0,00 EUR

V košarici ni izdelkov.

Osebna rastRavnovesje med delom in zasebnim življenjem je ključnega pomena

Ravnovesje med delom in zasebnim življenjem je ključnega pomena

MORDA VAS ZANIMA

Ohranjanje ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem pomeni ločitev vašega osebnega in poklicnega življenja, tako, da eden ne posega v drugega. Obe področji sta sicer nadvse pomembni, zato nobenega ne gre zanemariti. Ravnovesje med delom in zasebnim življenjem je pomembno iz različnih razlogov.

- Oglas -
Ravnovesje med zasebnim in delom

1. Duševno zdravje

Žal vsi delodajalci ne postavljajo dovolj pozornosti na duševno zdravje na delovnem mestu, toda tema je izredno pomembna, saj raziskave kažejo nevarnosti in tveganja, ki bi lahko privedla do številnih vprašanj, od bolezni, povezanih s stresom, do depresije. Zelo pogosta težava, za katero ste morda slišali, je izgorelost. To se zgodi, ko na človeka pritisnemo ogromen pritisk, katerega vrhunec je “kronični stres.” Ta stres lahko povzročijo različne stvari, od nezaslišanih delovnih obremenitev (in brez ravnotežja med delom in zasebnim življenjem) do tega, da se preprosto ne počutite cenjene zaradi trdega dela. Če opazite, da se v zadnjem času ne obnašate kot običajno, je morda čas, da začnete ocenjevati ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ali se pogovorite s strokovnjakom.

 2. Zdravje in počutje

Star rek pravi: »Zdrav duh v zdravem telesu«. Najboljši način za ohranjanje duševnega miru in zdravega uma je ta, da se počutite močni in zdravi tudi fizično. To pomeni redno gibanje, sproščanje in zdrava prehrana. To si lahko zagotovite le z dovolj prostega časa, dovolj prostega časa pa imate le, če niste preveč zakopani v delo. Stres, ki ga povzroča takšen življenjski slog, lahko privede do fizičnih težav, kot so visok krvni tlak in bolezni srca. To preprosto ni vredno. Zapomnite si, mogoče lahko denar v določenih okoliščinah kupi srečo, toda če ves čas preživite v službi ali razmišljate o delu, je več kot verjetno, da sreča ne bo prišla na tak način.

3. Poveča se produktivnost

Vaše podjetje želi zaposlene, ki so pridni in produktivni. Če ostajate v pisarni v nerazumljivo poznih urah, imate morda občutek, da veliko prispevate k uspehu podjetja, vendar je kakovost dela verjetno slabša, zato je delo neproduktivno. Raziskave razkrivajo, da so tisti, ki vzdržujejo ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, veliko bolj produktivni kot tisti, ki tega ne storijo. Pozitiven način življenja samodejno pripelje do neverjetnih rezultatov.

- Oglas -

4. Postanete bolj zvesti samemu sebi in posledično zanimivi

Če se vaše življenje vrti okoli dela, potem izgubite veliko drugih pozitivnih stvari, zaradi katerih ste privlačni za delodajalce (in druge ljudi). Če vas bodo interesi zunaj dela veselili in izboljšali druge vaše spretnosti, boste notranje močan in zanimiv posameznik. Svoje izkušnje in znanje boste lahko delili z drugimi. To je nekaj, kar ljudje obožujejo.

5. Enkrat se živi

Le enkrat se živi, zato izkoristimo svoje življenje. Ne zakopljite se v delo in ne čakajte, da minejo leta, preden boste spoznali, da je šlo življenje mimo vas. Čas je nekaj, česar se ne da nadoknaditi.

Prosti čas

Kaj lahko storite za boljše ravnovesje med delom in zasebnim življenjem?

Tu je nekaj nasvetov, ki vam bodo pomagali vzdrževati dobro ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem:

  • v prostem času preživljajte čas z najdražjimi, vendar si vzemite tudi čas zase;
  • gibanje je vedno dobra izbira;
  • gibanje na svežem zraku v naravi je najboljša izbira;
  • načrtujte oddihe in dopuste in se dodobra spočijte;
  • ne sprejemajte službenih klicev od doma;
  • zagotovite si dovolj spanca;
  • vzdržujte zdravo in uravnoteženo prehrano;
  • sledite svojim strastem.

To je le nekaj primerov dejavnosti, ki vam bodo pomagale ohraniti boljše ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem, vendar v resnici gre za to, da ugotovite, kaj želite početi. Najdite samega sebe. Vprašajte se, kdo ste, ko niste zaposleni. Kdo ste v resnici? Najdite svoj pravi jaz.

- Oglas -

Ravnovesje med delom in zasebnim življenjem je pomembno, saj se eno z drugim dopolnjuje. Le osebnostno zadovoljen, pomirjen in srečen posameznik bo dosegal dobre rezultate tudi na delovnem mestu in obratno: karierno uspešen posameznik ima dobre temelje, na katerih lahko zgradi svoje življenje.

Če ste karierist, ali pa vas je življenje povedlo v smer, kjer je delo pomembna vrednota, potem se vsaj držite načela: »work hard, play hard«, kar bi v grobem prevodu pomenilo, da trdo delaj, ampak se enako intenzivno tudi zabavaj oz. sproščaj.

Sprejmite, da ni “popolnega” ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem

Ko slišite “ravnovesje med delom in življenjem”, si verjetno predstavljate, da imate v službi izjemno produktiven dan in zgodaj odidete, da drugo polovico dneva preživite s prijatelji in družino. Čeprav se to morda zdi idealno, ni vedno mogoče. Ne prizadevajte si za popoln urnik; raje stremite k realnemu. Nekatere dneve se boste morda bolj osredotočili na delo, v drugih dneh pa bi lahko imeli več časa in energije za opravljanje svojih hobijev ali preživljanje časa s svojimi najdražjimi. Ravnovesje se doseže sčasoma, ne vsak dan.

Poiščite delo, ki vas veseli

Čeprav je delo pričakovana družbena norma, vaša kariera ne sme biti omejujoča. Delo ni samo način zaslužka; služil naj bi vam tako finančno kot čustveno. Če sovražite to, kar počnete, ne boste veseli, pomirjeni in zadovoljni. Ni vam treba ljubiti vseh vidikov svojega dela, vendar mora biti služba dovolj vznemirljiva, da se ne bojite vstajati iz postelje vsako jutro. Če delate v strupenem okolju, s škodljivimi ljudmi ali opravljate delo, ki ga resnično ne marate, je čas, da poiščete novo službo.

Poiščite delo ki vas veseli

Postavite meje

Postavite meje sebi in svojim sodelavcem, da se izognete pretiranemu delovanju in izgorelosti. Ko zapustite pisarno, ne razmišljajte o prihajajočih projektih in ne odgovarjajte na e-poštna sporočila podjetja. Ne glede na to, ali delate od doma, je pomembno določiti, kdaj boste delali in kdaj ne; v nasprotnem primeru boste morda odgovarjali na sporočila, povezana z delom, pozno ponoči, med počitnicami ali med vikendi. Svoje sodelavce obvestite o svojih mejah. Sporočite, kdaj ne boste dostopni, ker se ukvarjate z osebnimi dejavnostmi. Tako boste zagotovili, da bodo razumeli in spoštovali meje, ki ste jih postavili.

Dajte prednost svojemu zdravju

Najpomembnejše bi moralo biti vaše splošno telesno, čustveno in duševno zdravje. Če se spopadate s tesnobo ali depresijo in mislite, da bi vam bila terapija koristna, te seje pripišite svojemu urniku, tudi če morate zato prej oditi z dela. Vaše zdravje naj bo prioriteta: ni treba takoj sprejemati drastičnih odločitev, spremembe so lahko preproste: odločite se za redno gibanje ali meditacijo.

Ne bojte se odklopiti

Živimo v svetu, ki nikoli ne spi. Občasna prekinitev vezi z zunanjim svetom nam omogoča, da si opomoremo pred tedenskim stresom in nam daje prostor za druge misli in nove ideje. Dnevni odklop lahko pomeni nekaj preprostega, kot je meditacija ali tek, brez da bi preverjali svoj telefon.

Vzemite si dopust

Resnično izklopiti se pomeni, da si vzamete čas za dopust in za nekaj časa popolnoma izklopite delo. Ne glede na to, ali je vaš dopust sestavljen iz enodnevnega bivanja v drugem kraju ali celo doma ali dvotedenskega potovanja na Maldivih, je pomembno, da si vzamete prosti čas za fizično in duševno polnjenje baterij. Glede na raziskavo State of American Vacation 2018, ki jo je opravilo ameriško potovalno združenje, je 52% zaposlenih poročalo, da imajo konec leta neizkoriščene dneve počitnic. Zaposleni so pogosto zaskrbljeni, da bi dopust motil delovni tok in da bo prišlo do zaostanka dela. Ta strah vas ne bi smel omejiti, da si vzamete prepotreben oddih.

Vzemite si čas zase in za svoje ljubljene

Čeprav je vaše delo pomembno, to ne bi smelo biti vse vaše življenje. Preden ste se zaposlili, ste bili posameznik in bi morali dati prednost dejavnostim ali hobijem, ki vas osrečujejo. Za dosego ravnovesja med poklicnim in zasebnim življenjem je potrebno namerno ukrepanje. Ne glede na to, kako hiter je vaš urnik, na koncu imate samo vi nadzor nad svojim časom in življenjem.

Preberite tudi: Česa nas lahko (na)uči Louise Hay?

NAJNOVEJŠE