Revmatoidni artritis je bolezen, pri kateri je, kot pri vseh drugih obolenjih ključno to, da se ne ukvarjamo samo s simptomi bolezni, temveč iščemo njene vzroke. Ne moremo se izogniti temu, da kritično presodimo svoje prehranjevalne in druge življenjske navade.

revmatoidni

Zdravila za revmatoidni artritis ni

Revmatoidni artritis je avtoimunska bolezen, za katero trpi vse več prebivalcev zahodnega sveta. Zanj je značilno, da imunski sistem deluje nepravilno, napade lastna tkiva, sklepe in lahko tudi druge organe. Gre za kronično, vnetno revmatično bolezen. Lahko prizadene vse sklepe in tudi obsklepne dele. Eden izmed glavnih simptomov revmatoidnega artritisa so bolečine in otekline v rokah in/ali stopalih. Tu gre za male sklepe rok, stopal, zapestja in komolcev, in to obojestransko. Pozneje se lahko vnetje širi še na velike sklepe, kot so kolena, kolki in gležnji in redkeje na hrbtenico. Revmatoidni artritis je zelo resna bolezen, ki lahko bistveno vpliva na kakovost življenja posameznika.

Zakaj bolezen nastane?

Revmatoidni artritis je lahko genetsko pogojen, lahko je posledica okužbe, zelo pomembno vlogo pa ima imunski sistem. Klasična medicina revmatoidni artritis zdravi z zdravili, ki lajšajo simptome, povezane s to boleznijo (vnetja in bolečine), in z zdravili, ki vplivajo na delovanje imunskega sistema.

Po podatkih iz Amerike je manj kot en odstotek primerov spontane remisije bolezni. Zdravila, ki bi bolezen ozdravilo, ni, zato je ključnega pomena, da pri tej bolezni bolnik aktivno sodeluje in stori vse, kar je v njegovi moči, da bi bolezen čim manj napredovala in da bi bili simptomi čim lažji. Nasveti, ki jih dajem v nadaljevanju, niso uporabni samo za bolnike z revmatoidnim artritisom, temveč jih lahko smiselno upošteva tudi večina bolnikov drugih revmatoidnih obolenj.

Lajšanje simptomov revmatoidnega artritisa
Zdravila za revmatoidni artritis ni, zato je ključnega pomena, da pri tej bolezni bolnik aktivno sodeluje in stori vse, kar je v njegovi moči, da bi bolezen čim manj napredovala in da bi bili simptomi čim lažji.

Revmatoidni artritis: Kaj je pomembno?

  • Ameriški zdravnik dr. Joseph Mercola zelo resno opozarja, da morajo bolniki z revmatoidnim artritisom iz svoje prehrane izločiti sladkor. Ta lahko bistveno prispeva k vnetjem in nastankom cele vrste resnih obolenj. Če iz svoje prehrane nismo sposobni izločiti sladkorja, ne moremo pričakovati tako velikega napredka, kot bi ga lahko. Opozarja tudi pred prekomernim uživanjem fruktoze, zato tem bolnikom priporoča, da sladko sadje omejijo na manjše količine. Priporoča tudi omejitev uživanja večine žit, predvsem tistih, ki vsebujejo gluten.
  • Hrana, ki jo uživamo, mora biti nepredelana, visoke kakovosti ter ekološka in lokalno pridelana, če je to le mogoče. Torej, odpovedati se moramo vsej predelani hrani.
  • Čim več živil naj bo tudi v surovi obliki, saj tako ohranijo več za naše zdravje še tako koristnih hranil. Če imate revmatoidni artritis se priporoča tudi uživanje sveže iztisnjenih zelenjavnih sokov.
  • Poskrbeti moramo za zadostno uživanje maščobnih kislin omega-3. Določeni strokovnjaki priporočajo predvsem živalske vire. Med njimi predvsem krilovo olje, ki naj bi delovalo bolj protivnetno kot navadno ribje olje. Še posebej učinkovito naj bi bilo s sočasnim uživanjem astaksantina, ki ga omenjamo v nadaljevanju.

Vitamin D

Vitamin D je izjemno pomemben. Stimulira 200 do 300 antimikrobnih peptidov, ki izboljšujejo in regulirajo naš imunski sistem in so še učinkovitejši kot antibiotiki. Ljudje, ki trpijo za revmatičnimi obolenji, velikokrat poročajo, da je njihovo stanje slabše pozimi, simptomi pa se izboljšajo ali celo izginejo poleti. To nakazuje tudi na to, da ima vitamin D pri teh boleznih veliko vlogo. Krvne vrednosti vitamina D so običajno najnižje v januarju, februarju in marcu. Zato moramo biti izredno pozorni na to, da dobimo dovolj tega vitamina. Če ne gre drugače, v obliki kakovostnega prehranskega dodatka. Vsekakor ne bo narobe, da ravni D vitamina občasno testiramo.

Fermentirana hrana

Za ljudi, ki trpijo za revmatoidnim artritisom (in tudi drugimi avtoimunskimi boleznimi), je zelo pomembno, da poskrbijo za zdravo črevesno floro. V črevesju je namreč kar 80 odstotkov našega imunskega sistema. Poleg tega, da prenehamo z uživanjem živil, ki našim črevesnim prebivalcem škodujejo in jih uničujejo (sladkor, moka, predelana hrana, klorirana voda itd.), je dobro, da zaužijemo tudi čim več živil, ki bodisi vsebujejo dobre bakterije ali pa te hranijo. Tako v svoji prehrani ne smemo pozabiti na fermentirana živila (predvsem zelenjavo!). Za dodatno in hitrejšo podporo imunskemu sistemu pa je priporočljiva kura s probiotiki.

Obvladovanje stresa

Zelo pomembno je, da se zavedamo, da ima stres zelo pomembno vlogo v našem življenju. Veliko ljudi z avtoimunskimi obolenji pove, da je bilo pred boleznijo njihovo življenje zelo stresno, nekateri so doživeli tudi travmo. Če se s tovrstnimi težavami ne ukvarjamo, se s časom lahko odražajo na našem telesu v obliki bolezni. Pri revmatoidnem artritisu je pomembno o tem razmišljati in si priznati, če je v našem življenju preveč stresa ali pa smo celo doživeli čustveno travmo. Če tovrstnih težav ne bomo reševali , obstaja možnost, da si tudi pri fizični bolezni ne bomo mogli pomagati v tolikšni meri, kot bi lahko.

Telesna vadba je pomembna za revmatoidni artritis

Zelo pomembno je, če imamo revmatoidni artritis, da v svoj življenjski ritem vključimo redno telesno aktivnost. Seveda jo prilagodimo svojim sposobnostim.

Revmatoidni artritis

Kako si pri revmatoidnem artritisu še lahko pomagamo?

Kurkumin

Kurkumin je poznan po močnih protivnetnih delovanjih in da deluje tudi na revmatoidni artritis. Ugotovljeno je bilo, da je učinkovit pri akutnih in kroničnih bolečinah. V eni izmed raziskav so celo ugotovili, da je bil visokokakovostni korkumin učinkovitejši pri lajšanju simptomov revmatoidnega artritisa kot zdravilo.

Bosvelija (poznana tudi pod imenom frankincense)

Bosvelija se je izkazala za učinkovito pomoč pri artritičnih vnetjih in s tem povezanih bolečinah. Na voljo je v obliki eteričnega olja, iz katerega si pripravimo mazilo ali masažno olje.

Hialuronska kislina

Hialuronska kislina je glavna komponenta hrustanca, odgovorna za »transport« hranil v celice in izločanje odpadkov.

Astaksantin

Astaksantin je eden izmed zelo močnih antioksidantov, ki ga najdemo v lososu, krilu, rakih, kozicah itd. Raziskave so pokazale, da podpira zdravje sklepov in prispeva k dobri mobilnosti. Dr. Mercola priporoča uživanje 4 mg astaksantina na dan.

Membrana jajčnih lupin

Membrana jajčnih lupin vsebuje pomembna hranila (elastin, kolagen itd.), ki podpirajo stabilnost in prožnost sklepov.

Ingver

Ingver deluje protivnetno in protibolečinsko. Poleg tega deluje še dobrodejno na želodec.

Bromelin

To je encim, ki ga lahko najdemo v ananasu in deluje protivnetno. Lahko ga uživamo kot prehranski dodatek ali preprosto zaužijemo svež ananas.

Svetlinovo olje in olje iz borage

Ti dve olji vsebujeta esencialno maščobno kislino GLA, ki je v pomoč pri lajšanju artritičnih bolečin. Pokazatelj, da nam primanjkuje te maščobne kisline, je tudi ta, da imamo pozimi suho kožo.