Blaž Švab: Peti je treba tudi o odnosu do dežele, v kateri živiš

Blaž Švab, ki je z nastopanjem povezan že od mladih let, je skozi svoje delo dozorel in vlogi pevca dodal tudi mnoge druge kvalitete, zaradi katerih je priljubljen tako pri mlajših kot starejših generacijah.

Vpliv kemikalij na delovnem mestu na plodnost

V zadnjih desetletjih se v strokovni in laični javnosti vse več govori o številnih primerih neplodnosti, ki prizadene pare v reproduktivni dobi.

Ateroskleroza precej razširjena med odraslimi

Ateroskleroza je izjemno razširjena težava pri odraslih – tudi pri tistih brez diagnosticirane srčne bolezni oziroma očitnih simptomov.

Psihobiotiki – probiotiki, ki so še posebej koristni za možgane in duševno zdravje

Psihobiotiki so probiotiki, ki imajo še posebej pozitiven vpliv na naše možgane oziroma kognitivne sposobnosti.

Damjana Bakarič: Premagati tesnobo?! Ni lahko, vendar se da!

Damjana Bakarič o tem, kako preživeti in živeti po izkušnji, ki je ne bi privoščili niti najhujšim sovražnikom.

Ana Praznik: Bodite prijazni do drugih, in drugi bodo prijazni do vas

Z Ano Praznik, voditeljico oddaje Delovna akcija, sva se pogovarjali med snemanjem oddaje, kjer so prenavljali stanovanje družine v stiski.

Sindrom Petra Pana: ko oseba nikoli zares ne odraste …

Ali ste že slišali za »sindrom Petra Pana«? Čeprav ne gre za uradno diagnozo, je to težava, s katero se spopada vedno več ljudi.

Vlažilnik zraka v spalnici – da ali ne?

Vlažilnik zraka v spalnici se zdi tako odlična rešitev, toda če se odločite za nakup, morate upoštevati nekaj pomembnih napotkov.
Zdravje & prehranaSinbiotiki – boljša izbira od probiotikov?

Sinbiotiki – boljša izbira od probiotikov?

MORDA VAS ZANIMA

Ste že slišali za izraz sinbiotiki oziroma sinbiotična prehranska dopolnila? Tudi tisti, ki jim je poimenovanje znano, pogosto menijo, da gre preprosto za drugo ime za probiotike. A čeprav so probiotične kulture pomembna sestavina sinbiotičnih dodatkov, to ni edino, kar ti dodatki vsebujejo. Katere so torej glavne značilnosti sinbiotičnih dopolnil?

Prebiotiki – hrana za koristne bakterije v našem črevesju …

- Oglas -

Znano je, da niso vse bakterije slabe. V našem črevesju živi cela vrsta koristnih bakterij, ki nas ščitijo pred nevarnimi mikroorganizmi, ki povzročajo bolezni. Zdravo razmerje med koristnimi in škodljivimi bakterijami (govorimo o uravnovešenem mikrobiomu) je zelo pomembno tudi za dobro prebavo, hkrati pa ima velik vpliv na imunski sistem in metabolizem. Težave pri vzdrževanju ravnovesja v črevesju so lahko povezane z različnimi vzroki. Pogosto na primer nastopijo po jemanju antibiotikov. V takšnih primerih se običajno priporoča povečan vnos probiotikov s pomočjo oz. v obliki prehranskega dopolnila. Vendar pa je treba vedeti, da potrebujejo probiotiki za to, da preživijo, substrat oziroma hrano, ki jo imenujemo prebiotiki …  

Sinbiotiki

Kako opredeliti sinbiotična prehranska dopolnila?

Osnovna hrana oziroma »prebiotiki« za probiotične kulture so vlaknine, ki jih naše telo ne more prebaviti. Če želimo, da bo učinek probiotikov zares optimalen, je torej pomembno, da poskrbimo tudi za dovolj vlaknin v prehrani. Praviloma lahko to najlažje storimo tako, da povečamo vnos sadja in zelenjave. Vendar pa obstajajo tudi prehranska dopolnila, ki poleg probiotičnih kultur vsebujejo tudi prebiotike. Ideja za tovrstno kombinacijo se je prvič pojavila pred približno 25 leti, vendar pa sintagma »sinbiotična prehranska dopolnila« še vedno ni povsem natančno opredeljena. Najbližje temu je definicija, ki so jo oblikovali znanstveniki na panelu, ki ga je lani organiziralo Mednarodno znanstveno združenje za probiotike in prebiotike. V skladu s to definicijo, ki je bila kasneje objavljena tudi v reviji Nature Reviews: Gastroenterology & Hepatology, so sinbiotiki »mešanica, ki vsebuje žive mikroorganizme in substrat, ki ga mikroorganizmi, živeči v telesu gostitelja, selektivno uporabljajo tako, da to prinaša zdravstvene koristi gostitelju«.

Prebiotični substrat ne koristi nujno bakterijam v samem dopolnilu

Strokovnjaki torej menijo, da ni dovolj, če sinbiotike opredelimo preprosto kot mešanico probiotikov in prebiotikov. Pomemben vidik predstavljene definicije je, da se mikroorganizmi, ki jih vsebuje določeno sinbiotično dopolnilo, ne prehranjujejo nujno s substratom v tem dopolnilu. Prebiotični substrat ima lahko tako druge funkcije – predstavlja lahko na primer hrano za mikroorganizme, ki že živijo v gostiteljevem črevesju. Tako lahko probiotiki in prebiotiki, uporabljeni pri izdelavi prehranskega dodatka, prinesejo ločene, nepovezane koristi za zdravje. Obenem strokovnjaki poudarjajo, da so pri izdelavi sinbiotičnih dodatkov potrebna ustrezna testiranja, saj je mogoče le tako ugotoviti, kako se uporabljeni sestavini obnašata skupaj oziroma kakšna je varnost in učinkovitost dobljene kombinacije.

Pomembno je ločevati med komplementarnimi in sinergističnimi sinbiotiki

Glede na trenutni znanstveni konsenz bi bilo treba sinbiotična prehranska dopolnila deliti v dve skupini. Tako imamo na eni strani t. i. komplementarne sinbiotike, za katere je značilno, da substrat ne vpliva nujno na probiotične mikroorganizme v dopolnilu, ampak prinaša druge koristi. Po drugi strani pa obstajajo tudi t. i. sinergistični sinbiotiki, ki jih prepoznamo po tem, da prebiotični substrat pomaga probiotičnim kulturam v samem dopolnilu. To pomeni, da substrat predstavlja vir energije za probiotike ali pa da spremeni črevesni mikrobiom tako, da je okolje bolj ugodno za preživetje probiotičnih kultur v prehranskem dodatku. Trditve proizvajalcev sinbiotičnih prehranskih dopolnil bi morale biti tako vedno podkrepljene s študijami, saj lahko potrošniki le tako vedo, kakšne rezultate lahko zares pričakujejo v primeru uporabe določenega izdelka.

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×