zaradi maščobnih blazinic na vratu, ki pritiskajo na dihalne poti. Dobro je tudi, da se izogibamo alkoholu, uspavalnim tabletom in pomirjevalom ter predvsem vzpostavimo red, kar se spanja tiče — hodimo spat ob določeni uri in se ob določeni uri tudi zbujamo. Hkrati pa poskrbimo, da bomo spali dovolj. Odrasel človek v povprečju potrebuje 8 ur spanja na noč.

    Smrčanje je lahko znak resnejše bolezni

    Pozor! Smrčanje je lahko tudi znak resnejših zdravstvenih problemov. Če vi ali vaš partner opazite, da zadnje čase smrčite zelo močno in glasno ter ste utrujeni tekom dneva, bodisi se vam dogaja, da med spanjem za par sekund prenehate dihati, bodisi hlastate za zrakom oziroma zaspite ob neprimernem času, denimo med pogovorom ali obrokom, potem se obrnite na svojega zdravnika, ki vam bo svetoval, kako nadalje ukrepati.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte