Preventivna dieta za preprečevanje srčne kapi: 7 živil, ki so še posebej koristna

Pri določenih skupinah ljudi obstaja povečana nevarnost za srčno kap. Eden največjih dejavnikov tveganja je zagotovo kronično povišan krvni tlak (hipertenzija). V tem primeru je še posebej pomembno, da uživate živila, ki pomagajo pri preprečevanju srčne kapi. Katera živila so skorajda nepogrešljiv sestavni del preventivne diete? Preverite v nadaljevanju!

Živila za zdravo srce

Ovseni kosmiči

Zaradi povišane količine t. i. slabega oziroma LDL-holesterola v krvi se začnejo na žilah kopičiti obloge, s čimer narašča nevarnost za srčno, pa tudi za možgansko kap. Pri zniževanju ravni LDL-holesterola vam lahko zelo učinkovito pomagajo ovseni kosmiči, kar je med drugim povezano z dejstvom, da gre za odličen vir prehranskih vlaknin.

Sladki krompir

Za preprečevanje srčne kapi je koristno tudi uživanje sladkega krompirja. Tudi v njem lahko najdemo veliko vlaknin, hkrati pa vsebuje ogromno antioksidantov, ki bodo pomagali pri preprečevanju oksidativnega stresa v telesu in s tem tudi pri preprečevanju različnih srčno-žilnih obolenj.

Borovnice

Poleg vlaknin so prav antioksidanti tisti, ki imajo izredno pomembno vlogo pri zaščiti našega srca in ožilja. Borovnice veljajo za enega najboljših virov antioksidantov na planetu. Za ljudi, pri katerih obstaja povečano tveganje za srčno kap, so borovnice tako skorajda obvezno živilo, ki ga je po možnosti dobro uživati vsakodnevno.

Banane

Kot smo omenili na začetku, je povečana nevarnost za srčno kap pogosto povezana s hipertenzijo oziroma s kronično povišanim krvnim tlakom. Pri zniževanju krvnega tlaka ima pomembno vlogo kalij. Odličen vir tega minerala so banane, ki torej prav tako ne smejo manjkati v preventivni dieti za preprečevanje srčne kapi. Obstaja celo več različnih študij, v okviru katerih je bilo dokazano, da je redno uživanje banan zelo učinkovit ukrep za zniževanje krvnega tlaka.

Česen

V česnu najdemo snovi, ki so zelo učinkovite pri preprečevanju krvnih strdkov, s tem pa tudi pri zmanjševanju nevarnosti za kap. Še posebej koristno je uživanje svežega česna – vsaj strok ali dva na dan.

Bučna semena (in druga živila, bogata z magnezijem)

Študija, ki je bila objavljena v reviji Stroke (slov. kap) in v katero so bili zajeti podatki več kot 14.000 posameznikov, je razkrila, da lahko uživanje živil, bogatih z magnezijem, zmanjša tveganje za kap za kar 22 % odstotkov. Odličen vir magnezija so na primer bučna semena, podobno pa velja tudi za mandlje ter za zelenolistno zelenjavo (špinača, ohrovt, blitva itn.).

Indijski trpotec

Čeprav je znan predvsem kot dodatek za tiste, ki se želijo znebiti napihnjenosti in/ali odvečnih kilogramov, pa je indijski trpotec izredno koristen tudi za preprečevanje srčne kapi. To je seveda predvsem zasluga izjemne količine vlaknin, ki jih vsebuje.