fbpx
Domov Zdravje & prehrana Slabokrvnost: Kako si lahko pomagamo sami

Slabokrvnost: Kako si lahko pomagamo sami

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Slabokrvnost ali anemija je včasih tudi posledica neke druge bolezni, ki ne sme biti spregledana. Če smo slabokrvni, vsekakor lahko marsikaj storimo sami, a v vsakem primeru se moramo posvetovati tudi s svojim zdravnikom. Torej je zelo pomembno, da pridemo do primerne diagnostike in ugotovimo, zakaj je do slabokrvnosti sploh prišlo.

Slabokrvnost anemija

Naučimo se prepoznati slabokrvnost

Slabokrvnost (anemija) se pojavi, ko je v naši krvi premalo rdečih krvničk oziroma če rdeče krvničke nimajo dovolj hemoglobina. Če smo slabokrvni, naše telo ne dobiva dovolj krvi, bogate s kisikom, zaradi česar smo lahko utrujeni in šibki, naše mišice so oslabele, lahko imamo težave z razpoloženjem, spominom itd. V zelo hudih oblikah anemije pa lahko pride celo do poškodb srca, možganov in drugih organov.

Slabokrvnost najbolj povezujemo s pomanjkanjem železa, ki naj bi bila najbolj pogosta težava, kar se tiče pomanjkanja hranil. Kar je precej zaskrbljujoče, saj igra železo v našem telesu zelo pomembno vlogo.

Slabokrvnost je zelo pogosta pri ženskah v reproduktivnem obdobju in pri starostnikih. Ker je tako pogosta in vodi do neprijetnih simptomov, se moramo naučiti, kako jo prepoznati in kako ukrepati.

Simptomi slabokrvnosti

Da se odrasel človek počuti malce pod ravnjo svoje optimalne energije, ni v današnjih časih nič nenavadnega. Lahko smo dnevno pod stresom, premalo spimo, preveč delamo, nas oblegajo virusi itd. Da lahko ločimo, ali smo samo preobremenjeni ali pa bi morali razmišljati o tem, če smo nemara slabokrvni, moramo dobro vedeti, kateri simptomi sploh spremljajo slabokrvnost.

Najpogostejši simptomi slabokrvnosti torej so:

  • utrujenost,
  • slabotnost,
  • bledičnost,
  • hiter ali neenakomeren srčni utrip,
  • kratka sapa, težave z dihanjem, nizka vzdržljivost,
  • bolečine v prsih,
  • omotičnost ali nestabilnost,
  • kognitivne težave, vključno z meglo v glavi, težave s koncentracijo, težave s tem, da bi dokončali svoje obveznosti,
  • mrzle roke in noge ter drugi znaki temperaturnih sprememb v telesu,
  • glavoboli.

Vedeti moramo, da je običajno na začetku anemija tako blaga, da kar nekaj časa ne zaznamo njenih simptomov. To lahko traja celo več let! Vendar pa se simptomi pojavljajo in poslabšujejo, ko se stanje slabša.

Simptomi slabokrvnosti

Dejavniki tveganja za slabokrvnost in vzroki

Obstajajo trije primarni razlogi, da človek lahko razvije anemijo, ker ima premalo rdečih krvničk:

  • Telo ne proizvaja dovolj rdečih krvničk.
  • Posameznik je izgubil preveč krvi (menstruacija, poškodbe ipd.).
  • Telo samo uničuje rdeče krvničke zaradi sprememb v imunskem sistemu.

Dodatni dejavniki tveganja:

  • Pomanjkanje železa ali vitamina B12
    Do tega lahko pride, če na splošno premalo jeste, če ste na omejevalni dieti oziroma uživate premalo določene vrste hrane, v določenih primerih tudi, če ste vegetarijanec ali vegan.
    Na splošno je treba imeti v mislih, da naše telo potrebuje dovolj železa, vitamina B12, folne kisline in drugih hranil, ki pripomorejo k temu, da naše telo proizvede dovolj hemoglobina in rdečih krvničk. Seveda moramo to dobiti iz hrane, ki jo uživamo.
  • Ženske razvijejo slabokrvnost dvakrat pogosteje kot moški.
  • Ljudje, ki imajo perniciozno anemijo, lahko uživajo čisto dovolj vitamina B12, a ga njihova telesa ne zmorejo uporabiti. Zaradi tega telo takšnega posameznika ni zmožno proizvesti dovolj hemoglobina.
  • Za ljudi nad 65. letom starosti obstaja večja verjetnost, da razvijejo slabokrvnost.
  • Tudi nosečnost lahko poveča možnost za slabokrvnost.
  • Kandida lahko spremeni absorpcijo hranil, vključno z vitamini skupine B.
  • Določene druge bolezni, vključno z avtoimunskimi (npr. lupus), aids, revmatoidni artritis, ledvične bolezni, rak idr. lahko povzročijo slabokrvnost.
  • Težave s prebavili lahko privedejo do slabše absorpcije in posledično do slabokrvnosti. Kot primere lahko navedemo sindrom razdražljivega črevesa, Crohnovo bolezen in razjede.
  • Težave z absorpcijo lahko povzroči tudi prepogosto in nepotrebno uživanje zdravil. Predvsem tistih, ki jih uživamo in kupujemo »na svojo roko«.
  • Včasih je slabokrvnost dedna in ni toliko povezana z življenjskim slogom in načinom prehranjevanja.
Preiskave krvi

Kako prehrana vpliva na slabokrvnost

Da sta pri naši prehrani z vidika preprečevanja slabokrvnosti izredno pomembna železo in vitamin B12, smo že povedali.  Je pa še kar nekaj drugih stvari, ki bi jih bilo pametno upoštevati.

Iz svoje prehrane bi morali čim bolj umakniti predelano in hitro hrano. Redno uživanje »praznih kalorij«, kot so predelana žita, sladkarije, hitra hrana, hrana, ki vsebuje sintetične sestavine ipd., lahko vodi v pomanjkanje esencialnih hranil, izčrpanost, pridobivanje telesne teže, šibkost, kandido, razdražljivo črevo itd.

Če ste slabokrvni ali pa bi to stanje želeli preprečiti, se izogibajte torej slednjemu:

  • sladkorju in umetnim sladilom,
  • rafiniranim žitom,
  • navadni čokoladi (le-ta namreč vsebuje snov, ki iz našega telesa izloča železo),
  • mleku in mlečnim izdelkom (kalcij se v hrani veže z železom, to pa lahko povzroči slabo absorpcijo),
  • kavi in črnemu čaju (oboje lahko preprečuje absorpcijo železa),
  • gaziranim napitkom (le-ti so brez hranil in bogati s sladkorjem ter lahko motijo absorpcijo železa).

Kako si lahko pomagamo sami?

Poskrbimo za svojo vranico

Vranica je namreč organ, odgovoren za proizvodnjo rdečih krvničk. Za vranico boste skrbeli tako, da boste uživali čim več buč. Torej, jesensko-zimski čas je za to idealen. Vranico boste podprli tudi tako, da uživate čim več zelenolistne zelenjave (ohrovt, špinača, blitva itd.). Ravno tako pa vam bodo koristila tudi živila, ki imajo grenak okus. Nujno pa se morate izogibati sladkorju in predelanim ogljikovim hidratom!

Slabokrvnost

Poskrbimo za zdravo mikrobioto v črevesju

Zdravje v našem črevesju je ključno, kar se tiče absorpcije hranil. Če trpimo za slabokrvnostjo, moramo torej poskrbeti za primerno mikrobioto črevesja. Četudi uživate hrano, bogato z železom, pa je vaša absorpcija slaba, niste naredili kaj dosti. V takšnem primeru vam tudi dodatno nadomeščanje železa na dolgi rok bolj slabo pomaga.

Težava, ki se pogosto povezuje s slabšo absorpcijo, je sindrom prepuščajočega črevesja. Če imamo to težavo, naše telo ne zmore pravilno absorbirati železa ter drugih mineralov in vitaminov. Če imamo težave z absorpcijo, bomo za črevesje najhitreje poskrbeli, če uživamo živila, bogata s probiotiki, ali po potrebi uživali še probiotične dodatke.

Uživajmo živila, bogata z železom

Če smo slabokrvni in nam primanjkuje železa, bomo seveda morali poskrbeti tudi za to, da ga zaužijemo čim več s hrano. Z železom so bogati: zelenolistna zelenjava, leča, soja, tofu, zelenjava na splošno (npr. brokoli), stročnice, semena in oreščki, gobe, paradižnikova omaka, krompir, olive, murve, amarant, oves, pira, timijan, črna čokolada (v majhnih količinah), meso, drobovina (predvsem jetra). Z železom je bogat tudi pivski kvas.

Zmanjšajmo stres

Če ste veliko pod stresom, vas vedno nekaj skrbi, težko nekomu kaj oprostite, ste anksiozni ipd., to vpliva na vašo vranico in jetra ter jih izčrpava. Torej, bodite pozorni, da stres obvladujete. Poskrbite za redno sproščanje, meditacijo in dovolj prostega časa. Zelo pomembno je tudi, da dovolj spite.

Prehranska dopolnila

Če uživate tudi prehranska dopolnila, imejte v mislih, da morda potrebujete tudi vitamine iz skupine B in da vitamin C pospešuje absorpcijo železa. Torej ga je smiselno jemati z dodatki železa.

Preberite tudi: Najboljši rastlinski viri železa in kako povečati absorpcijo

- Oglas -

Najnovejše

7 naravnih metod za ublažitev sinusnega glavobola

Sinusni glavobol je običajno povezan z vnetjem in otekanjem sinusov ali sinusnih membran in lahko to povzroči hude bolečine.

4 znaki, da je vaše telo v težavah

Preverite nekaj simptomov, ki so lahko znanilci resnejših težav, zato jih ne smete ignorirati.

Tonik za obraz: 5 odličnih naravnih nadomestkov

Tonik za obraz je po mnenju mnogih strokovnjakov eden najpomembnejših kozmetičnih izdelkov za nego obraza.

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×