5 vrst zelenjave, pri katerih je toplotna obdelava koristna

Katere so tiste vrste zelenjave, ki jih sicer lahko uživamo tudi presne, vendar je praviloma precej bolje, če jih pred zaužitjem toplotno obdelamo?

Razrešena velika uganka, povezana s parkinsonovo boleznijo

Znanstvenikom je uspelo najti odgovor na pomembno vprašanje, povezano s parkinsonovo boleznijo.

Revija Bodi eko, Julij-Avgust 2022

Kaj je lepšega v vročih poletnih dneh, kot to, da se lahko uležemo v senco in v roke vzamemo odlično revijo s koristnimi nasveti in recepti?

Nič več opičjih koz?

Sama bolezen se sicer žal ne poslavlja, toda vse kaže, da se bo kmalu poslovilo njeno trenutno ime.

Pritisnite na to točko … in zaspali boste prej kot v 2 minutah

Ali zvečer pogosto težko zaspite? Gre za težavo, ki je vse prej kot redka. Pogost krivec za nespečnost je stres, vendar je lahko povezana...

Znanstveniki zaobrnili gensko mutacijo, povezano z avtizmom

Znanstvenikom, ki se ukvarjajo z iskanjem rešitve za avtizem, je uspel pomemben preboj.

7 dragocenih lekcij, povezanih s težkimi preizkušnjami

Težke preizkušnje so v življenju praktično neizogibne. Vendar se lahko tudi iz situacij, ki se zdijo na prvi pogled izključno negativne, naučimo ogromno.

5 osebnostnih lastnosti, ki lahko pokopljejo razmerje

Katere so torej tiste malce manj očitne lastnosti, ki se jih je pametno znebiti, če želite, da odnos obstane?
Zdravje & prehranaSindrom nemirnih nog: ne izgubljajte več spanca po nepotrebnem!

Sindrom nemirnih nog: ne izgubljajte več spanca po nepotrebnem!

MORDA VAS ZANIMA

Po napornem dnevu končno ležete v posteljo, da bi se odpočili … A čeprav ste sicer sproščeni, se vaše noge kar nočejo umiriti, zaradi česar ne more zaspati še kar nekaj časa. Če se vam to dogaja pogosto, niste sami. Gre namreč za t. i. sindrom nemirnih nog, za katerega so značilni neprijetni občutki v nogah, ki vas skorajda silijo, da jih nenehno premikate.

- Oglas -

Nemirne noge

Pri večini ljudi se ta težava pojavlja predvsem pred spanjem. Včasih gre za primarno obliko motnje, sindrom nemirnih nog pa je pravzaprav lahko tudi simptom drugih težav – pogosto je to znak težav z ledvicami ali anemije. Vsekakor obstaja kar nekaj povsem naravnih ukrepov, s katerimi lahko poskusite – v večini primerov lahko ti vsaj močno ublažijo vaše težave!

Omejite vnos kofeina in alkohola

Vsi vemo, da smo takrat, ko popijemo več kave, kot bi je »smeli«, precej vznemirjeni, napeti in razdražljivi. Čeprav pretiravanje s kavo ni nujno neposreden vzrok za to, da imate težave, pa lahko vsaj rahlo zmanjšanje vnosa kofeina pogosto precej pomaga pri sindromu nemirnih nog. Podobno velja tudi za alkohol in tobak – tudi v tem primeru gre namreč za substanci, ki lahko pri ljudeh s sindromom nemirnih nog težave še poslabšata.

Poskrbite za dobro »higieno spanja«

Seveda je za vse ljudi pomembno, da imajo urejen ritem spanja. Vendar pa se zdi to še posebej bistveno za ljudi, ki se spopadajo s sindromom nemirnih nog. Osnovni ukrepi za zdrav spanec so, da poskušate vsak večer odhajati v posteljo ob približno istem času, zjutraj pa vstajajte ob približno isti uri. Prostor, kjer spite, naj bo prijetno hladen, miren in temen. V spalnico ne prinašajte elektronskih naprav in se tudi pred samim odhodom v posteljo izogibajte njihovi uporabi. Modra svetloba lahko namreč zmoti tvorbo melatonina in s tem vaš naravni ritem spanja. Z vsemi temi ukrepi se boste lažje umirili in hitreje zaspali, tudi če trpite za sindromom nemirnih nog.

Preverite raven železa in določenih vitaminov

- Oglas -

Za enega glavnih vzrokov za sindrom nemirnih nog velja pomanjkanje železa. Tako so rezultati različnih študij razkrili, da ljudem s tovrstnimi težavami pomagajo prehranska dopolnila z železom ali povečan vnos živil, bogatih s tem pomembnim mineralom. Seveda pa je še pred tem smiselno preveriti, ali vam res primanjkuje železa ali pa je morda v ozadju kaj drugega. V nekaterih primerih pa je lahko sindrom nemirnih nog povezan s pomanjkanjem vitamina D, zato je tudi tu smiselna analiza krvi, nato pa dodajanje tega vitamina, če se izkaže, da ga v telesu nimate dovolj.

Ne pozabite na redno telesno aktivnost

Telovadba velja za odlično rešitev za ublažitev simptomov sindroma nemirnih nog. Pri tem je pomembno predvsem, da ste konsistentni. Če boste fizično aktivni le en dan v tednu, četudi več ur skupaj, bo to manj učinkovito pri lajšanju težav z nemirnimi nogami, kot če bi šlo za redno, najbolje vsakodnevno aktivnost. Poleg tega moramo upoštevati še, da redna telesna aktivnost odpravlja težave s spanjem – to je torej še en pomemben razlog, zakaj je tako pomembna, če vas muči sindrom nemirnih nog.

Privoščite si masažo nog

Še eden od izvrstnih naravnih ukrepov za vse s sindromom nemirnih nog pa je lahko masaža nog. Privoščite si jo nekajkrat tedensko in neprijetni simptomi bodo že kmalu precej znosnejši, morda pa bodo celo povsem izginili. Če kljub iskanju naravnih rešitev sindroma nemirnih nog ne morete razrešiti sami, pa vam svetujemo, da se čim prej odpravite do zdravnika. Medtem ko se v preteklosti ljudi, ki so poročali o težavah z nemirnimi nogami, ni jemalo pretirano resno, gre danes za priznano diagnozo, kar je povečalo tudi možnosti zdravljenja.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×