Radič s peso in bučnimi semeni

    Odlična zeleno-rdeča solata s praženimi bučnimi semeni za zimske dni. Če vam je zmanjkalo “solatnih” idej, preizkusite spodnji recept, ki je zaradi barvne kombinacije privlačen tudi za oči in odličen za prebavo.

    Sestavine

    • glavica rdečega radiča
    • manjša endivija
    • 2 krompirja
    • 2 rdeči pesi
    • dve žlici mletih bučnih semen
    • strok česna
    • oljčno olje
    • kis

     

    Krompir in rdečo peso olupimo, narežemo na majhne koščke in skuhamo na sopari. Očistimo radič in endivijo ter ju natrgamo na majhne koščke. Pripravimo česen.

    Na zmernem ognju popražimo mleta bučna semena, s katerimi bomo potresli solato, ki smo ji že dodali kuhan krompir in koščke rdeče pese. Dodamo česen, olje in kis ter premešamo.

    Količinska razmerja lahko prilagodimo svojemu okusu.

    solata pesa radič bucna semena

    Radič za razstrupljanje in prebavo

    Grenkost radiča je pogosto razlog, da ga ne uživamo pogosteje, vendar ima prav zaradi snovi, ki mu dajejo trpko-grenki okus, močno zdravilno delovanje na prebavne organe. Deluje kot odvajalo in diuretik, krepi apetit ter spodbuja delovanje jeter in vranice.

    Ker je bogat z vlakninami, spodbuja izločanje nakopičenih strupov, blaži zgago in napihnjenost ter spodbuja izločanje žolča, s čimer pripomore k razgradnji maščob.

    Mnogi poročajo, da so z rednim uživanjem radiča (v kombinaciji z drugim zelenjem oz. pomladi z regratom), uspeli zmanjšati krvni tlak ter raven slabega holesterola v krvi.

    Radič vsebuje tudi precej inulina, ki upočasnjuje dviganje ravni sladkorja v krvi, zato je zelo koristen za ljudi s sladkorno boleznijo.

    S krompirjem in rdečo peso bomo ublažili njegov grenak okus.

    Rdeča pesa vsebuje veliko železa

    Rdeča pesa je že dalj časa poznana po svojih zdravilnih učinkih, še posebej če jo uživamo svežo v obliki pesinega soka.

    Vsebuje visoke koncentracije železa, kalija in folne kisline, znane kot vitamin B9. Železo je pomembno za nastanek rdečih krvnih celic, ki oskrbujejo telo s kisikom, kalij pa pomaga pri uravnavanju krvnega tlaka, folno kislino pa je nepogrešljiva za nosečnice.

    Zaradi svoje vitaminsko-mineralne sestave krepi imunski sistem in spodbuja izločanje žolčnih sokov. Uživanje rdeče pese v zimskem času ima poleg gurmanskega užitka še preventivni učinek proti prehladnim obolenjem in okužbam.

    Česen  – naravni antibiotik in antiseptik

    O zdravilnih učinkih česna je bilo že zelo veliko napisanega. Uporablja se ga ne le kot začimbo z močnim okusom, ampak tudi kot zdravilno sredstvo, ki deluje kot antibiotik in antiseptik.

    Zaradi alina, ki daje česnu specifičen vonj, se v telesu hitreje razgrajujejo maščobe, deluje pa tudi protibakterijsko. Med sestavine česna štejemo tudi vitamine A, B2, C ter minerale, kot so kalij, kalcij, magnezij, fosfor in drugi.

    Raziskave so pokazale, da vsakodnevno uživanje česna zmanjšuje pojav raka na debelem črevesju in želodcu. Vpliva tudi na nižanje krvnega pritiska in zmanjšanje stopnje slabega holesterola v krvi. Dobro vpliva tudi na ravnotežje črevesne flore.

    Bučna semena ugodno vplivajo na prostato

    Bučna semena so bogat vir kalcija, železa, magnezija, kalija, fosforja in cinka. Ugodno vplivajo na prostato in na imunski sistem. Nekatere raziskave kažejo na prispevek uživanja bučnih semen k zmanjšanju tveganja za nastanek rakavih obolenj.

    Bučna semena vsebujejo tudi fitosterole, tokoferole, karotenoide in minerale, ki vsi delujejo antioksidativno, kar pomeni, da z lovljenjem prostih radikalov ščitijo pred prezgodnjim staranjem telesa.

    Najbolje, da jih uživamo surova ali jih le rahlo popražimo.

    Povzetek
    recipe image
    Ime recepta
    Radič s peso in bučnimi semeni
    Objavljeno
    Ocena
    51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)
    Povejte svoje mnenje - kometirajte