Ščetkanje zob pred zajtrkom ali po zajtrku?

Kdaj si običajno lotite ščetkanja zob – neposredno po tem, ko se zbudite, torej še pred zajtrkom, ali šele po prvem obroku?

Sam svoj terapevt: 3 vprašanja, ki si jih morate zastaviti vsak dan

Terapija v lastni režiji ima lahko kljub temu ogromno koristi. Omogoča vam nadzor nad čustvi in počutjem.

Protibolečinska sredstva lahko, paradoksno, prispevajo h kroničnim bolečinam

Znano je, da je lahko pogosta uporaba protibolečinskih sredstev problematična. Zdaj pa so raziskovalci odkrili, da ima lahko celo paradoksen učinek.

Onesnaženost okolja kriva že za najmanj 9 milijonov smrti letno

Raziskovalci so ugotovili, da je bila onesnaženost okolja leta 2019 kriva za najmanj 9 milijonov prezgodnjih smrti.

Migrene lahko povečajo nevarnost za zaplete med nosečnostjo

Z migrenami se spopada kar približno 20 odstotkov žensk v rodni dobi. Raziskovalci so bili pozorni na najbolj tipične zaplete, povezane z nosečnostjo.

Naravna škropiva za pogoste bolezni v sadnem vrtu

Kot vsake vrtnine pa imajo tudi sadne grmovnice in drevesa svoje škodljivce ter bolezni, ki jih je treba spremljati in nadzorovati, saj nam lahko v nasprotnem primeru uničijo pridelek ali pa celo kar sadno rastlino samo.

Marko Slapnik: »Prevajam jezik narave v govorico ljudi«

Težko je v le nekaj odstavkih opisati, s čim vse se ukvarja Marko Slapnik, vedno nasmejani gospod, ki vsakogar zlahka začara s svojo pozitivno energijo in širi svoje navdušenje nad naravo in Solčavskim, od koder prihaja.

Kako nevarni so v resnici sončni žarki?

Večina ljudi se iskreno začudi, ko izvedo, da so tudi sončni žarki, ki jih dobimo pri delu na vrtu, na sprehodu, na kolesu ali v gorah, prav tako škodljivi.
Zdravje & prehranaProbiotiki z več bakterijskimi sevi niso nujno boljši za vas

Probiotiki z več bakterijskimi sevi niso nujno boljši za vas

MORDA VAS ZANIMA

Najverjetneje ste že slišali za to, da so lahko probiotiki zelo koristen dodatek. Z njimi namreč poskrbimo za ohranjanje ravnovesja med škodljivimi in koristnimi bakterijami v črevesju, s tem pa za zdrav črevesni mikrobiom. To nima zgolj pozitivnega vpliva na prebavila. Od črevesnega mikrobioma so namreč odvisni tudi mnogi drugi vidiki našega zdravja in počutja. Med drugim je dogajanje v črevesju zelo pomembno tudi za močan imunski sistem, posledično pa za uspešno obrambo telesa pred najrazličnejšimi mikroorganizmi, ki povzročajo bolezni. Seveda pa niso vsa probiotična prehranska dopolnila enako kakovostna oziroma niso vsa primerna za vse. Kako torej izbrati prave probiotike za doseganje želenih učinkov?

Podatek o številu različnih sevov in o CFU/g še ni nujno dovolj …

- Oglas -

Pogosto je mogoče zaslediti prepričanje, da več različnih bakterijskih sevov pomeni tudi boljši probiotik. Hkrati pa naj bi se ob nakupu pazilo še na število, ki izraža CFU/g. Gre za kratico, ki izvira iz angleškega izraza »colony-forming units«, kar bi bilo mogoče prevesti kot število enot (oziroma mikroorganizmov), ki tvorijo kolonijo, vsebovanih v enem gramu probiotičnega dopolnila. Čeprav lahko s tovrstnim pristopom pridemo do precej kakovostnega dopolnila, pa kar nekaj strokovnjakov meni, da to vendarle ni najboljša pot. Upoštevati je namreč treba tudi to, da opravljajo različne bakterije oziroma bakterijski sevi različne naloge.

Čeprav vsebuje določeno probiotično prehransko dopolnilo kar precej različnih vrst sevov, to še ne pomeni, da vsebuje tudi tiste bakterije, ki bi bile še posebej koristna pomoč pri tistem, zaradi česar smo se v osnovi sploh odločili za dodajanje probiotikov. Zanašanje zgolj na število različnih sevov – in na podatek o CFU/g – je tako do neke mere loterija. Po do zdaj znanih podatkih namreč v našem črevesju domuje kar približno osem tisoč različnih bakterijskih sevov, zato je smiselno, da smo pri izbiri probiotikov nekoliko bolj izbirčni.

Razmislite o tem, kaj je osnovni razlog za uporabo probiotičnega dopolnila

Za začetek je pametno razmisliti predvsem o tem, kaj je glavni cilj uporabe probiotičnega dopolnila. Vas morda mučijo prebavne težave, kot so na primer vetrovi ali napihnjenost, ki jih želite ublažiti s pomočjo kakovostnih probiotikov? Ste morda slišali, da lahko probiotiki pomagajo pri krepitvi imunskega sistema, zato želite svojemu telesu nekoliko olajšati boj s potencialno nevarnimi oziroma patogenimi mikroorganizmi? Ali pa ste začeli o probiotičnem dopolnilu razmišljati predvsem zaradi potencialnega pozitivnega vpliva na duševno zdravje oziroma na razpoloženje?

Probiotiki lahko zares pomagajo pri vseh naštetih – in mnogih drugih – težavah, vendar pa so za doseganje posameznih ciljev še posebej koristni določeni bakterijski sevi. Za ublažitev napihnjenosti se na primer priporočajo naslednji sevi: Bifidobacterium lactis HN019, Bifidobacterium lactis Bi-07 in Lactobacillus acidophilus NCFM. Pri sorodni težavi, in sicer pogostih vetrovih, pa je še posebej dobra izbira probiotik, ki vsebuje bakterijski sev z znanstvenim imenom Lactobacillus plantarum DSM 9843.

Najboljši bakterijski sevi za močnejši imunski sistem in manj težav z razpoloženjem

- Oglas -

Trenutno je zagotovo še posebej aktualno vprašanje krepitve imunskega sistema. Če si želite pri tem pomagati s probiotiki, so lahko koristna dopolnila, ki vsebujejo sev Bifidobacterium lactis HN019, ki je, kot omenjeno, priporočljiv tudi pri napihnjenosti, ali pa sev, poimenovan Lactobacillus acidophilus NCFM. Za zmanjševanje nevarnosti za depresijo, kot pomoč pri spopadanju s stresom in za preprečevanje oziroma lajšanje drugih težav z duševnim zdravjem pa naj bi bila še posebej priporočljiva dopolnila, ki vsebujejo tudi bakterijski sev Lactobacillus rhamnosus JB-1. Za izbiro probiotika si je torej pametno vzeti dovolj časa in poiskati takšnega, ki bo resnično prilagojen vašim specifičnim potrebam.

Preberite tudi:

NAJNOVEJŠE

Spletna stran za pravilno delovanje uporablja piškotke. Z uporabo spletne strani se strinjate z z uporabo piškotkov in splošnimi pogoji poslovanja. Podrobne informacije o uporabi piškotkov na tej spletni strani so na voljo s klikom na nastavitve .
V redu
Več ×
×