Septembrska sezonska solata

    To, da je hrano najbolje jesti takrat, ko raste, najbrž že veste. To vedno znova ponavljamo tako na našem portalu kot v naši mesečni reviji Bodi eko. Zato vam danes ponujamo le eno različico septembrske sezonske solate, za katero lahko zelenjavo naberete kar na domačem vrtu!

    Jačevec, malancan

    Sestavine solate

    Jajčevec ali melancana, ne glede na ime pa je vijolični pridelek klasificiran pod jagode, majhna semena, ki jih najdete v njem pa so sicer užitna, a malce nenavadnega okusa, podobnega nikotinu, kar ni presenetljivo, glede na to, da je bližnji sorodnik tobaka. Sicer prihajajo iz Indije, vendar jih dandanes lahko pridelujemo skoraj povsod. Ima zanimiv in kompleksen okus, če melancano skuhate ali spečete, surova pa je lahko malce grenka. Vsebuje veliko vlaknin in mangana, folatov in kalija vitamine B3, B6, C in K, magnezij ter zelo malo kalorij. Hkrati pa menda tudi zmanjšuje nivo nezdravega holesterola, pripomore k lepšemu videzu kože in pomaga izgubljati odvečne kilograme.

    Bazilika skriva ogromno vitamina K in železa ter kalcija, celo vrsto drugih vitaminov (A, B6 in C) ter številne minerale. Učinkuje antibakterijsko in brani pred nezaželenimi bakterijami, s flavonoidi, ki jih vsebuje, pa telo obvaruje na celični ravni. Deluje tudi protivnetno in vsebuje snovi, ki pomagajo ohranjati kar najboljše srčno-žilno zdravje. S količino magnezija, ki ga vsebuje, pripravi mišice in žile do tega, da se sprostijo in s tem izboljšajo pretok krvi.

    Sezonska solataV papriki najdete največjo količino vitaminov A in C, pa tudi vitamine B1, B2, B3, B5, B6, E in K, folate, kalij, mangan in številne druge minerale. Uravnavajo raven sladkorja v krvi, zmanjšujejo občutek bolečine in pomagajo v boju proti prostim radikalom. Pomagajo preprečevati diabetes tipa 2 in številna rakava obolenja, najnovejše raziskave denimo nakazujejo boj proti želodčnemu raku in raku na požiralniku.

    PREBERITE TUDI:  Helicobacter pylori povečuje tveganje za raka! Kako se lahko borimo s to bakterijo?

    Paradižnike zagotovo že poznate po njihovi zdravi sestavi, o kateri smo pisali tudi mi. Številni vitamini (A, B1, B3, B6, C, E) in minerali (kalij, mangan, baker, magnezij) jih uvrščajo v sam vrh zdrave zelenjave. Vsebujejo veliko antioksidantov in pomagajo ne le krvi in krvnemu pretoku, pač pa tudi kostem, jetrom in ledvicam. Prav tako pomagajo zmanjšati tveganje za srčna obolenja, delujejo proti rakavim obolenjem ter celo vplivajo na izboljšanje v boleznih, povezanih z živčevjem, in pomagajo pri izgubljanju kilogramov in zmanjševanju težav z debelostjo.

    Zadnje pa so še kumarice, ki so bogate z vitaminoma K in C, minerali in antioksidanti, ki delujejo protivnetno in tudi proti raku. Pomagajo pri hidraciji telesa in ohranjanju lepe kože ter pri težavah z zobmi ali dlesnimi.

    Zdaj, ko veste, kako zelo zdrave so vse naštete sestavine, jih nasekljajte in združite v slastno sezonsko solato. Lahko jo nežno prelijete z običajnim jogurtom ali pa dodate kakšno kocko nemastnega sira.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte