Šitake za krepak imunski sistem

    Gobe šitake vedno bolj osvajajo tudi evropsko tržišče. Na Japonskem jih že precej časa uporabljajo predvsem zaradi njihove zdravilnosti – vsebujejo namreč lentinan, ki naj bi pomagal pri različnih novotvorbah. Lentinan preoblikuje in izboljša strukturo imunskega sistema ter v telesu spodbuja tvorbo interlevkina, ki uničuje podivjane celice. Lentinan prav tako zdravi avtoimunske bolezni, na primer določene oblike artritisa.

    Šitake so skozi tisočletja uporabe postale pravi simbol dolgoživosti. Kot zanimivost naj povemo, da so šitake druge najbolj pogosto gojene gobe na svetu, njihove izvlečke pa  vsebujejo številni zeliščni pripravki.

    Vsebujejo veliko selena, železa, bakra, holina, niacina, folata, prehranskih vlaknin, beljakovin in vitamina C. Poleg tega so šitake polne pantotenske kisline, ki zavira različne vnetne procese in pomaga pri okrevanju. Bogate so tudi s številnimi edinstvenimi fitohranili, zaradi česar s sabo prinašajo številne pozitivne lastnosti za naše zdravje.

    Šitake (Shiitake)

    Šitake pomagajo uravnavati raven holesterola v krvi

    Spojina v šitakah, imenovana eritadenin, naj bi po nekaterih raziskavah zniževala raven slabega holesterola v krvi.

    S šitakami v boj proti raku

    Na ameriškem združenju za raziskovanje raka so ugotovili, da gobe šitake delujejo tudi proti tumorjem. Raziskovalci sklepajo, da gre te lastnosti gob šitak pripisati njihovi sposobnosti krepitve imunskega sistema.

    Lentinan je tisti, kot smo omenili že na začetku, ki pomaga krepiti imunski sistem, zaradi česar se telo lažje ubrani različnih okužb in bolezni. Lentinan naj bi tudi zmanjšal število rakavih celic oziroma zaviral njihovo rast, hkrati pa naj bi tudi aktiviral določene obrambne celice in beljakovine za boj proti rakavim celicam.

    Na Japonskem naj bi kmetje, ki uživajo veliko šitak (in drugih gob, ki krepijo imunski sistem), kar do 50 odstotkov redkeje zbolevali za rakom na želodcu, kot tisti prebivalci, ki gob ne uživajo.

    PREBERITE TUDI:  Katera dietna hrana vas ne sme zavesti?

    Pri bolnikih, ki so jim dali izvleček šitak, sta se znatno povečala število in dejavnost belih krvničk – in to celo znotraj samega tumorja.

    Prav tako so raziskovalci z japonske Univerze Kyushu dokazali, da bolniki z rakom na debelem črevesju živijo dlje, če med kemoterapijo ali po njej jedo šitake in druge vrste zdravilnih gob (maitake, kawaratake, enokitake). To spet pripisujejo njihovemu učinku na krepitev imunskega sistema, ki poskrbi, da se upočasni rast tumorjev.

    Leta 2009 so avstralski raziskovalci v eni od študij dokazali, da se pri Kitajkah, ki pojejo 10 gramov različnih gob na dan (med njimi tudi šitak), tveganje za raka dojke zmanjša za kar 64 odstotkov.

    Šitake

    Šitake so močan antioksidant

    Antioksidanti pomagajo telesu, da se lažje bori proti prostim radikalov. Prosti radikali v našem telesu nastajajo ves čas, njihova količina pa se poveča zaradi različnih škodljivih dejavnikov, kot so toplota, sevanje, onesnažen zrak, alkohol, kajenje in staranje. Prevelika količina prostih radikalov lahko močno poveča tveganje za razvoj rakastih obolenj, bolezni srčno-žilnih obolenj in drugih.

    Gobe šitake med drugim vsebujejo močan antioksidant, lergotionein. Ameriški raziskovalci so leta 2005 ugotovili, da so gobe eden najboljših virov lergotioneina.

    Kako uživamo šitake

    Posušene ali sveže šitake lahko pri nas kupimo v trgovinah z zdravo prehrano. Njihov okus je blag in podoben jurčkom. Pred uporabo jih ni treba oprati, ampak jih le namočimo. Šitak nikoli ne pražimo oziroma kuhamo predolgo, saj na ta način ohranimo vse hranilne snovi ter poskrbimo, da gobe resnično razvijejo svoj okus. Odlično se  podajo k paradižniku, rižu, bučkam, grahu. Iz njih lahko pripravimo juhe, raguje, iz njih lahko pripravimo zelenjavni vok. Možnosti je ogromno.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte