Šest nasvetov, s katerimi se boste zbudili naspani

    Najnovejše raziskave kažejo, da je bolj kot dolžina spanja pomembna njegova kvaliteta. Optimalen čas spanja se spreminja od človeka do človeka, povprečna dolžina spanja pa znaša med 5 in 9 urami. Pomembno je, da je naše spanje globoko in mirno ter da se zjutraj ne zbudimo preutrujeni ali preveč zaspani. Da boste lažje spali in se zjutraj zbudili naspani, sledite naslednjim šestim nasvetom.

    Zbudite se naspani

    Kaj je potrebno za kvalitetno spanje?

    1. Pred spanjem se izogibajte pitju kave in uživanju čokolade

    Ta živila dokazano motijo prebavni sistem in povzročajo motnje spanja. Za globok in pomirjujoč spanec je nujno, da vaš spalni cikel ostane v glavnem neprekinjen. Za to, da človek globoko zaspi, potrebuje štiri ure. Konstantne motnje v tem času zmanjšujejo kvaliteto spanja in pripomorejo k jutranji utrujenosti. Zato se omenjenim živilom izognite toliko časa pred spanjem, kolikor je mogoče. Če se jim ne morete izogniti, jih ne uživajte po šestih zvečer.

    1. Pred spanjem pojdite na stranišče

    Če je vaše zadnje opravilo, preden se pogreznete v spanec, gledanje TV, branje ali igranje iger, to raje zamenjajte z obiskom stranišča. Ledvice so stalno v pogonu, mehur se med spanjem počasi polni, zjutraj pa se vam zaradi tega lahko mudi na straniščno školjko. Če je mehur prepoln, bo zmotil vaš spanec – najverjetneje v zgodnjih jutranjih urah. Zaradi tega bo slabša tudi kvaliteta vašega spanja.

    1. Sobo imejte urejeno tako, da se boste v njej počutili prijetno

    Pri organiziranju postavitve v vaši sobi se lahko zgledujete po feng šuju, stari kitajski modrosti, ki je prirejena potrebam zahodnega sveta. Feng šuj uči, da na počutje posameznika vpliva postavitev stvari v bivalnem prostoru. Ena od njegovih modrosti pravi, da mora biti postelja postavljena tako, da lahko z nje vidite vrata, vendar ne sme stati popolnoma nasproti vrat. Taka postavitev prinaša močan občutek varnosti med spanjem, posledično pa tudi bolj pomirjujoče spanje.

    Pomembne so tudi barve, ki jih imate v sobi, saj vplivajo na počutje. Priporočljivi so pastelni odtenki modre in zelene, saj sprožajo občutke mirnosti in harmonije.

    1. Zjutraj se osredotočite na vesele in pozitivne misli

    Misli, ki v vas prebujajo stres ali anksiozne občutke, se zjutraj zdijo hujše kot sicer. Do tega pride zaradi nezavednih mišljenjskih vzorcev, ki se v možganih pojavljajo med spanjem in dvignejo raven kortizola v telesu. Zaradi povišane ravni kortizola se lahko zjutraj zbudite utrujeni in zaspani. Da se bi izognili takemu počutju, se zjutraj aktivno osredotočajte na nekaj pozitivnega, kar je povezano z dnem, ki je pred vami.

    1. Zjutraj telovadite

    Se zbudite zgodaj in se počutite naspani, vendar ta občutek budnosti kmalu splahni? V tem primeru si pomagajte z jutranjo telovadbo, ki bo v trenutku izboljšala vaše (zaspano) počutje, povišala koncentracijo in osredotočenost. Telovadba ali jutranji tek povzroči sproščanje endorfinov v kri, kar blaži simptome stresa, utrujenosti in včasih celo bolečino. Dokazano je, da jutranja telovadba povečuje tudi nivo energije, ki jo potrebujete v dnevu. Telovadite kolikor lahko in kolikor vam dopušča vaš jutranji urnik.

    1. Hidrirajte se takoj, ko vstanete!

    Številne študije so pokazale, da način, kako se zjutraj hidriramo, močno vpliva na naše razmišljanje. Še pred zajtrkom in jutranjo kavo dan začnite s kozarcem vode, ki bo dokazano zagnal vaš metabolizem, vi pa se boste hitreje »zbudili«.

    Poskušajte se izogibati vsakodnevnemu pitju kave. Dokazano je, da se telo skozi čas postopno prilagaja na kofein, kar pomeni, da je njegov učinek vse slabši. Poskusite piti kavo samo občasno in ko ste posebej utrujeni. Alternativi kavi sta lahko sadje ali čaj.

    Povejte svoje mnenje - kometirajte