fbpx
Domov Zdravje & prehrana Šest nasvetov, s katerimi se boste zbudili naspani

Šest nasvetov, s katerimi se boste zbudili naspani

Zaradi razkužila za roke dobila hude opekline

Ker pri uporabi razkužila ni bila dovolj pazljiva, je povzročila požar, zaradi katerega je steklenička z razkužilom eksplodirala, sama pa je staknila hude opekline.

5 koristi vsakodnevnega pitja soka rdeče pese

Pesin sok velja za izjemno zdrav napitek. Po mnenju mnogih strokovnjakov za zdravo prehrano ga je priporočljivo uživati čim bolj pogosto, po možnosti vsak dan.

Delo od doma: 7 nasvetov za več produktivnosti in pozitivnosti

Možnost dela od doma je v teh časih zagotovo privilegij. Vendar pa to še ne pomeni, da tovrstna oblika dela ne predstavlja tudi določenih...

Najnovejše raziskave kažejo, da je bolj kot dolžina spanja pomembna njegova kvaliteta. Optimalen čas spanja se spreminja od človeka do človeka, povprečna dolžina spanja pa znaša med 5 in 9 urami. Pomembno je, da je naše spanje globoko in mirno ter da se zjutraj ne zbudimo preutrujeni ali preveč zaspani. Da boste lažje spali in se zjutraj zbudili naspani, sledite naslednjim šestim nasvetom.

Zbudite se naspani

Kaj je potrebno za kvalitetno spanje?

  1. Pred spanjem se izogibajte pitju kave in uživanju čokolade

Ta živila dokazano motijo prebavni sistem in povzročajo motnje spanja. Za globok in pomirjujoč spanec je nujno, da vaš spalni cikel ostane v glavnem neprekinjen. Za to, da človek globoko zaspi, potrebuje štiri ure. Konstantne motnje v tem času zmanjšujejo kvaliteto spanja in pripomorejo k jutranji utrujenosti. Zato se omenjenim živilom izognite toliko časa pred spanjem, kolikor je mogoče. Če se jim ne morete izogniti, jih ne uživajte po šestih zvečer.

  1. Pred spanjem pojdite na stranišče

Če je vaše zadnje opravilo, preden se pogreznete v spanec, gledanje TV, branje ali igranje iger, to raje zamenjajte z obiskom stranišča. Ledvice so stalno v pogonu, mehur se med spanjem počasi polni, zjutraj pa se vam zaradi tega lahko mudi na straniščno školjko. Če je mehur prepoln, bo zmotil vaš spanec – najverjetneje v zgodnjih jutranjih urah. Zaradi tega bo slabša tudi kvaliteta vašega spanja.

  1. Sobo imejte urejeno tako, da se boste v njej počutili prijetno

Pri organiziranju postavitve v vaši sobi se lahko zgledujete po feng šuju, stari kitajski modrosti, ki je prirejena potrebam zahodnega sveta. Feng šuj uči, da na počutje posameznika vpliva postavitev stvari v bivalnem prostoru. Ena od njegovih modrosti pravi, da mora biti postelja postavljena tako, da lahko z nje vidite vrata, vendar ne sme stati popolnoma nasproti vrat. Taka postavitev prinaša močan občutek varnosti med spanjem, posledično pa tudi bolj pomirjujoče spanje.

Pomembne so tudi barve, ki jih imate v sobi, saj vplivajo na počutje. Priporočljivi so pastelni odtenki modre in zelene, saj sprožajo občutke mirnosti in harmonije.

  1. Zjutraj se osredotočite na vesele in pozitivne misli

Misli, ki v vas prebujajo stres ali anksiozne občutke, se zjutraj zdijo hujše kot sicer. Do tega pride zaradi nezavednih mišljenjskih vzorcev, ki se v možganih pojavljajo med spanjem in dvignejo raven kortizola v telesu. Zaradi povišane ravni kortizola se lahko zjutraj zbudite utrujeni in zaspani. Da se bi izognili takemu počutju, se zjutraj aktivno osredotočajte na nekaj pozitivnega, kar je povezano z dnem, ki je pred vami.

  1. Zjutraj telovadite

Se zbudite zgodaj in se počutite naspani, vendar ta občutek budnosti kmalu splahni? V tem primeru si pomagajte z jutranjo telovadbo, ki bo v trenutku izboljšala vaše (zaspano) počutje, povišala koncentracijo in osredotočenost. Telovadba ali jutranji tek povzroči sproščanje endorfinov v kri, kar blaži simptome stresa, utrujenosti in včasih celo bolečino. Dokazano je, da jutranja telovadba povečuje tudi nivo energije, ki jo potrebujete v dnevu. Telovadite kolikor lahko in kolikor vam dopušča vaš jutranji urnik.

  1. Hidrirajte se takoj, ko vstanete!

Številne študije so pokazale, da način, kako se zjutraj hidriramo, močno vpliva na naše razmišljanje. Še pred zajtrkom in jutranjo kavo dan začnite s kozarcem vode, ki bo dokazano zagnal vaš metabolizem, vi pa se boste hitreje »zbudili«.

Poskušajte se izogibati vsakodnevnemu pitju kave. Dokazano je, da se telo skozi čas postopno prilagaja na kofein, kar pomeni, da je njegov učinek vse slabši. Poskusite piti kavo samo občasno in ko ste posebej utrujeni. Alternativi kavi sta lahko sadje ali čaj.

- Oglas -

Najnovejše

Nova odkritja glede povezave med bakrom in Alzheimerjevo boleznijo

Alzheimerjeva bolezen naj bi bila v veliki meri povezana z okvarjeno sposobnostjo telesa za regulacijo ravni bakra v tkivih.

Po 2 mesecih večjega vnosa sadja in zelenjave srce občutno bolj zdravo

Pri ljudeh, ki so 8 tednov uživali s sadjem in zelenjavo bogato prehrano, je bilo bistveno manjše tveganje za poškodbe srca.

5 nasvetov za več REM-spanja

REM-spanje naj bi bilo med drugim zelo pomembno za utrjevanje spominov. Pomanjkanje tega tipa spanja naj bi imelo tako zelo negativen vpliv na učenje oziroma pomnjenje.

Šolanje na daljavo zmanjšuje anksioznost med najstniki

Pouk oziroma šolanje na daljavo je nekaj, s čimer so se v zadnjih mesecih srečali številni šolarji po vsem svetu.

5 »čustvenih stanj« imunskega sistema

Močan imunski sistem bo letošnjo zimo še pomembnejši kot v preteklih letih. Prav zaradi pojava novega koronavirusa so začeli mnogi posvečati precej več pozornosti krepitvi imunskega sistema kot običajno.
- Oglas -
Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×