0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Zdravje & prehranaSezonske alergije: Kako si lahko lajšamo simptome?

Sezonske alergije: Kako si lahko lajšamo simptome?

MORDA VAS ZANIMA

Če je za nekatere pomlad najlepši del leta, pa se peščica drugih tega letnega časa naravnost boji. Govorim seveda o tistih, ki trpijo včasih skrajno neprijetne simptome sezonskih alergij. Sveže pokošena trava, cvetenje rož in dreves, nekaj, kar je za večino ljudi nekaj lepega, nekaterim zaradi cvetnega prahu povzroča celo paletno različnih simptomov. V nekaterih deželah naj bi že 20 % populacije trpelo za to težavo.

- Oglas -

Najpogostejši simptomi sezonske alergije:

  • teče nam iz nosu ali imamo zamašen nos,
  • čezmerno izločanje sluzi,
  • kihanje,
  • razdražene, srbeče oči,
  • razdraženo grlo,
  • razdražena in/ali srbeča ušesa,
  • zmanjšanje koncentracije in fokusa,
  • s težavo sprejemamo odločitve,
  • izčrpanost in težave s spanjem,
  • spremembe v razpoloženju,
  • razdraženost,
  • nizek krvni tlak,
  • astma,
  • seneni nahod,
  • ekcem,
  • infekcija srednjega ušesa.

Vzroki za sezonske alergije

Sprožilci sezonske alergije so lahko naslednji:

  • cvetni prah,
  • plesni,
  • prah,
  • ambrozija,
  • trave,
  • deli ali ostanki dreves in rož.

Ti sprožilci bodo najverjetneje pripeljali do simptomov rinitisa v času, ko je vreme suho in toplo. Do simptomov pride zato, ker začne telo v odziv na alergen izločati histamin. Močan in dober imunski sistem je zelo pomemben v boju s sezonskimi alergijami, ker nadzoruje izločanje histamina.

- Oglas -

Poleg tega je treba poudariti, da smo bolj dovzetni za sezonske alergije, če imamo še kakšno drugo zdravstveno težavo, kot so na primer astma, nosni polipi, prehranske alergije itd. Enako velja, če smo bili bolni, imamo zelo stresno življenje, nepredelano travma ali pa celo če smo noseči. Strokovnjaki povejo, da je alergija pravzaprav nepravilno delovanje imunskega sistema. Telo namreč pretirano odreagira na neškodljive snovi in izloča protitelasa, ki te substance napadajo. To pa seveda povzroča neprijetne simptome, ki jih doživljamo.

Alergija na cvetni prah in trave

Za sezonske alergije smo torej najbolj dovzetni, če:

  • imamo oslabljen imunski sistem,
  • smo doživeli neko telesno travmo ali bili podvrženi operativnemu posegu,
  • imamo neko pridruženo bolezen,
  • doživljamo precej čustvenega in fizičnega stresa,
  • nam primanjkuje spanja,
  • smo noseči.

Še posebej je treba poudariti, da stres zelo vpliva na obrambne sposobnosti organizma. Stres, ki ga ne zmoremo obvladovati, resnično lahko povzroči poslabšanje alergijskih reakcij.

Ugotovljeno je bilo tudi to, da pri nosečnicah lahko pride do alergije, čeprav prej ženska nikoli ni imela tovrstnih težav. Nosečnice naj bi bile bolj dovzetne za alergijski rinitis. 1 od 100 žensk naj bi trpela za astmo v času nosečnosti, veliko več pa jih ima sezonske alergije. Varno uravnavanje alergije med nosečnostjo je lahko precej težavno, saj je večina tovrstnih proizvodov neprimernih za nosečnice.

- Oglas -

Kako si lahko sami pomagamo?

Verjetno je prvo, na kar pomislimo pri sezonskih alergijah, to, da ne preživljamo časa na prostem, ko pride do tega dela leta, ko se težave pojavljajo. Torej, da se izognemo stiku s samim alergenom. To bi pomenilo, da smo v najlepšem delu leta večino časa zaprti notri, kar seveda ni najprijetnejša rešitev.

Alergije običajno ne moremo popolnoma preprečiti, vendar pa lahko dokaj uspešno preprečimo ali vsaj omilimo alergijsko reakcijo z njenimi neprijetnimi simptomi. Seveda to ni mogoče v vseh primerih. A vendarle velja narediti vse za to, da si tudi sami lahko vsaj malce pomagamo. To pa zahteva ureditev prehrane, življenjskega sloga, pomagajo pa tudi različne naravne terapije.

Hrana, ki se ji izogibamo

Odpovedati se moramo vsej hrani, na katero smo občutljivi, bodisi da imamo alergijo ali intoleranco. Če sumite, da imate težave, pa nekako ne morete ugotoviti, s katero hrano, je najcenejši način, da to ugotovite z izločevalno dieto, kjer živila izločamo in ponovno vnašamo v svoj jedilnik ter ves čas spremljamo odzive svojega telesa in počutje.

Procesirana hrana

Tukaj je nekaj najpogostejših alergenov:

  • predelani mlečni izdelki iz konvencionalne pridelave,
  • čokolada,
  • arašidi,
  • sladkor,
  • umetna sladila,
  • procesirana hrana,
  • melone,
  • banane,
  • kumare,
  • sončnična semena,
  • školjke,
  • pomarančni sok iz tetrapaka,
  • ameriški slamnik,
  • kamilica,
  • pšenica,
  • soja,
  • alkohol,
  • kofein.

Poleg zgoraj naštetega nam težave lahko delajo tudi različne kemikalije, ki so dodane v hrano. Če ste občutljivi, se je modro izogibati tudi suhemu sadju, rakom in vsej močno predelani in hitri hrani. Veliko ljudi se tudi boljše počuti, če se odpove živilom, ki v telesu povzročajo nastajanje sluzi – mlečni izdelki, gluten, sladkor.

Kakor koli, ideja je ta, da iz svoje prehrane izločimo čisto vse, kar nam povzroča neko reakcijo, saj tako razbremenimo svoj imunski sistem in mu dovolimo, da bolj optimalno deluje. Tako imamo več možnosti, da bomo lažje prenašali sezonsko alergijo ko/če  ta pride.

Po drugi strani pa moramo uživati hrano, ki dobro vpliva na naš imunski sistem in nam tudi pomaga omiliti simptome sezonske alergije.

Sem sodijo:

  • Ananas -> encim bromelin poleg vitamina C, vitaminov B in drugih pomembnih mikrohranil v ananasu lahko pomaga k lajšanju alergijskih reakcij. Največ hranil je v trdem delu ananasa, torej moramo pojesti tudi to.
  • Sveže, sezonsko sadje in zelenjava (v času alergij izberite zelenjavo temno zelene, rumene in oranžne barve).
  • Hrana, bogata s probiotičnimi bakterijami (kefir, kislo zelje, kimči, nato, jogurt, surovi sir) -> podpira zdravje našega črevesja, kar posledično pripomore k boljšemu imunskemu sistemu.
  • Surov, lokalni med -> vsebuje lokalni cvetni prah, ki povzroča alergije, in s tem pomaga našemu imunskemu sistemu, da se z alergijo lažje spopada.
  • Pekoča in začinjena hrana (kajenski poper, cimet, ingver, česen, čebula, hren itd.) -> redčijo sluz in pomagajo k lažjemu izločanju le-te.
  • Jabolčni kis -> podpira zdravje črevesja, redči in razgrajuje sluz in podpira limfno drenažo. Priporoča se trikrat dnevno 1 jedilna žlica jabolčnega kisa, pomešana z eno jedilno žlico limoninega soka in pol jedilne žlice lokalnega medu.

Nekateri prisegajo tudi na kostno juho, ki naj bi pomagala olajšati respiratorne težave, in divje ulovljene ribe.

Kopriva

Prehranski dodatki za simptome alergije

Nikoli ne morem dovolj poudariti tega, da je treba telo pripravljati na alergijo vsaj 30 do 60 dni pred časom, ko vemo, da naša alergija izbruhne. Le na tak način lahko pričakujemo dobre rezultate.

Priporoča se uživanje naslednjih dodatkov:

  • Spirulina (1 čajna žlička na dan) -> spirulina pomaga ustavljati izločanje histamina, ki povzroča neprijetne simptome. Raziskave so pokazale, da naj bi uživanje spiruline zmanjšalo izcedek iz nosa, kihanje in smrkanje, zamašenost nosu in srbenje.
  • Kvercetin (1.000 mg na dan) -> Kvercetin, flavonoid, ki da sadju in zelenjavi njihovo bogato barvo, zaustavlja proizvodnjo in izločanje histamina. Pozor – kvercetin naj bi lahko součinkoval z nekaterimi zdravili, zato se pred uživanjem tega dodatka posvetujte s kvalificiranim strokovnjakom.
  • Repuh (500 mg na dan) -> tradicionalno se je uporabljal za zdravljenje bronhitisa, astme in prekomernega izločanja sluzi. V eni izmed raziskav je bilo dokazano, da naj bi bil enako učinkovit kot nekatera druga zdravila za seneni nahod. Mali otroci in nosečnice naj repuha ne bi uživali.
  • Probiotiki (vsaj 20 milijard bakterij dnevno) -> probiotične bakterije modificirajo črevesno floro in s tem izboljšujejo imunski sistem. Dobro so se izkazali tudi pri preprečevanju alergij. Tu so raziskave še bolj na začetku, pa vendar so rezultati obetavni.
  • Vitamin A (2.000 mikrogramov dnevno) -> vitamin A pomaga pri boju proti vnetjem in deluje proti izločanju histamina.
  • Bromelin (1.000 mg dnevno) -> bromelin zmanjšuje otekanje v nosu in sinusih, s tem pa zmanjšuje simptome senenega nahoda.
  • Cink (1.000 mg dnevno) -> pomaga izboljševati andrenalne funkcije, ki so oslabljene zaradi korničnega stresa, in krepi imunski sistem.
  • Kopriva (300–500 mg dvakrat dnevno) – kopriva se ponaša s protivnetnimi in protihistaminskimi značilnostmi, ki telesu pomagajo, da zmanjša izločanje histamina.

Dodatne pomožne terapije, ki nam lahko pomagajo kot dodatek zdravi prehrani in prehranskim dodatkom:

  • Neti posoda -> v veliko pomoč za izpiranje sluzi iz nosu
  • Eterična olja -> priporoča se poprova meta, evkaliptus, sivka, mentol, ki odpirajo dihalne poti, povečujejo cirkulacijo in lajšajo stres. Eterično olje uporabljamo v izparilniku.
  • Bioterapija, akupunktura -> oboje pomaga lajšati simptome povezane s sezonskimi alergijami in v določenih primerih preprečujeta, da do izbruha simptomov sploh pride. Te metode je treba uporabiti 30 do 60 dni pred običajnim izbruhom simptomov.

Pri alergijah je treba narediti še nekaj sprememb življenjskega sloga. Pomagali si bomo lahko takole:

  • Bodimo dovolj hidrirani -> če bomo dehidrirani, bomo veliko težje izločili nabrano sluz v telesu,
  • Omejimo stik z alergeni -> v dneh, ko je v zraku veliko alergena, ali pa so zelo vetrovni, zunaj preživimo manj časa.
  • Pred odhodom v posteljo se stuširajte -> cvetni prah in ostali prahi se nabirajo tudi na naši koži in laseh, to pa ponoči lahko poslabša simptome.
  • Pogoste perite svoja oblačila in posteljnino -> tudi tukaj se seveda nabira prah, ki je lahko naš alergen.
  • Umijte svoje hišne ljubljenčke -> ko je naš kuža zunaj s svojim kožuščkom nabira cvetni prah. Pomaga že to, da ga obrišemo z vlažno krpo.
  • Umaknite preproge in zavese -> tudi tukaj se nabirajo cvetni prah in drugi alergeni.
  • Pospravljajte in čistite svoj dom -> navlaka je lovilec hišnega in cvetnega prahu, kar povzroča, da naši simptomi postajajo vse hujši.
  • Imejmo zaprta vrata in okna, takrat ko je izpostavljenost alergenom največja.
.

NAJNOVEJŠE