V zadnjem času se ogromno govori o pomenu probiotikov, torej koristnih bakterij, ki živijo v našem črevesju, za dobro zdravje. Povečan vnos probiotikov je še posebej pomemben, ko zaključite z jemanjem antibiotika – ta namreč ne uniči samo škodljivih, ampak tudi koristne bakterije, s tem pa med drugim poveča nevarnost za glivične okužbe. Tako ste se morda tudi sami odločili za uživanje prehranskega dopolnila na osnovi probiotikov, vendar pa niste prepričani, ali ta sploh deluje. Tovrstna prehranska dopolnila imajo seveda različno sestavo, zato ni nujno, da je tisto, ki ga jemljete trenutno, zares najprimernejše za vas. Na katere spremembe, ki pričajo o tem, da vam probiotiki zares koristijo, bi morali biti torej še posebej pozorni?

Dobro razpoloženje

Izboljšano razpoloženje

Naše črevesje ima velik vpliv na naše počutje oziroma razpoloženje. Pomanjkanje koristnih bakterij v črevesju lahko med drugim celo poveča nevarnost za depresijo. Eden izmed pomembnih znakov, da probiotiki delujejo, je tako običajno izboljšano razpoloženje. Probiotiki lahko namreč pomagajo pri povečanju tvorbe serotonina, nevrotransmiterja, ki ima ključen vpliv na naše razpoloženje, spanje, apetit in še mnogo več. Več koristnih bakterij v črevesju tako običajno pomeni tudi manjšo dovzetnost za stres in za negativne misli ter boljši spanec.

Več energije

Vam pogosto primanjkuje energije, čeprav skrbite za to, da dovolj spite? Morda je krivo prav neravnovesje v vašem črevesju, s čimer mislimo predvsem na pomanjkanje koristnih bakterij. Če opažate, da imate od takrat, ko ste začeli z jemanjem probiotikov, več energije kot običajno, je to vsekakor dober znak.

Boljša zbranost

Tudi pogoste težave z zbranostjo lahko izvirajo iz črevesja. Ena izmed posledic jemanja kakovostnih prehranskih dopolnil, ki vsebujejo probiotike, je tako velikokrat tudi ta, da se precej lažje zberete ob zahtevnejših nalogah in da so tudi nasploh vaše misli bolj jasne kot običajno.

Manj prebavnih težav

Verjetno najbolj očiten znak, da so izbrani probiotiki pravi za vas, je boljša prebava. To med drugim pomeni manj težav z napihnjenostjo, vetrovi, zaprtjem ipd. Zaradi boljše prebave se bo zmanjšala tudi nevarnost za pomanjkanje pomembnih hranilnih snovi, saj bo absorpcija različnih vitaminov in mineralov precej boljša.

Močnejši imunski sistem

Velik del našega imunskega sistema (po nekaterih ocenah kar od 70 do 80 odstotkov!) naj bi se nahajal prav v naših prebavilih. Več probiotikov oziroma koristnih bakterij lahko tako prispeva tudi k temu, da ne boste več zbolevali tako pogosto kot doslej. Tako je zadosten vnos probiotikov še posebej pomemben v hladnejših mesecih, ko je nevarnost za gripo in prehlad načeloma največja.